K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 12:34   #1
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Førtidspension - hvad tror I?

Hej alle,

Jeg er 58 år og har søgt førtidspension siden 2004, har fået afslag og siden også afslag på anken.

Jeg har nu fået ny statusrapport fra lægen som siger ingen arbejdsprøvning og minimal til ingen erhvervsevne.

Jeg har nu også fået speciallægeerklæring som konklusion:

"KJO har nedsat hukommelse, manglende koncentrations evne, manglende evne til at udføre selv små opgaver pga. manglende overblik og hurtig udtrætning såvel fysisk som psykisk. KJO lider derudover svær angst både generaliseret og med panikanfald.

Der spørges om prognose og om behandlingsmulighederne er udtømte, Prognosen for væsentlig bedring af den psykiske tilstand set i forhold til genindtræden på arbejdsmarkedet er dårlig. KJO’s tilstand er kronisk (såvel psykisk som fysisk), der er ingen udsigt til bedring af tilstanden og udsigten til at, KJO kan generhverve sin erhvervsevne forekommer non eksisterende, det findes således udsigts1øst at forsøge yderligere arbejdsprøvning.

Jeg må på det foreliggende anbefale at KJO fortsat følges ved psykiater og indstilles til en førtidspension.


Diagnose:
TiIbagevendende (kronisk) depression samt generaliseret angst med panikanfald"

Hvad ser I udsigten at få sagen igennem?

Pfh tak for input.

vh KJO
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 12:52   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er der desværre ingen som kan sige noget om.
har 4 læger som siger ingen behandlingsmuligheder og en arbejdsprøvning som siger ingen mulige tiltag på arbejdsmarkdet og indstillet til pension af sagsbehandler.
Men har gjort alt hvad jeg kan af tilbag til en evt anke.

hvad siger din sagsbehandler til de nye oplysninger, det er meget vigtig.
den nye status skal din kommune have.
men der står de rigtig ting, dog må en læge helst ikke skrive noget om førtidspension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:25   #3
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

hvad siger din sagsbehandler til de nye oplysninger, det er meget vigtig.
den nye status skal din kommune have.
men der står de rigtig ting, dog må en læge helst ikke skrive noget om førtidspension.
Tak for dit input :-) Jeg har sendt en e-mail til min sagsbehandler for at få en status i min sag, efter at han har modtaget denne erklæring.

Men han er skiftet - så jeg ved ikke hvem der har min sag.

Så jeg har sendt en mail ind i "systemet" for at få en mail adresse fra min nye sagsbehandler.

Jeg sidder spændt og venter på dette svar,
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 11:21   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kunne ikke undgå og se du havde skrevet UDSIGTSLØST mht: jobprøvning....

den vil de garanteret ikke lade sig nøje med .... det skal være faktisk direkte helbredsforværende, for ikke og komme i ny jobprøvning igen og igen.

det kunne måske tænkes, at du kunne foreslå dem og sende dig på deres eget reva c. .... hvor de så ved selvsyn kunne konstaterer, hvordan din tilstand er.

eller kunne det meget nemt blive en "never ending stoty"..... hvor du bliver pisket rundt i manegen igen og igen....

har desværre ikke så mange råd til dig .. men håber andre kan hjælpe, og ønsker dig god vind.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Tror i jeg får bevilget førtidspension? MartinS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-09-2011 16:13
Ny.. Ftp, flex eller revalidring - Hvad tror i? Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-06-2011 00:09
Hvad tror I? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 4 17-04-2010 10:46
Tror min trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-11-2009 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension