K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 19:55   #1
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Smile Hvor lang tid tog det?

Jeg har været i virksomhedspraktik mhp at få afklaret min arbejdsevne. Desværre var den ikke så høj som jeg troede og min sagsbehandler vil indstille mig til føp. Hun mangler nu at lave ressourceprofilen og derefter at indstille mig. Men hvor lang tid skal jeg forvente at det tager? Vil helst ikke være emsig og kime hende ned, men vil gerne vide sådan cirka hvor lang tid det kommer til at tage... -Læste lige at alle under 35 kun vil få en minimal og midlertidig pension og det håber jeg dælme da ikke jeg når at komme under...
Mvh Flower
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 20:45   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej Flower og velkommen hertil siden

Hm, du spør hvor lang tid der vil gå før din sagsbehandler overgir din sag til ansøgning om ftp -så vidt jeg forstår dig.

Hm, det er altså lidt svært at svare på for det kommer jo an på hvor hurtigt din sagsbehandler får færdiggjort din sag(og kan så ikke lige lade være med at minde dig om at når RP er færdiggjort af sagsbehandler, ja, så skal du jo have denne retur for evt godkendelse, meeeen det ved du sikkert godt ) og videresendt den.

Der er mig bekendt ingen frist for hvor længe sagsbehandleren må være om det så...det er vist meget forskelligt fra kommune til kommune.

NÅR den så er videresendt til Pensionsteamet(eller hva det nu hedder i din kommune) ja, så har kommunen 3 måneder til at komme med afgørelsen, altså fra ansøgnings datoen.

Hæng på, der kommer sikkert flere "bud" på dit spørgsmål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 21:04   #3
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Haha Glemte da lige at få mit spørgsmål med:P
Men ja, jeg vil gerne høre hvor længe det tog fra I fik besked om at I ville blive indstillet, til I rent faktisk blev det. Og til den var færdigbehandlet
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 21:11   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er mig bekendt ingen frist for hvor længe sagsbehandleren må være om det så...det er vist meget forskelligt fra kommune til kommune.

det er denne frist som er forskellig, fra kommune til kommune. Men også fra sag til sag.
min er først lige på vej og det har taget 7 månder indtil nu.
andre tager måske et par månder eller mindre.
hvis man har været på flexordning i forvejen, tager det som regel ikke særlig lang tid.
men får stadig sygedagpenge og derved får jeg faktisk mere end pension, da jeg så vil blive modregnet.
men vil godt da godt snart have en afklaring.

Læste lige at alle under 35 kun vil få en minimal og midlertidig pension
det passer ikke med den lov der er nu. Bare glem alt om det.

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-03-2010 kl. 21:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 22:11   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fra jeg søgte førtidspension og til jeg fik den tilkendt, gik der 1½ år....

Efter indstillingen gik der nok omkring 1-2 mdr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 22:23   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg kontaktede kommunen første gang i november 2008 - fordi det ikke "gik" med mit fleksjob. Jeg havde i forvejen INGEN ressourceprofil - fordi jeg er fleksjobber fra før den tid den var en lov..

Nå - men min ressourceprofil er ikke færdig endnu... - eller dvs. jeg har fået at vide at alle lægeundersøgelser osv er færdige. Men jeg har ikke fået den til godkendelse endnu - såååå vi nærmer os de 1½ år BARE for at få lavet RP færdig

Det kommer bl.a an på hvor mange undersøgelser du skal igennem for at afklare de "lægelige ting" omkring dig.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 22:49   #7
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
****er :S
Men alt det lægelige er på plads; det eneste der mangles er ressourceprofilen og min veninde, der sidder med disse sager siger at de KAN laves på en eftermiddag... Kan så høre at virkeligheden kan være anderledes til tider!
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 23:24   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flower Se meddelelser
Jeg har været i virksomhedspraktik mhp at få afklaret min arbejdsevne. Desværre var den ikke så høj som jeg troede og min sagsbehandler vil indstille mig til føp. Hun mangler nu at lave ressourceprofilen og derefter at indstille mig. Men hvor lang tid skal jeg forvente at det tager? Vil helst ikke være emsig og kime hende ned, men vil gerne vide sådan cirka hvor lang tid det kommer til at tage... -Læste lige at alle under 35 kun vil få en minimal og midlertidig pension og det håber jeg dælme da ikke jeg når at komme under...
Mvh Flower
Hej, det er vist forskelligt hvor lang tid selve indstillingen til førtidspension tager. Nogle hurtigt, andre langsommere.
Men når selve sagsbehandlingen er begyndt, så har de iflg. loven 3 mdr. til at behandle ansøgningen om førtidspension. Hvis de ikke kan nå de 3 mdr., skal de meddele dig det skriftligt, hvornår du så kan forvente en afgørelse.

Du kan læse mere om førtidspension i loven her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.

Der er mange førtidspensionister som har fortalt deres historie om vejen til førtidspension her på K10. Du kan søge rundt i K10s forum kategorier:
http://www.k10.dk/index_forum.php

Eller bruge søgefunktionen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 17:42   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Curls. har ret .... jeg tror heller ikke der er 2 identiske forløb herinde,

hvilket er både et plus og et minus... men det gode er vi kommer HELE spektret rundt.... jeg ville også have rådet dig til og tage en tur af paradise boulevard.... og kigge de forskellige ud .... spændeviden er enorm.

med min egen kan jeg sige at efter jobprøvning, fik jeg forlænget med 26 uger. og derefter fik jeg besked om pensionen var på plads 3-4, dage før jeg ellers skulle have overgået til anden form for forsørgelse....

så ved mig var buen spændt og AAAAALT endevendt inden en afgørelse blev truffet.

men. ... og det skal med, jeg har mega respekt for min "tovholder". for som vedkommende sagde til mig ... vi skal ikke komme slingrende med noget der ikke er 100% ok ... for så bliver det afvist.

og det holdt så også hele vejen igennem, jeg kan ikke undgå og have lidt ekstra respekt for en behandler som tager sit job seriøst....(selv om det burde være en selvfølge)....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 18:07   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men når selve sagsbehandlingen er begyndt, så har de iflg. loven 3 mdr. til at behandle ansøgningen om førtidspension. Hvis de ikke kan nå de 3 mdr., skal de meddele dig det skriftligt, hvornår du så kan forvente en afgørelse.

men det er netop vejen her til som variere rigtig meget.
Men tror nu heller ikke lige frem de sidder og læser i min sag hele dagen.
så det er da godt man stadig får sygedagpenge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension