K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 22:21   #1
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
Flexjob uden arbejdsprøvning?

Jeg er ny på siden. Jeg er sygemeldt med depression, og stress. Jeg har været hos psykiater og fået lavet en speciallægeerklæring. I den står der at jeg ikke kan tåle at arbejdsprøves andre steder end i det job jeg har nu, hvor jeg arbejder 50 %. Der står også at min arbejdsevne er varigt nedsat med 50 %.Jeg er halvtidssygemeldt og søger flexjob. Kommunens lægekonsulent er enig med psykiateren. Mit spørgsmål er nu om kommunen skal rette sig efter
ovenstående? Eller har de ret til at sende mig ud i forskellige arbejdsprøvninger?
Hilsen
Stress
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:45   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stress Se meddelelser
Jeg er ny på siden. Jeg er sygemeldt med depression, og stress. Jeg har været hos psykiater og fået lavet en speciallægeerklæring. I den står der at jeg ikke kan tåle at arbejdsprøves andre steder end i det job jeg har nu, hvor jeg arbejder 50 %. Der står også at min arbejdsevne er varigt nedsat med 50 %.Jeg er halvtidssygemeldt og søger flexjob. Kommunens lægekonsulent er enig med psykiateren. Mit spørgsmål er nu om kommunen skal rette sig efter
ovenstående? Eller har de ret til at sende mig ud i forskellige arbejdsprøvninger?
Hilsen
Stress
De kan sende dig ud i det de vil. Desværre.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er jeg så ikke helt sikker på, at de kan/må.

Det må vel svare til, hvis en læge skriver at arbejdsprøvning er kontraindiceret, og så må man ikke arbejdsprøves, overhovedet.

Spørgsmålet er så, om der kan opstår problemer hvis psykiateren ikke har brugt ordet "kontraindiceret".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:55   #4
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
Psykiateren har skrevet at det vil forringe min arbejdsevne
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 23:04   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stress Se meddelelser
Psykiateren har skrevet at det vil forringe min arbejdsevne
Og så vidt jeg husker, står der et eller andet sted, et eller andet om, at kommunen ikke må sende en ud i noget der vil forværre ens helbred.

Men dermed ikke være sagt at de ikke vil prøve.

Hvis kommunen vil sende dig ud i en anden afprøvning, så vend det med din psykiater og hør hvad han mener om det, og hvis han ikke finder det eksakte tilbud i orden, så klag over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 23:15   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

min psykiater har skrevet at de skal ikke sende mig i arbejdsprøvninger men kommunne har sendt mig.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 00:55   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan kun sige som Vovse du må klage over det hvis de vil sende dig i andre arbejdsprøvninger ,men vent og se hvad der sker for du har lægekonsulentens opbakning og det kan være at kommunen slår sig til tåls med det, man har lov at håbe, hvis de tvinger dig ud i meget andet kan det jo være at du ender med en pension og det ville jo være dybt godnat både for dig og kommunen , så lad os håbe de er fornuftige , på den anden side skal de jo også være sikker på at fleks er det rigtige for dig , man kunne jo argumentere at det ikke var det hvis ikke du feks kan tåle et jobskifte, men igen så kan der jo være mange gode år i dig på den arbejdsplads du er på nu

Nogen kommuner kan godt tænke logisk og ellers må du klage hvis de prøver at sende dig i en arbejdsprøvning andet sted ..
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 01:07   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Dobar!

Er det nu også en arbejdsprøvning de har sendt dig i?
Man får ikke lov at gå rundt på overførselsindkomst uden at være tilknyttet noget gennem kommunen. Men der findes mange tilbud som ikke er en decideret arbejdsprøvning; for eksempel væresteder, praktikforløb (hvor man har meget medbestemmelse hvis man bare åbner munden), afklaringsforløb o.a.

Jeg er selv tilknyttet et sted hvor jeg går til fysisk træning to gange om ugen med en personlig træner. Det er meningen jeg skal op på tre gange om ugen - og at der skal gang i noget coaching også.
Og så har jeg samtaler med en socialrådgiver, som som noget nyt skal komme hjem til mig og hjælpe mig med at få styr på det her herhjemme.
Det er min aktivering/arbejdsprøvning/afklaring eller hvad vi skal kalde det.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 09:31   #9
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej Stress

Jeg stod selv i samme situation og kunne ikke klare en arbejdsprøvning eller jobskifte. Dette skrev speciallægen i sin statusrapport til kommunen.

De valgte at rette sig efter den, fordi en arbejdsprøvning sandsynligvis ville ødelægge mere og måske fjerne den sidste arbejdsevne der var. Min deltidssygemeldings periode blev derfor accepteret som en arbejdsprøvning. Jeg gik stille og rolig op i tid, men måtte så stoppe op og gå ned i tid igen.

Jeg endte med at komme i fleksjob i det job jeg var deltidssygemeldt i. Men der var også en del skånehensyn som f.eks. fleksibilitet i jobbet som ville være svært at få hos en anden arbejdsgiver.

Men en ting er jo arbejdsprøvningen noget andet er ansættelse i fleksjob. Det er vigtigt, at du selv mærker efter, om du kan magte at være samme sted ( måske samme job) eller om du igen vil vil gå ned med stress. For så sjovt er det jo heller ikke

Held og lykke med det hele og håber for dig du snart får en afklaring.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 14:55   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Dobar!

Er det nu også en arbejdsprøvning de har sendt dig i?
Man får ikke lov at gå rundt på overførselsindkomst uden at være tilknyttet noget gennem kommunen. Men der findes mange tilbud som ikke er en decideret arbejdsprøvning; for eksempel væresteder, praktikforløb (hvor man har meget medbestemmelse hvis man bare åbner munden), afklaringsforløb o.a.

Jeg er selv tilknyttet et sted hvor jeg går til fysisk træning to gange om ugen med en personlig træner. Det er meningen jeg skal op på tre gange om ugen - og at der skal gang i noget coaching også.
Og så har jeg samtaler med en socialrådgiver, som som noget nyt skal komme hjem til mig og hjælpe mig med at få styr på det her herhjemme.
Det er min aktivering/arbejdsprøvning/afklaring eller hvad vi skal kalde det.

hej
Ja, de har sendt mig igen i en ny arbejdsprøvning.... min læge skrevede at de skal ikke sende mig igen i ny arbejdsprøvninger ....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25
Førtidspension uden arbejdsprøvning? Peter G Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 22-06-2009 13:11
visiteret til flexjob uden at kunne bestride det anja Spørgsmål ang fleksjob 13 29-10-2007 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension