K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 17:07   #1
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Stop af sygedagpenge og må ikke arbejdsprøves

Jeg har skrevet tidligere….. men nu er jeg helt rundt på gulvet og vil prøve kort at opsummere, før jeg skriver det, det egentlig handler om: At jeg om 2 uger får stoppet mine sygedagpenge samt ikke må komme i arbejdsprøvning. Lige nu fylder økonomien mest.
Efter en lang sygemelding er jeg blevet opsagt pr 31.10. Jeg har siden maj måned bedt om lov til at komme i arbejdsprøvning, da jeg på det tidspunkt vurderede min tilstand som værende stationær (PTSD + stressudløst depression). Jeg har siden oktober 09 modtaget behandling hos psykolog, der anbefaler arbejdsprøvning for at finde ud af, hvor meget jeg magter at arbejde.
Der sker så følgende:
Jobcenter indkalder mig først efter 26 uger i stedet for 13, da min arbejdsgiver (er lærer) havde glemt at indberette, jeg var sygemeldt. Jeg er til første møde medio marts.
I maj fortæller jeg, jeg gerne vil i arbejdsprøvning. Jeg føler, jeg er parat. Jeg har en arbejdsskade fra 2006 (tilkendt varigt mén 5%, ikke tab af erhvervsevne), som blussede op igen sidste år og bevirkede, jeg er sygemeldt nu. Ifm arbejdsskadesagen skulle der laves en speciallægeerklæring – og den lod jeg gå videre til Jobcenter med det samme for at skynde på processen med at komme i arbejdsprøvning.
Psykiateren skriver, der først kan laves endelig vurdering af erhvervsevne januar 2011. Her formodede jeg nemlig at være færdig med arbejdsprøvning. Den dato bruger hende på Jobcenter som begrundelse for, min tilstand ikke er stationær – og derfor må jeg ikke komme i arbejdsprøvning.
Jeg ber hende gentagne gange om at anmode psykiateren om en forklaring på den dato. Fortæller hende mange gange, erklæringen slet ikke var skrevet til hende, men til Arbejdsskadestyrelsen – og at det derfor er noget andet, der vurderes. Nemlig hvornår man definitivt kan vurdere min erhvervsevne.
Men det vil hun ikke.
Jeg ber hende få en erklæring fra den psykolog, jeg går hos. Det vil hun heller ikke.
Jeg ber hende få en erklæring fra min egen læge. Det vil hun heller ikke.
Sådan går maj måned.
Juni.
Juli. I starten af august presser jeg hende hårdt under et møde. Får at vide, jeg først kan komme i arbejdsprøvning, når min tilstand er stationær…. Men at jeg kan komme i praktik. Der lægges op til, jeg vil kunne komme i arbejdsprøvning 1/11…. For her vil hun have indhentet erklæring fra psykiateren igen (som jeg har bedt om siden maj).

Jeg finder selv en skole at komme i praktik på. Jeg har været der 2 dage om ugen i 4 uger, og jeg er rigtig glad for det. Får ret mange symptomer – men har tiltro til, de aftager, når alt ikke er så nyt længere. Søde kolleger, søde elever – jeg trives med at være i gang med min faglighed igen.

For 3 uger siden skrev jeg igen igen til hende, jeg syntes, det var forkert, jeg ikke måtte få lov til at komme i arbejdsprøvning nu.
Nu reagerede hun så – hun bestilte en attest ved min læge. Lægen har skrevet, min tilstand er stationær. Da jeg så det i dag under mødet, blev jeg lettet – men hun afventer nu den status, som hun i sidste uge bad min psykolog om. Nu er ordet stationær ikke vigtigt mere. Sådan lige pludselig.

Jeg sagde til hende, det var hendes skyld, denne situation var opstået. At den skyldtes, hun ikke havde villet lytte til mig. Hun smilede bare hånligt og siger tjah…sådan er det nu bare.
Hun siger endda: Jeg kan få en irettesættelse for det, der er sket – men du vil ikke få dine penge af den grund (sygedagpenge). Jeg blev så vred under mødet, hun afbrød det. Vi skulle opdatere min ressourceprofil – jeg svarede, jeg syntes, den var noget møg. Og skal jeg på kontanthjælp 1/11, får jeg 0 kr (pga ægtefælle) – og så gider jeg fandme ikke spille min tid på ressourceprofil, for så er jeg ude af systemet.
Og sammenlignede hende med Faktas reklame: Tager kun 5 min, men vi vil så gerne have, du bliver lidt længere….. Spurgte, hvorfor (bandeord) jeg ikke måtte få lov til at komme ud af systemet og få et ordinært arbejde! Og hvordan i alverden hun kunne beholde sit job, når hun er så inkompetent.
Jeg var meget vred, da jeg gik. Jeg råbte ikke, men jeg hævede stemmen og sagde min mening. Alt blev bare mødt af ligegyldighed og et hånligt smil.
Min situation er nu:
- Mine sygedagpenge stoppes midlertidigt 1/11 (hun laver dog ny vurdering, når hun får erklæring fra psykolog).
- Jeg må ikke forvente at måtte komme i arbejdsprøvning.
- Hvis jeg endelig kommer det, bliver det sandsynligvis ikke inden for mit fagområde.
- Det sted, hvor jeg nu er i praktik, og hvor hun selv til skolelederen har sagt, jeg sandsynligvis vil kunne overgå til arbejdsprøvning 1/11 og blive der…. Her skal jeg nu stoppe om 2 uger.
Min læge kalder min tilstand stationær.
Jeg ved, psykologen gør det samme i attesten.
Psykiateren anbefalede tilbage i maj måned, jeg kom i arbejdsprøvning.
Jeg har en genoptagelse af arbejdsskadesagen kørende.

Mine spørgsmål er:
Kan hun standse sygedagpengene på denne måde?
Kan hun nægte mig at komme i arbejdsprøvning?



Jeg prøvede at skrive det overskueligt, men det er svært.
Tak fordi du læste med hertil. Jeg vil være meget taknemmelig over svar, for jeg er bare hylet helt ud af den.
Jeg kan desværre ikke klage - jeg har haft fat i alle med slips ifm familiemedlems sag. Så... jeg kan ikke ringe/skrive, at nu gælder det mig selv.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 17:25   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Stop af sygedagpenge og må ikke arbejdsprøves

Jeg har skrevet tidligere….. men nu er jeg helt rundt på gulvet og vil prøve kort at opsummere, før jeg skriver det, det egentlig handler om: At jeg om 2 uger får stoppet mine sygedagpenge samt ikke må komme i arbejdsprøvning. Lige nu fylder økonomien mest.

Efter en lang sygemelding er jeg blevet opsagt pr 31.10. Jeg har siden maj måned bedt om lov til at komme i arbejdsprøvning, da jeg på det tidspunkt vurderede min tilstand som værende stationær (PTSD + stressudløst depression). Jeg har siden oktober 09 modtaget behandling hos psykolog, der anbefaler arbejdsprøvning for at finde ud af, hvor meget jeg magter at arbejde.

Der sker så følgende:

Jobcenter indkalder mig først efter 26 uger i stedet for 13, da min arbejdsgiver (er lærer) havde glemt at indberette, jeg var sygemeldt. Jeg er til første møde medio marts.

I maj fortæller jeg, jeg gerne vil i arbejdsprøvning. Jeg føler, jeg er parat. Jeg har en arbejdsskade fra 2006 (tilkendt varigt mén 5%, ikke tab af erhvervsevne), som blussede op igen sidste år og bevirkede, jeg er sygemeldt nu.
Ifm arbejdsskadesagen skulle der laves en speciallægeerklæring – og den lod jeg gå videre til Jobcenter med det samme for at skynde på processen med at komme i arbejdsprøvning.

Psykiateren skriver, der først kan laves endelig vurdering af erhvervsevne januar 2011. Her formodede jeg nemlig at være færdig med arbejdsprøvning. Den dato bruger hende på Jobcenter som begrundelse for, min tilstand ikke er stationær – og derfor må jeg ikke komme i arbejdsprøvning.

Jeg ber hende gentagne gange om at anmode psykiateren om en forklaring på den dato. Fortæller hende mange gange, erklæringen slet ikke var skrevet til hende, men til Arbejdsskadestyrelsen – og at det derfor er noget andet, der vurderes. Nemlig hvornår man definitivt kan vurdere min erhvervsevne.
Men det vil hun ikke.

Jeg ber hende få en erklæring fra den psykolog, jeg går hos. Det vil hun heller ikke.

Jeg ber hende få en erklæring fra min egen læge. Det vil hun heller ikke.

Sådan går maj måned.

Juni.
Juli. I starten af august presser jeg hende hårdt under et møde. Får at vide, jeg først kan komme i arbejdsprøvning, når min tilstand er stationær…. Men at jeg kan komme i praktik. Der lægges op til, jeg vil kunne komme i arbejdsprøvning 1/11…. For her vil hun have indhentet erklæring fra psykiateren igen (som jeg har bedt om siden maj).

Jeg finder selv en skole at komme i praktik på. Jeg har været der 2 dage om ugen i 4 uger, og jeg er rigtig glad for det. Får ret mange symptomer – men har tiltro til, de aftager, når alt ikke er så nyt længere. Søde kolleger, søde elever – jeg trives med at være i gang med min faglighed igen.

For 3 uger siden skrev jeg igen igen til hende, jeg syntes, det var forkert, jeg ikke måtte få lov til at komme i arbejdsprøvning nu.

Nu reagerede hun så – hun bestilte en attest ved min læge. Lægen har skrevet, min tilstand er stationær. Da jeg så det i dag under mødet, blev jeg lettet – men hun afventer nu den status, som hun i sidste uge bad min psykolog om. Nu er ordet stationær ikke vigtigt mere. Sådan lige pludselig.

Jeg sagde til hende, det var hendes skyld, denne situation var opstået. At den skyldtes, hun ikke havde villet lytte til mig. Hun smilede bare hånligt og siger tjah…sådan er det nu bare.

Hun siger endda: Jeg kan få en irettesættelse for det, der er sket – men du vil ikke få dine penge af den grund (sygedagpenge). Jeg blev så vred under mødet, hun afbrød det. Vi skulle opdatere min ressourceprofil – jeg svarede, jeg syntes, den var noget møg. Og skal jeg på kontanthjælp 1/11, får jeg 0 kr (pga ægtefælle) – og så gider jeg fandme ikke spille min tid på ressourceprofil, for så er jeg ude af systemet.

Og sammenlignede hende med Faktas reklame: Tager kun 5 min, men vi vil så gerne have, du bliver lidt længere….. Spurgte, hvorfor (bandeord) jeg ikke måtte få lov til at komme ud af systemet og få et ordinært arbejde! Og hvordan i alverden hun kunne beholde sit job, når hun er så inkompetent.
Jeg var meget vred, da jeg gik. Jeg råbte ikke, men jeg hævede stemmen og sagde min mening. Alt blev bare mødt af ligegyldighed og et hånligt smil.

Min situation er nu:
- Mine sygedagpenge stoppes midlertidigt 1/11 (hun laver dog ny vurdering, når hun får erklæring fra psykolog).

- Jeg må ikke forvente at måtte komme i arbejdsprøvning.

- Hvis jeg endelig kommer det, bliver det sandsynligvis ikke inden for mit fagområde.

- Det sted, hvor jeg nu er i praktik, og hvor hun selv til skolelederen har sagt, jeg sandsynligvis vil kunne overgå til arbejdsprøvning 1/11 og blive der…. Her skal jeg nu stoppe om 2 uger.

Min læge kalder min tilstand stationær.

Jeg ved, psykologen gør det samme i attesten.
Psykiateren anbefalede tilbage i maj måned, jeg kom i arbejdsprøvning.
Jeg har en genoptagelse af arbejdsskadesagen kørende.

Mine spørgsmål er:
Kan hun standse sygedagpengene på denne måde?
Kan hun nægte mig at komme i arbejdsprøvning?



Jeg prøvede at skrive det overskueligt, men det er svært.

Tak fordi du læste med hertil. Jeg vil være meget taknemmelig over svar, for jeg er bare hylet helt ud af den.

Jeg kan desværre ikke klage - jeg har haft fat i alle med slips ifm familiemedlems sag. Så... jeg kan ikke ringe/skrive, at nu gælder det mig selv.
Jeg har lige delt dit indlæg lidt mere! Og svare på dit spørgsmål TJAE det nå klogere mennesker end mig gøre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 20:28   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke så skrap udi sygedagpengereglerne, men mener at kunne huske noget om, at de ikke må stoppe sygedagpengene hvis man har en arbejdsskadesag kørende.

Prøv at læse her, så er du lidt forberedt når der kommer nogle fornuftige svar på dine spørgsmål: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 21:57   #4
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak!

Som jeg læser det, må de slet ikke stoppe sygedagpenge, før der er lavet en afklaring. Men jeg har jo netop ikke været i arbejdsprøvning, fordi jeg ikke MÅ.

Og jeg mener også at have hørt, man ikke må stoppe dem, når der verserer en arbejdsskadesag.... men det er jo så genoptagelse af en tidligere. Ved ikke, om det gælder...

Hvor er det bare en jungle at finde rundt i, synes jeg. Men tak for tippet. Jeg læser - og imens håber jeg på en klog vurdering.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 22:19   #5
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej,
så snart din sag er anerkendt som arbejdsskade kan den ikke bruges mere. så ses den som afsluttet, hvilket den jo laaaaaaaaangt fra er... de er så dygtige er de :-/


Kapitel 9 – Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


Vejledninger mv.

Orientering om ændring af lov om sygedagpenge, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik (Arbejdsmarkedsst. skr. nr. 9406 af 19/6 2009).

Sygedagpenge (Arbejdsdir. vejl. nr. 9300 af 25/6 2008 - Pkt. 27, ændret ved cirk. nr. 9298 af 23/6 2009).


Lovændringer

1/4 2010 ved lov nr. 247 af 23/3 2010 (Ændring af reglerne om forlængelse af sygedagpengeperioden, sygedagpenge til selvstændige og ophævelse af bestemmelser om indbetaling til Særlig Pensionsopsparing (SP) m.v.) § 1.

6/7 2009 ved lov nr. 480 af 12/6 2009 (En styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte m.fl.) § 1.

2/4 2007 ved lov nr. 1545 af 20/12 2006 (Ændring af regler om forlængelse af sygedagpengeperioden, sygedagpenge til delvis sygemeldte, udvidelse af arbejdsgiverperioden samt konsekvensændringer) § 1.

håber det kan bruges...

mvh
ness


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.


Vejledninger mv.

Sygedagpenge (Arbejdsdir. vejl. nr. 9300 af 25/6 2008 - Pkt. 28).

SM-ere

Afgørelser



§ 29. Kommunen kan forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af § 25, når det efter en lægelig vurdering skønnes, at den sygemeldte inden højst 26 uger vil kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet eller genoptage beskæftigelse.
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 22:25   #6
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hov der var da lige en der ikke fumlede som mig.. sorry nu fik du lige den 2 gange, men jeg håber du kan bruge det alligevel og at du får din arbejdsprøvning som jo ikke er helt skævt at give dig????
de trækker tiden og ja...
Jeg tænker dog...- se om du kan få en anden sagsbehandler søg om en anden, da hende der er helt gal på den OG KLAG over hende!
hun er jo ondskabsfuld. De skal jo være der for borgeren og få dem tilbage til arbejdsmarkedet ikke presse mennesker og ødelægge liv. puha hun må have det godt med sig selv....
nå lang smøre....
go aften!
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 22:30   #7
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hov og....
får aktindsigt!!!!!

få alt på skrift

skriv dagbog!!! hver dag hele tiden! dokumenter dokumenter dokumenter!!

efter samtaler mail dem hvordan du har forstået samtalen - rids op

Og skriv alt! ik alt det tale skrift kan de ikke løbe fra!

Og hvorfor må du ikke komme i arbejdsprøvning? hvad er formål med din praktik? hvor længe skal den vare? osv... spørg... og ALT på skrift! email er super for du har dem ALTID liggende i din udbakke og det kan de jo ikke løbe fra eller den kan blive væk af post dk.... etc...

så har jeg ikke mere lol
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 22:46   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej DAM.

Som jeg læser din sag har du 2 (reelt 3)forhindringer, der kan stoppe din forlængelse af sygedagpenge:
1: din sag i Arbejdsskadesytrelsen er endnu ikke afgjort
2: at du er i et praktikforløb, og derfor vil de ikke igangsætte arbejsprøvning
3: sagsbehandler, som åbenbart ikke vejleder dig ordentlig dvs. rådgiver dig om mulige veje frem for stopkoldser.

Min erfaring er, at der man nemt kan komme ud for afslag på forlængelse pga. små teknikaliteter, som der kræves ekspertice til. Hvorfor jeg mener, du straks bør kontakte din fagforening, for hjælp via deres socialrådgiver, der har viden om disse spidsfindigheder. Hvilket måske også kan fremme kommunikationen mel. dig og sagsbehandleren, således at der kommer løsninger på bordet, fremfor forhindringer. Og støtte til om netop hvor mange timer du magter, at arbejde og videre forløb. Men det er godt, at læse du har et godt praktikforløb og får brugt din faglighed.

Samtidig lægger de mere vægt på psykiatrer end psykologer, har du psykiatrer ind over, ville det være godt at få denne på banen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:14   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej DAM,

Det er jo desværre alt for ofte at sagsbehandlerne får smidt ganske alm. mennesker ud af sygedagpenge systemet og som du nok har læst herinde er der mange der kæmper for forlængelse af sdp. ikke mindst i sidste øjeblik.

Du har jo stadig ret til at klage og se til at dine sygedagpenge bliver forlænget. Jeg forstår ikke hvad du mener med de sidste linier i dit første indlæg af du ikke kan klage, for selvfølgelig kan du det. Endvidere vil der også komme en partshøring til dig min. 14 dage før sygedagpenge stop og også her kan du gøre indsigelser.

Hvis jeg var dig ville jeg formulere en skrivelse til chefen for sygedagpenge omkring håndteringen af din sag og den manglende arbejdsprøvning. Jeg forstår ikke at du ikke må komme i ap, også nu hvor du viser så fint et forløb i praktik, men det kommer måske ?? Du siger at din sbér venter udtalelser fra din psykolog har du nogen anelse om hvad dette går ud på.

Jeg røg selv ud af sdp. i slutningen af mine første 52 uger, da en psykiater mente jeg ikke måtte jobprøves. Dette fældede mig, men jeg var heller ikke stand hertil, dog kunne jeg frygte for dig at din psykolog siger det samme eller ?

I de foregående indlæg omkring §27 omkring forlængelse af sygedagpenge mangler flg.:

I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.


Det kan godt være at du med tiden kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarkede som du skriver, man tag lige et skridt adgangen og brug evt. ovenstående § til forlængelse således at ud kan blive udredt arbejdsmæssigt såvel som helbredsmæssigt. Ovenstående er endnu ikke officielt sat ind i sdp. loven og den "glemmer" sagsbehandlerne derfor ofte.

Jeg syntes du skal køre alle skyts frem. Glem alt om at fortælle om din private situation og nul kontanthjælp, hold dig til facts og dine rettigheder.

Skriv igen hvis det er, så vi kan få kørt din sdp. forlængelse i stilling.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:54   #10
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak skal I have!

Som jeg ser det, kan hun ikke stoppe sygedagpengene, før jeg er blevet afklaret. Og det er jeg jo ikke, for jeg har ikke været i arbejdsprøvning, fordi hun har nægtet mig det. Praktikken nu her skyldes udelukkende, jeg selv pressede på for at komme i gang.
Jeg ser det som chikane. Jeg måtte intet, fordi hun mente, min tilstand ikke var stationær. Nu har jeg erklæring på, den er - og så må jeg alligevel ikke. Eller måske. Hun skal lige hygge sig med sin magt et stykke tid.
I aftes sendte jeg en mail til hende, hvor jeg opridsede samtalen og spurgte, om der var punkter, hvor hun ikke var enig med mig.
Har lært herinde, jeg skal få alt på skrift.
Hun modtager erklæringen fra psykologen i løbet af en uge. Heri anbefales, jeg kommer i gang med at arbejde. Min tilstand betegnes stationær.

Jeg har nyt møde med sagsbehandler d. 25. Her vil jeg så få endeligt svar vedr sygedagpenge.

Som jeg ser det, kan hun ikke stoppe dem. Der er både manglende udredning, og der kører en arbejdsskadesag.

Jeg må hellere ringe til min fagforening. I dag er jeg sygemeldt. Det var bare for meget i går på Jobcenter.
Nu vil jeg først gå en lang tur i skoven med min hund.

Tusind tak for de gode råd!!!
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge miki35 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 08-10-2012 00:04
Må ikke arbejdsprøves? SansPareil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-03-2012 22:02
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
må ikke arbejdsprøves MTVRV1 At søge førtidspension 3 23-12-2010 17:25
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension