K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2014, 07:36   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så er jeg med det du kalder opfølgningsplanen er rehabiliteringspalnens forberedende del.

Den kan der rettes i så mange gange det skal være. Og den skal laves i samarbejde med dig.

Det kan foregå på flere måde: fx. Sagsbehandler laver et oplægsom du kommenterer eller sagsbehandler interviewer dig og skriver det ind og du for det til kommentering.


Det skal afspejde din situation, dit eget billede af din situation og sagsbehandler skal overhovedet ikke bestemme hvad der skal stå i det skema.

Du kan bede om agtindsigt i planen så snart hun har skrevet nyt ind i det og skriftligt kommentere det. Hvis hun ikke skriver dine kommentarer ind, så kan du undlade at underskrive skemaet til sidst og klage over det i den partshøring der vil være inden skemaet sendes til rehabiliterings teamet.

Det er af essentiel betydning at skemaet er som du ønsker og at det beskriver dit liv så nøjagtigt som muligt, da det er på baggrund af dette skema at rehabiliterings teamet indstiller dig.

Og nogle gange kan det være små ord eller formuleringer der skal rettes for at meninger ikke kan misforståes. Jeg tror at min plan blev rettet mindst ti gange, før det hele stod tydeligt og var formuleret korrekt
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 11:06   #12
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Hej Gisne.
Jeg er i stor forvirring omkring min SB. Det h*n tidligere har sendt mig, ligner en ressourceprofil og det er den jeg har kommet med kommentarer til
H*n siger at der ikke kan rettes i opfølgningsplanen men denne kan jeg ikke se jeg har modtaget.

Citat Mail fra min SB.
Jeg sender opfølgningsplanen til dig, når jeg har skrevet den. Du bedes være opmærksom på, at jeg ligesom sidst ikke kan rette i det der allerede er noteret i opfølgningsplanen.
Det der er markeret med rødt er muligvis hvad h*n mener jag har kommet med kommentarer til. Full forvirring fordi det er ressourceprofil jeg har kommenteret.

Citat Mail fra min SB
Jeg venter med at sende rehabiliteringsplanen til dig, til den er færdiggjort, med mindre du oplyser, at du ønsker andet.

Det der markeret med rødt forstår jeg heller ikke. Altså jeg er helt med på, når du siger jeg skal deltage i udarbejdelsen af rehabiliteringsplanen forberedende del, det står der jo også i loven. Det må vel være det h*n mener så.(se den røde markering)

Har jeg forstået dette rigtigt, eller er jeg der ude hvor kragerne vender?

Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 11:20   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Hej Gisne.
Jeg er i stor forvirring omkring min SB. Det h*n tidligere har sendt mig, ligner en ressourceprofil og det er den jeg har kommet med kommentarer til
H*n siger at der ikke kan rettes i opfølgningsplanen men denne kan jeg ikke se jeg har modtaget.

Citat Mail fra min SB.
Jeg sender opfølgningsplanen til dig, når jeg har skrevet den. Du bedes være opmærksom på, at jeg ligesom sidst ikke kan rette i det der allerede er noteret i opfølgningsplanen.
Det der er markeret med rødt er muligvis hvad h*n mener jag har kommet med kommentarer til. Full forvirring fordi det er ressourceprofil jeg har kommenteret. - DENNE KENDER JEG SLET IKKE, SÅ VED HELLER IKKE OM HUN HAR RET

Citat Mail fra min SB
Jeg venter med at sende rehabiliteringsplanen til dig, til den er færdiggjort, med mindre du oplyser, at du ønsker andet.

Det der markeret med rødt forstår jeg heller ikke. Altså jeg er helt med på, når du siger jeg skal deltage i udarbejdelsen af rehabiliteringsplanen forberedende del, det står der jo også i loven. Det må vel være det h*n mener så.(se den røde markering)
HUN MÅ IKKE IFØLGE LOVEN LAVE DENNE ALENE - DET ER DIG DET DREJER SIG OM. NOGET HELT ANDET ER HVIS DU IKKE HAR NOGET IMOD AT HUN LAVER DEN SELV OG DU SÅ FÅR DINE RETTELSER IND BAGEFTER. MEN DET SKAL JO KOMME AN PÅ HVAD DU HAR DET BEDST MED, IKKE HVAD HUN ØNSKER ELLER ER NEMMEST FOR HENDE.

Har jeg forstået dette rigtigt, eller er jeg der ude hvor kragerne vender?

Vh. Evelyn
Jeg synes selv det var svært at stå imod sagsbehandleren, da min bare sendte mig rehabiliteringeplanens forberdende del til mig så jeg selv kunne udfylde den - hvilket jo var nemmest for hende. Men det er altså ikke meningen og den blev meget mere nuanceret da vi fik lavet den i samarbejde, ved at jeg var innde ved hende flere gange og hun interviewede mig, hun skrev så udkast og sendte, som jeg kommenterede skriftligt ved næste interview.

om hun laver den selv eller I laver den sammen er måske ikke det vigtigste, SÅLÆNGE hun retter alle dine kommentarer/ tilføjelser/ præscisioner m.v ind i planen og den tilsidst står så du er 100% enig i både formuleringer og meningen.

Men stoler du ikke på hende, så ville jeg ikke overlade det til hende selv at udfylde den - evt- mail til hende at du gerne vil have at hun sender dig det udkast til rahabiliteringsteamplanen, som hun har skrevet på og så kan du jo løbende kommentere.

Og hvergang du har sendt hende dine kommentarer, så bed om at få det nye udkast sendt så snart hun har rettet dine kommentarer ind.

På den måde kan du i ro og mag læse, rette til og have kommunikationen på skrift - måske det er en ide?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 12:37   #14
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Hej igen Gisne.
Ud fra det du skriver med store bokstaver i min besvarelse, så er vi enige. Det er bare min SB der roder rundt i begreberne. og dermed forvirrer mig. Det er rigtigt, jeg har ikke skrevet min ressourceprofil her inde men der er denne jeg har kommenteret. (det er det samme oplæg som i gamle dage) Men jeg vil følge din og popiae`råd og skrive til h*n og henvise til loven. Det nemmeste for mig er jo at h*n skriver et udkast hvor jeg kommenterer eller vi laver den sammen. Det er jo også hvad der står i den pjece jeg fik udleveret.
Forvirring er blevet til klarhed.
Tak for hjælp til jer to og til alle andre der har været til hjælp.

Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension