K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 23:23   #1
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
når ægtefælle er selvstændig...

Jeg er blevet visiteret til førtids pension pr 1. marts 2012 og jeg er nu ved at udfylde papirerne til at kommunen kan finde ud af, hvor meget jeg kan få udbetalt. Nu er problemet så at min mand både er lønmodtager og selvstændig - dvs han har fritidslandrug og "alt-mulig-mand" firma og samtidig er ansat i 37 timer om ugen. Hans løn fra den faste stilling ryger direkte ind i hans firma - ind på firmaets kassekredit. Og det kan kommunen bare ikke finde ud af .....

At hans indkomst går derind gør jo, at vi ikke lige har hele hans løn at leve for. At selvom der står en god sjat penge på kontoen lige nu, men at størstedelen skal gå til at betale skat og moms med, det kan jeg bare ikke forklare dem...Så nu er jeg så tvunget ud i, at betale vores revisor for at tage med på kommunen for at forklare det, plus hun har stillet regnestykke op for dem, vi har de sidste regnskaber kopieret til dem....

Er der andre der har stået i dette problem? og hvis - hvordan har I forklaret kommunen dette? Er I løbet panden mod muren?
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 01:16   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jeg kan overhovedet ikke svare på dine spørgsmål om økonomi - men vil bare ønske dig til lykke med pensionen.
Knus fra
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 09:09   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ja jeg har også haft problemmer.komunen har haft store problemmer m.at regne min fp ud,da min mand også er selvstændig m.svingende indtægter. vi fik simpelhen vores revisor til at regne tingene ud,sende det til komumen og det respekterede de. nogen gange er de sørme kommet til at lave det om efter nogen mdr. også må revisoren igang igen..jeg kender ikke jeres økonomi,men har du mulighed for at spare op til pension,har det meget at sige i nettoudbetalingen..jeg mister mange penge i fp ved at være gift m.en selvsatændig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 21:44   #4
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
mange tak Marianne :-)

Stribe: øv øv for dig...jeg håber at få et overblik over det i morgen, hvor revisor og jeg har en aftale derude....havde ikke forestillet mig at det skulle være så indviklet, at få de papirer udfyldt rigtigt.... men den klarer vi nok også...Der kommer en opfølgning i morgen.... om de fatter hat og briller
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 21:53   #5
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Først tillykke med din pension

Jeg tror ikke at kommunerne kan overskue hvad det betyder at være selvstændig, derfor er det et rigtigt træk at få jeres revisor med ind over. I må også have mulighed for at trække oplysninger ud fra bogføringsprogrammet hvor meget der er skyldig moms, skatter mv. B-Skatter kan jo dokumenteres med girokort (også en område det ikke helt forstår).

Men kan være kommunen kræver mdr. opgørelser fra revisor for at beregne din pension, indkomsten kan jo svinge som selvstændig.

Håber for dig de kan forstå revisorens udlægning.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 21:55   #6
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Har i kigget på muligheden for at betale moms og skat hver måned, således at der ikke er værdi i firmaet som kommunen kan se som værdi på deres måde. Penge afsat til moms of skat er jo ikke en værdi da de jo slet ikke er jeres.
Havde selv i '90erne et kortvarigt job som gav mig 100.000 på 2 dages arbejde, dengang kunne en programmør tjene kassen da ingen kendte til arbejdet men mange havde brug for de evner...

Jeg var på kontanthjælp...
Resultatet var at de tog bruttobeløbet og delte det ud i måneder som min KH var på....uden at beregne at jeg jo også skulle betale moms og skat at beløbet, så det kostede rigtig mange penge dengang.
Peoblemet var at inden jeg fortalte kommunen det ikke havde fået betalt moms og skat af beløbet og dermed havde pengene kontant lige nu og her.....
udestående til skat og moms er ikke deres problem fik jeg at vide, er det jo heller ikke....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 22:06   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Keld: havde ikke tænkt på at vi kunne gøre det månedsvis...det vil vi da overveje, hvis det kan afhjælpe problemet... tak for ideen :-D
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 22:11   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Havde jeg selv vidst det dengang havde jeg sparet mig selv for en kæmpe efterregning, for nu havde jeg pludselig ikke længere pengene til skat og moms, men måtte bruge dem til overlevelse men for dælen jeg lærte noget på den dyre måde.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 22:31   #9
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja puha ...bare trælst det skal være sådan...jeg er glad for at blive advaret og lære af din surt tjente oplevelse....tak for at dele den
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 22:35   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Enig, og det er en stor årsag til at jeg ikke idag vil forsøge mig med at være selvstændig, men i stedet nyde min desværre alt for tidlige pensionistliv.
Alene det at man vil ligge inde med moms og skat og det kan beregnes som årsindtægt ellr formue afskrækker mig en del.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægtefælle-Fradrag-Hvordan Kiarra Alt det andet 4 13-07-2012 19:16
ægtefælle til kronisk syg...hjælp. rdn Dit og Dat 7 09-01-2012 15:07
Lagerværdi - ægtefælle på kontanthjælp!!! englebasse Alt det andet 6 15-01-2011 23:34
ægtefælle pension sushjer 1 Alt det andet 3 21-08-2010 19:39
Ægtefælle fradrag???? Susanne2412 Alt det andet 6 08-06-2010 07:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension