K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2013, 12:23   #21
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
#15 " modpartens forsikring har sendt papir til Arbejdsskade styrelsen#

Hej Novice

Modparten kan sende papirer til ASK for en vejledende udtalelse, hvilket De har gjort. Du kunne have gjort det samme!

Hvis Forsikringen eller du ikke mener ASK´s vejledende udtalelser er korrekt hører sagen efterfølgende under domstolene. (føre en retsag)
men en vejledende udtalelse fra ASK vejer tungt i en efterfølgende retsag.

(Jeg sendte min sag til ASK for vejledende udtalelse og ASK ændrede i min gamle færdselsulykkessag men fra Forsikringen på 5% til 35% - Forsikringen fulgte herefter ASK´s vejledende udtalelse)

Hilsen lgkh62
Tak for info
Hilsen Novice

Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg fik skylden for min ulykke.

Selv om det kan lyde ulogisk så er man ansvarlig for modpartens personskade uanset skyld. Der er kun nogle ganske få undtagelser som jeg ikke lige kan gøre rede for.

Dvs. du Novice får erstatning fra modpartens forsikring og din modpart får erstatning fra din forsikring, dog kun for så vidt angår personskaden.

Det er din forsikring, Novice der skal betale erstatning for modpartens og dine matrielle skader, når du har skylden.

Det er noget af en jungle, så det er med at holde tungen lige i munden. Derfor er det ogsåen rigtig god ide at tage imod den hjælp der bliver tilbudt, også advokat.

Jeg sender dig en privat besked senere i dag.
Tak
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 14:58   #22
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Novice

Vigtigt: Husk du skal overholde tidsfrist for klage for stop for sygedagpenge.

Det er lang tid siden du kom til skade. Har du været sygemeldt hele tiden og har været forlænget en gang før?

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 17:05   #23
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Novice

Vigtigt: Husk du skal overholde tidsfrist for klage for stop for sygedagpenge.

Det er lang tid siden du kom til skade. Har du været sygemeldt hele tiden og har været forlænget en gang før?

Hilsen lgkh62
Hej, jeg kom tilskade for 2 år siden, har været sygmeldt fra midt i september sidste år, d.v.s. 14 måneder eller 15 hvis man regner de første 4 uger.
Det har været forlænget i 13 uger.
Tidsfrist for klagen er den 13 januar.
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 17:15   #24
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej, jeg kom tilskade for 2 år siden, har været sygmeldt fra midt i september sidste år, d.v.s. 14 måneder eller 15 hvis man regner de første 4 uger.
Det har været forlænget i 13 uger.
Tidsfrist for klagen er den 13 januar.
Hilsen Novice
Jeg synes du skal kontakte din advokat hurtigst muligt og høre hvilken hjælp du kan få og til hvilken pris.

Med hvilken begrundelse blev du forlænget 13 uger?

I en sag hvor jeg er bisidder var advokaten med til mødet hvor der var varslet sygedagpengestop. Han sad bare helt rolig og sagde som det første at han var medspiller og ikke modspiller. Stille og roligt pegede han på hvilke fejl der var begået fra kommunens side og vupti var en forlængelse På 39 uger i hus.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 19:35   #25
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg synes du skal kontakte din advokat hurtigst muligt og høre hvilken hjælp du kan få og til hvilken pris.

Med hvilken begrundelse blev du forlænget 13 uger?

I en sag hvor jeg er bisidder var advokaten med til mødet hvor der var varslet sygedagpengestop. Han sad bare helt rolig og sagde som det første at han var medspiller og ikke modspiller. Stille og roligt pegede han på hvilke fejl der var begået fra kommunens side og vupti var en forlængelse På 39 uger i hus.
Jeg kontakter hende pr mail allerede iaften.
Jeg har aldrig fået et brev om forlængelse, en gang i sommer da jeg var til omsorgssamtale med min leder, sagde hun at efter de oplysninger hun har haft fra min sb stod der at mine sygedagpenge var gældende til ca.oktober med mulighed for forlængelse til 13 uger.
Jeg spurgte ingenting da jeg troede at systemet fungerede sådan og troede bare at så længe man var syg så fik man sdp.

Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension