K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2013, 12:57   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Ny diagnose = nulstillet i systemet?

Jeg står overfor at udredes for en anden diagnose end den jeg har pt - alternativt ende med begge to.

Men men men.. Så er det at jeg frygter om systemet 'nulstiller' mig - forstået på den måde at de kan anse en ny diagnose for nye uafprøvede muligheder for bedring og lign. Der kan evt også være medicin.

Finten er så, at får jeg diagnosen, så er det en kronisk/medfødt ting/diagnose - og min situation bliver ikke anerledes, der bliver jo blot sat et navn på.. Men jeg ved jo også godt at der er forskel på hvad jeg finder logisk og, og hvad kommunen synes er logisk
Jeg er pt i arb prøvning og er jeg forsat en rum tid efter afklaringen, hvilket måske kan være min fordel. Hvis jeg får diagnosen (forventer jeg) kan jeg få forlange at kommunen indhenter ny status?

Jeg frygter helt basalt at de smider mange år i systemet i skraldespanden og vil 'starte forfra'
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 13:16   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Finten er så, at får jeg diagnosen, så er det en kronisk/medfødt ting/diagnose - og min situation bliver ikke anerledes, der bliver jo blot sat et navn på.. Men jeg ved jo også godt at der er forskel på hvad jeg finder logisk og, og hvad kommunen synes er logisk
Som du også selv er inde på, så kan jeg forestille mig, at i det der kommer et navn på dine problemer, så bliver der måske åbnet for nye behandlingsmuligheder.

Jeg går ikke ud fra, at det er noget hvor du kan vente med en udredning til din sag er afsluttet i kommunen.

Men du kan jo google diagnosen, som du risikerer at få, så du er på forkant med evt. behandlingsmuligheder, måske har du allerede prøvet nogle af dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 13:49   #3
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Der har 'altid' været navn på mine problemer - men hvis den nye diagnose tilkommer, så er det primær diagnosen. Men den evt nye diagnose behandles som sådan ikke - man behandler ud fra de ting der er svære, altså kognitivt terapi for at kunne håndtere det hele - men det har jeg 10 års erfaring i, så den kan de pakke væk
Men medicin delen er ikke testet af

Der er dog een fordel, hvis den diagnose 'bliver min' - ikke mere at rafle om, omkring det kroniske aspekt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 20:51   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Jeg frygter helt basalt at de smider mange år i systemet i skraldespanden og vil 'starte forfra'
Du har min. 1 -2 tråde herinde og jeg husker kun at du har været i afklaring løbene og har psykisk relaterede lidelser. Det ser så ud til at kommunen så evt. finder endnu en lidelse på dig, og det skal "de" nok for der er nok nogle forgreninger hist og her.

Det bedste du kan gøre er at holde din sagsbehandler til roret ved din sag, hvorfor skal I pludselig ud og "finde" flere diagnoser på dig? Var/er du ikke helbredsmæssigt afklaret? Ellers bør du jo ikke være i arbejdsprøvning??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 15:19   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man får ikke sin fortid slettet, men det er jo nutiden, der giver øjebliksbilledet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 16:40   #6
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det er mig selv der har bedt om at blive udredt på den her diagnose - fordi jeg kan 'genkende ' den. Har jeg haft svært med, med min nuværende - så reelt har kommunen ikke kendskab til det pt. .. Reelt kunne jeg bare lade være, men for mig er der en vigtighed i at få afklarings på HVAD det er at jeg bøvler med - der ændre som sådan intet for mig - bøvl er bøvl, uanset navnet, men jeg vil få vished for hvilke ting der evt er medfødt - hvilket er en hjælp for mig

Øjebliks billeder kan jo bare ikke rigtig bruges uden at sætte det sammen med fortiden, eller? Hmm
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 18:14   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Oplysningspligt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Det er mig selv der har bedt om at blive udredt på den her diagnose - fordi jeg kan 'genkende ' den. Har jeg haft svært med, med min nuværende - så reelt har kommunen ikke kendskab til det pt. .. Reelt kunne jeg bare lade være, men for mig er der en vigtighed i at få afklarings på HVAD det er at jeg bøvler med - der ændre som sådan intet for mig - bøvl er bøvl, uanset navnet, men jeg vil få vished for hvilke ting der evt er medfødt - hvilket er en hjælp for mig
Man har pligt til at oplyse kommunen om forhold der kan stille en sag anderledes.
Det er uanset hvem der synes man skal have stillet en ny diagnose.

Hvad kommunen så finder på bagefter, det er der ingen her som kan svare på.

Der er jo også forskel på om hvad det er man også fejler... jeg mener har man en hjerneblødninger, er det fakta at man også har et ben der er kortere end det andet jo næppe så stor betydning, selvom det kan være både medfødt og kronisk.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 20:02   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er svært at sige, hvordan kommunen vil reagere på en evt. ny diagnose, men som du selv er inde på, er det jo en mulighed, at de vælger at starte delvist forfra for at se på, hvordan evt. medicin vil indvirke.

Det er min erfaring, at flere diagnoser kan forhale afklaringen, så alene ud fra det havde det nok være smartest at vente med en udredning til du havde været afklaret i jobcenterregi, men det er jo for sent nu.
Det afhænger dog af om den evt. nye diagnose har indvirkning på din nuværende diagnose - altså om det får kommunen til at tænke, at med nye oplysninger er der igen mulighed for forbedring af arbejdsevne.

Jeg er ikke klar over, hvad din nuværende diagnose er, altså den der gør, at du lige nu er i arbejdsprøvning, men har den sammenhæng med den diagnose du muligvis får? Eller er de to sygdomme uafhængige af hinanden? Det tænker jeg nemlig også kan have betydning i forhold til, hvordan kommunen reagerer.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 12:50   #9
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jo men den pligt træder først i kraft, hvis jeg får diagnosen - pt. Er intet jo ændret

Det helt firkantede er at jeg har diagnose på personlighedsforstyrrelse - skal have afklaring på ADHD - de to ligger ret tæt, men ADHD er jo medfødt imens pers.forst. Er skæv udvikling (forsimplet sat op).. Og ender jeg med begge diagnoser er personlighedsforstyrrelsen jo højst sandsynligt kommet af at min ADHD ikke er blevet mødt/set. Kort og godt, så hænger det jo ret meget sammen .. Men medicinen bliver jo nok en faktor - jeg har fx ikke gjort op med mig selv om jeg vil prøve medicin, hvis diagnosen hedder ADHD.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 13:15   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis diagnosen ender med at være ADHD, så SKAL de jo have dokumentation for, at medicinsk behandling er afprøvet, og med rette medicin i rette dosis, kan jo også være din gevinst på den lange bane..
Der er jo rigtig mange ADHD patienter som slet ikke fungerer uden medicin. Så diagnose og behandling, KAN jo ende med en bedring for dig. Som du selv er inde på, er der mange følger hvis man går med en ubehandlet ADHD, som kan munde ud i alt lige fra kriminalitet til personlighedsforstyrrelser, og alt der i mellem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension