K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 13:34   #1
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Spørgsmål vedr. kommunens ret

Hej

Har et spørgsmål som går på, at når man har fået et afslag på ftp, men har anket afgørelsen, kan kommunen så gå hen og forlange at man i mellem tiden, til afgørelsen fra ankenævnet foreligger, forlange at man skal deltage i andre aktiverinsgstilbud, på trods af at det fremgår tydeligt fra generel helbredsattest samt fra 2 psykologer, at funktionsevnen er ubetydelig, og at en evt. arbejdsprøvning vil forværre tilstanden?

Hilsen Sydfyn5700
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 19:07   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære sydfyn 5700

Eftersom der står i linket :
www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20626 :


§ 23. Ansøgning om pension indgives til kommunalbestyrelsen.

§ 24. Kommunalbestyrelsen skal behandle en ansøgning om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning.

Stk. 2. Behandlingen af en sag om førtidspension kan først påbegyndes på det tidspunkt, hvor det konstateres, at alle aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger har været afprøvet, jf. § 15, stk. 2. Dette gælder dog ikke i de tilfælde, hvor det vurderes, jf. stk. 1, at erhvervsevnen er ubetydelig og ikke kan forbedres efter de nævnte foranstaltninger i 1. pkt.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal som hovedregel træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens påbegyndelse, jf. stk. 2.
Kan afgørelsen i særlige tilfælde ikke træffes, inden der er forløbet 3 måneder,
skal ansøgeren have en nærmere redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid,
og meddelelse om, hvornår sagen forventes afgjort.


SÅ forekommer det mig da aldeles vanvittigt at arbejdsprøve en borger, der har en ankesag kørende om afslag på en pension.

Du bliver nødt til at fare i blækhuset og klage til borgmesteren og hele byrådet,
hvis dit jobcenter/sagsbehandler kræver det.
Vedlæg diverse papirer, så de kan se, at det er URIMELIGT !!!
Og hav også din egen læge med ind over.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 09:28   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg fik af vide af min nye sagsbehandler, naturligvis i god tid, før min §17 gik til pensionsnævnet, at når jeg nu fik et afslag, så skulle vi se på aktivering/ virksomhedspraktik, idet en anke IKKE havde opsættende kraft.

Men han er så heller ikke for kvik, det skal lige siges.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:11   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej sydfyn5700

Nej, heldigvis kan de IKKE kræve at du skal i aktivering hvis/når det kan forværre din sygdom... -og skulle du på et tidspunkt havne i noget du ikke kan holde ud, skal du selvfølgelig sygemelde dig !!!

Det er jo mere end "ganske normalt" i systemet/det offentlige, at fx en borgmester sygemelder sig når han bliver taget for spirituskørsel
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:55   #5
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det er vidst mere reglen end undtagelsen hernede på Sydfyn, at man ikke tror på hverken borger eller speciallæger, når de siger, at man er syg.

Jeg går ud fra, at du får en eller anden form for ydelse? Så længe du får det, så kan de jo nærmest forlange hvad som helst af dig - uagtet hvad lægerne har sagt og skrevet.

Har lægekonsulenten først ytret, at alt er fryd og gammen, så kan de behandlende lægers ord ryge og rejse.

Jobcenter Svendborg skulle skamme sig!

Multe - sygemelde sig kan man jo altid. Men det er bare ikke sikkert, man kan få penge under sådan en sygemelding.

Sidst redigeret af Webmaster; 02-03-2010 kl. 14:56. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 09:19   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
forlang istedet at du bliver afklaret ydereligere, evt på Reva-center.
Man kan der indrette forunderelsforløb, hvor det altså ikke er en real arbejdsprøvning, men består af samtaler med forskellige specilister incl. deres sagsbahandler.

Hvis du istedet bliver sendt ud i aktivering, skal du medbringe dine lægepapir, og få dem til at skrive under på erstatningsansvar mod forværring.
Du er nemlig ikke dækket mod forværring, idet det er eget ansvar.

Det vil de sandsynligvis IKKE, hvorefter bolden er tilbage i kommunen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 09:43   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, kan fuldt ud tilslutte mig popia´s gode råd:
Medbring papirer og få dem til at underskrive et erstatnings ansvar i tilfælde af forværring -OBS!

Det er netop som popia sir: der er A og B mennesker i dette, også.

Vidste du fx at mennesker som kommer til skade i arbejdsprøvninger, aktivering og revalidering ja, dem findes der særlige blanketter til udfyldelse af skaden OG disse går ikke automatisk til Arbejdstilsynet -det er besluttet i undervisningsministeriet -altså det vil sige at Arbejdstilsynet IKKE bliver inddraget i disse skader!!!!

Hm, af skade blir man klog, sjældent rig -så tænk på dig selv, hvad det angår og ja, kast bolden tilbage til Kommunen.
Tror ikke der er mange "arbejdsgivere" der bryder sig om at underskrive en sådan erklæring, det kan jo komme til at koste dem rigtig dyrt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Kommunens (Sagsopfølgning vedr. betingleserne for at modtage hjælp) Denuheldige Alt det andet 3 24-07-2009 16:54
Spørgsmål vedr pensionberegning. jose At søge førtidspension 3 15-02-2009 15:30
Spørgsmål vedr. opsigelse Perl Spørgsmål ang fleksjob 5 12-03-2008 21:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension