K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2012, 14:35   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Har bare brug for at få det ned på skrift!

Hej

Måske har jeg brug for at få det skrevet

Måske er jeg bare et skvat!

Fik først i 80erne diagnose organisk Demens eller malersyndrom

Så min hukommelse er som en si
Og på nogle dage fungerer jeg slet ikke kan have besvær med selv de mest elementære ting

Har Tinnetus på det ene øre
Har fået at vide jeg har kronisk trætheds syndrom, eller kronisk belastnings syndrom, de kan ikke helt blive enige om det skal kaldes det ene eller andet
Jeg har gigtforandringer i ryggen, i nakke og skuldre i hænder og fingre med begyndende fejlstilling
Der er forandringer i hofter knæer og fødder

Har nerver i klemme i nakke og lænd men har fået oplyst at der er ikke sammenfald med de smerter jeg har og de skader der er , så operation er ikke en mulighed

Der er nævnt både ledegigt og slidgigt

Jeg kan efterhånden kun gå få meter uden smerter i hofter og ryg
Lider af konstant hovedpine og smerter i alle led og muskler
Får at vide min ryg ligner en 90 årings

Får vanddrivende medicin , tilskud af D vitamin; Glukosamin, får tilcotil mod smerter,
Tager Panodil eller pinex 4 gange i døgnet, og ind i mellem ibuforen og mandolgin

Dertil kommer antidepress medicin hvilket hjælper mig igennem natten uden at vågne og have smerter

Synes efterhånden at det er en kamp bare at være her, ikke at jeg er depp. eller lignende

Men jeg skal virkelig knokle for at få dagen bare til at hænge nogenlunde sammen

I dag tillader jeg mig måske at have lidt ondt af mig selv, føler mig gammel og slidt!

Men i morgen er jeg ” på hesten” igen

Skal nok klare det men ind i mellem er det sku´ surt

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 14:49   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Måske har jeg brug for at få det skrevet

Måske er jeg bare et skvat!

Fik først i 80erne diagnose organisk Demens eller malersyndrom

Så min hukommelse er som en si
Og på nogle dage fungerer jeg slet ikke kan have besvær med selv de mest elementære ting

Har Tinnetus på det ene øre
Har fået at vide jeg har kronisk trætheds syndrom, eller kronisk belastnings syndrom, de kan ikke helt blive enige om det skal kaldes det ene eller andet
Jeg har gigtforandringer i ryggen, i nakke og skuldre i hænder og fingre med begyndende fejlstilling
Der er forandringer i hofter knæer og fødder

Har nerver i klemme i nakke og lænd men har fået oplyst at der er ikke sammenfald med de smerter jeg har og de skader der er , så operation er ikke en mulighed

Der er nævnt både ledegigt og slidgigt

Jeg kan efterhånden kun gå få meter uden smerter i hofter og ryg
Lider af konstant hovedpine og smerter i alle led og muskler
Får at vide min ryg ligner en 90 årings

Får vanddrivende medicin , tilskud af D vitamin; Glukosamin, får tilcotil mod smerter,
Tager Panodil eller pinex 4 gange i døgnet, og ind i mellem ibuforen og mandolgin

Dertil kommer antidepress medicin hvilket hjælper mig igennem natten uden at vågne og have smerter

Synes efterhånden at det er en kamp bare at være her, ikke at jeg er depp. eller lignende

Men jeg skal virkelig knokle for at få dagen bare til at hænge nogenlunde sammen

I dag tillader jeg mig måske at have lidt ondt af mig selv, føler mig gammel og slidt!

Men i morgen er jeg ” på hesten” igen

Skal nok klare det men ind i mellem er det sku´ surt

Hilsen
NPH
NPH.... selvfølgelig har du - indimellem - brug for at ha ondt af dig selv .. svælge lidt i selvmedlidenhed og at føle dig som en gammel og slidt krage...

For det er surt ...

Men heldigvis, så hænger du ikke fast i den der "sump" .. du kommer op på hesten igen...

Jeg tror at vi alle føler som dig .. jeg gør ihvertfald... særligt de der dage hvor jeg snart ikke kan kravle ud af min seng .. trisser med små gammel kone skridt ud på toilettet... mens jeg siger sgu og fandens også ....og heldigvis så kan jeg ret hurtigt se det komiske i det ...

Men de dage er bare skie irriterende... sender dig en stak ♥ som du kan tage af når de sorte dage indfinder sig..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 17:58   #3
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Kære NPH.

Kender din følelse alt for godt, og i din situation er det helt okay, at have en ØV dag, hvor alt er træls og imod en, og man tænker hvorfor mig?
Men dejligt du deler dine tanker herinde, hjælper tit at få det skrevet, og få afvide andre de kan nikke genkendende til følelsen.

Sender dig en masse varme tanker, og håber du vågner op - ja helt oppe på hesten igen imorgen, hvor du er klar til at stå imod igen
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 18:05   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
du får lige en humørpille herfra,
og hvis den smager dårligt, så prøv nogle af de andre ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=jm2os...eature=related
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 21:57   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Tager Panodil eller pinex 4 gange i døgnet, og ind i mellem ibuforen og mandolgin

Dertil kommer antidepress medicin hvilket hjælper mig igennem natten uden at vågne og have smerter
Jeg undrer mig lidt over din smertebehandling.

Hvis du tog mandolgin fast, f.eks. 3 gange om dagen, og så måske supplerer med en panodil eller 2 til natten, så tror jeg der er mulighed for, at du kunne have det lidt bedre.

Snak evt. med din læge om det.

Jeg selv har problemer i lænden, som giver kroniske smerter, jeg tager 50 mg dolol (det samme som mandolgin og tramadol) 3 gange om dagen, til natten supplerer jeg med en enkelt panodil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 07:26   #6
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Tak for de smukke ord

Kode:
Hvis du tog mandolgin fast, f.eks. 3 gange om dagen, og så måske supplerer med en panodil eller 2 til natten, så tror jeg der er mulighed for, at du kunne have det lidt bedre.
Har været forsøgt, men bliver dårlig af mandolgin
Tog mig sammen og gik til læge, han vil henvise til smertecenter

Hilsrn
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 07:54   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser

Har været forsøgt, men bliver dårlig af mandolgin
Hvis du dermed mener, at du "går i gulvet", og sover, når du har taget en mandolgin, så kan løsningen være, at du i starten lirker kapslen fra hinanden og drysser lidt af indholdet ud, samler den igen og sluger den.

På den måde får du en mindre dosis, så kroppen kan vænne sig til stoffet.

Sådan gjorde jeg selv i starten, og min erfaring er, at dem, der hedder Tramadol er nemmere, at skille ad end f.eks. Dolol.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 09:08   #8
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Dolol kan også fås i brusetab så er det nemt at dosere....
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 09:52   #9
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg får oxicontin og oxinorm i stedet. Det var smertecenteret der havde bedre erfaringer med det fremfor dolol....Jeg er meget bedre smertdækket nu, selvom jeg aldrig r smertefri, så er hverdagen til at holde ud....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for... dpb Dit og Dat 8 18-01-2013 07:54
Har brug for råd. Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 29 12-03-2011 21:56
Har brug for trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-08-2009 09:59
Få det på skrift Ragdoll Alt det andet 0 23-07-2009 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension