K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 05:00   #41
Desperat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Desperat er ny på vejen
Lige ud af posen. Jeg faar 6225 soelle kr. i maaneden. Og hvis dette er ikke en haan mod et menneske, ja saa venter jeg for et svar fra en af politikerne som synes at 1 000000 kr. i aaret ikke er nok.
Jeg er snart traet at disse smaa danske pap politikere bombarderer os med nogle artikler ( som de har selv havde vedtaget, og Gud ved hvorfor ) som om de er en naturlov. Enhver lov kan bojes eller endnu bedre aendres. Men regner jeg med at dette vil ske ? Nej.
Marie-Antoinette var i gang med at fylde sig med lavkage da de sultende stormede la Bastille. Politikerne lytter med en doev oere. Just a suggestion: lad os lave en annonce i en avis for at samle lige saa mange underskrifter som muligt. Underskrifterne kan angives i en internet blog. Det er altid en start for at skrive til domstolen. Fortvivl ikke, man skal altid starte et sted. Hvem ved. Maaske er der en aerlig journalist tilbage i Danmark, som vil hjaelpe. Selvom jeg tror at den race er for langt uddoedt i Danmark.
Desperat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 08:39   #42
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Desperat,

Velkommen til, vi er en stor gruppe i Danmark, og tak for dine gode forslag.

Der ligger rent faktisk her og nu en klage parat, som blot mangler at blive underskrevet af de tre medlemmer af gruppen der har stået for udformningen og koordineringen af klagen.
Underskrivelsen vil finde sted fredag den 9. Juli 2010 og sendes af sted samme dag til Brüssel.
Vi er i alt 80 medunderskrivere, et lille antal i forhold til det store antal af brøkpensionister der rent faktisk findes i Danmark (29.000).

Det er meget svært at få journalister i tale end man umiddelbart skulle tro, da det alt sammen har været forsøgt, men i forbindelse med at klagen bliver sendt af sted, vil der også blive sendt en pressemeddelelse ud til alle medier i Danmark.

Det har taget ca. et ½ år fra ideen om en klage opstod og til den nu ligger færdig, du kan læse meget mere på disse links:

http://eu-borger-rettigheder.dk/velkommen

http://kimnyberg.urbanblog.dk/ Scroll ned til "Danmark for EU-domstolen?"

Ligesom du kan finde flere tråde om emnet her på K10 ved at søge på "Brøkpension".

Endnu engang velkommen til.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 11:42   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan man ikke lave nogle 'happenings' der kan ryste op i folk og politikerne?

Som at ligge på madrasser inde foran Christiansborg (eller noget andet opsigtsvækkende- stå i laser og pjalter), så der kan komme mere fokus på problemet 'brøkpensioner'....
JEG mener jo at det er en sag der skal helt frem i lyset og åbent demonstreres.
Alt det der med lydløse klager som foregår i tavshed bliver ingen oplyste af, og modtagerne behøver ikke engang stå til ansvar..

Der må da kunne stilles noget på benene, noget visuelt alle kan få øje på og danne sig en mening om. Det vil også tvinge politikerne til at skulle stå til ansvar.

Eller er jeg helt galt på den?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 23:32   #44
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Det er meget svært at mobilisere folk, der har lyst til at en lille happening foran borgen, når det handler om brøkpension. For de er bange for, at man tager pensionen fra dem, eller også har livet på brøkpension taget al energien, at de har resigneret.

Jeg har en overgang haft et opråb på min hjemmeside, og der var ingen, som havde lyst til at deltage.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 16:08   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er jo dét man ikke forstår!! Altså, hvordan man ikke kan gide/orke at deltage i noget sådan. Så bliver det jo ikke meget anderledes...

Super ærgeligt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 10:15   #46
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der er ikke så meget at forstå, de brøkpensionister der har taget aktiv, del i denne "Aktion", er spredt ud over det ganske land. Og for mange af dem er der ikke økonomi til at tage turen til Københavnstrup, lige så lidt som helbredet.

Selve klagen skulle forhåbentlig kunne være med til at bringe noget fokus på sagen. Det er første gang at Danmark er genstand for en så alvorlig klage, så vi håber da at få pressens bevågenhed.

I går blev klagen endelig underskrevet og afsendt. Brøkpensionist og Kim Nyberg, fra "Ægteskab uden grænser", var her hos mig hvor vi underskrev og pakkede og klistrede, hvorefter vi kørte til Flensburg hvor klagen (4,73 kilo) blev sendt til Bruxelle fra. I kan tro vi jublede da det endelig gik op for os at nu var den endelig undervejs.

I løbet af de næste dage vil Kim skrive en pressemeddelelse der skal sendes ud til alle medier i Danmark, og så komme der en lang ventetid.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 11:03   #47
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Til Ragdoll , Brøkpensionist !

jeg vil bare sige at jeg sætter stor pris på jeres indsat, og selv om jeg er ikke medunderskriver så vil jeg sige held og lykke med sagen.
I forgårs har jeg sendt alle bilage til EUP til min andragende , der handler alene om ligebehandlingsprincip. Jeg har også sendt yderligere 2 andragender som handler om brøkpension, modragning, beskatning og samordning af to pro-rata pensioner. Jeg er også forberedet på ventetid , men jeg kan ikke gøre mere i sagen .
Mange hilsner og tak for Jeres slid.
igam1951.
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 22:55   #48
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg var også meget overrasket over, at der var så mange brøkpensionister, der havde lyst til at være medunderskrivere på klagen til EU, når jeg ikke fik respons på mit lille opråb på min hjemmeside.

Vi regnede faktisk kun med højst 25 medunderskrivere, som så voksede til 77, så vi alt blev 80 klagere.

Og alle disse mennesker, som tog mod til sig og ville være med, skal hermed have tusind tak for støtten.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 10-07-2010 kl. 22:57.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 01:51   #49
Desperat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Desperat er ny på vejen
Til Ragdoll,
Tak. Tak for din mod og vilje til at gore noget rigtigt.
Jeg vil gerne sige mere, men flere ord vil bare oedelaegge
en af de smukkeste af dem allesammen, som er tak.
Desperat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 07:16   #50
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desperat Se meddelelser
Til Ragdoll,
Tak. Tak for din mod og vilje til at gore noget rigtigt.
Jeg vil gerne sige mere, men flere ord vil bare oedelaegge
en af de smukkeste af dem allesammen, som er tak.
Jeg takker meget, men min indsats var lille i forhold til det kæmpe arbejde Brøkpensionist har lagt i projektet, nemlig i de sidste 2 år at studere alle EUs regler på området, samt alle domme fra EU domstolen, deri lå det virkelige arbejde, så en rigtig stor tak til Brøkpensionist og et trefoldigt leve. Hurra - hurra - hurraaaaaaaaa.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor mange sager tager ankestyrelsen? Mariepigen Alt det andet 12 15-10-2011 10:46
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
hvor køber i jeres optagere? kurttrold Dit og Dat 6 31-10-2008 03:31
udskydelse af sager fra jeres side pallebertelsen Nyt om loven 1 18-06-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension