K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 00:27   #1
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Hvad overser jeg siden denne situation overhovedet kan opstå?

En svagelig ældre kvinde frøs tirsdag i en garage i fire stive timer. Kommunen havde parkeret hende i indkørslen, og i protest ville kvindens samlever ikke lukke hende ind.

http://www.bt.dk/danmark/77-aarige-i...e-i-fire-timer

- Jeg håber da, at Paul får medlidenhed med mig og lukker mig ind. Men det kan ikke passe, at han skal betale for at have mig boende. Når jeg er der, bliver han trukket i sin pension. Jeg vil ikke drive rovdrift på ham. Så jeg regner selvfølgelig med, at de kommer fra kommunen og henter mig igen, når jeg ikke kan komme ind, fortalte hun til Dagbladet Holstebro Struer.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 01:28   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi andre betaler også for at være gift/samlevende.
Kan ikke lige se problemet.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 04:54   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Jeg vil have en skriftlig aftale med Struer Kommune om, hvad der skal ske, inden jeg lukker hende ind. Vi må have en aftale om, hvordan hun skal plejes, og vi kan ikke få kommunen i tale
Dette er hvad du overser.

En ting er at han skal betale, men han skal tilsyneladende også lege udd´et pleje ass 24/7. Manden er selv på pension, for pokker, så kan man da ikke forvente at han værgen kan eller vil passe og pleje, yder mere er det forrygt at damen bare læsses af i indkørslen, nå han vil ikke lukke dig ind, ærgerligt så kan du bo i garagen, nu er du din samlevers problem, at han har hylet dig ud er så DIT problem, så må du bo på gaden med lidt tæpper og din kørestol.

Han er vel da i sin fulde frie ret til at "smide hende ud" uanset årsagen til at han ikke ønsker hende boende længere, så vit jeg ved er der endnu ikke indført TVUNGEN sambo med ens kærester værgen nuværende eller tidligere (eller ægtefælde/r for den sags skyld) eller er jeg gået glip af en ny lov? en gang boet sammen altid bo sammen... ja det kunne blive noget kønt noget, kæmpe kollektiv blandt fattige og pensionister, jow jooow.

Jo jeg er harm, jeg ved godt at hvis man ingen hjemmeboende børn u 18 har, at man så ikke har ret til en bolig, her og nu, men vi taler en syg gammel plejekrævende kvinde, helt ærlig, bare at sætte hende af, overlade hende til vejrguderne, hold da op hvor er vi blevet FATTIGE! At det i det hele taget er lovligt, når nu hun er smidt ud, er mig en gåde, men hey vi bor i lille fattige DK så hvorfor ikke Amerikanske forhold?? der over er denne behandling jo helt normal.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 08:20   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man kigger på indlæggene i debatten under artiklen, kan man fornemme, at der er mere i den sag end man umiddelbart kan læse i artiklen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 08:51   #5
Sklero
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sklero er ny på vejen
Kvinden er jo tydeligvis id*** - den betegnelse skal hun ikke fritages for fordi hun er 77 år. Jeg er opvokset på landet og har sjældent haft meget sympati for disse "kæmper mod systemet"-typer som formår at gøre banale uoverensstemmelser om markskel og adfærdsveje til en mindre borgerkrig (så I DR's dokumentarserie om mægling af nabostrid?)
Sklero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 10:44   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man kigger på indlæggene i debatten under artiklen, kan man fornemme, at der er mere i den sag end man umiddelbart kan læse i artiklen.
er helt enig, da det ser ud som om nogen har et meget godt kendskab til det par.
og det ikke er første gang de klager over kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 11:12   #7
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er da et bevidst stunt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er helt enig, da det ser ud som om nogen har et meget godt kendskab til det par.
og det ikke er første gang de klager over kommunen
Med de kommentarer der står under artiklen kan jeg ikke komme frem til andet. De har jo ikke selv været videre samarbejdsvillige i andre situationer.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 11:51   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes, at det er uhyggeligt, at der findes sådan en mand som kvindes samlever. Det er utroligt, at folk er i stand til at spekulere på sådan en måde.

Boy, siger jeg bare.

Hvis kvinden er tilmeld på adressen, så er det manden som skal anmeldes til politi og ikke kommunen.

Sidst redigeret af Karo; 20-01-2012 kl. 12:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 12:56   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes det er rystende at en hente bringe ordningen bare læsser en ældre uden for døren og håber på hun nok bliver lukket ind.

Det virker ikke det de gør men skulle det det ,så skulle man nok bestemme en bestemt dag hvor dørene lukkes bag den ene af ægtefælderne,tænk hvis alle gjorde det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 13:24   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
At han vælger at tage hende som gidsel og udsætte hende for sådan en behandling er under al kritik - jeg havde betragtet mig som sat på gaden og nægtet at se ham nogensinde igen...

Måske kan hun tage på krisecenter, hun er smidt ud af hjemmet og blevet udsat for psykisk tortur...

Hvad bliver det næste.. at man nægter sine små børn at komme ind, mens man kræver at kommunen udvider åbningstiden i den lokale sfo...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Låst fast i min situation - hvad gør jeg? Jespersen Spørgsmål ang fleksjob 13 05-04-2013 10:24
Hvad siger i til denne Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-03-2013 21:56
Hvad kan man vinde ved at få løntilskud?? Og er det overhovedet muligt? hboegelund Alt det andet 7 15-10-2012 17:43
nogen der kender til denne situation fortune Alt det andet 3 28-07-2012 11:28
Hvad mon denne sag bliver til LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 02-07-2012 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension