K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 20:42   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Det var jo så i dag at jeg skulle møde min nye sagsbehandler for første gang, siden hun startede i nov, 2009, hvor hun bla. overtog min sag. Jeg kom og blev vist inden for af en en person, som jeg troede var hende/ måske en ham for det var en ham. Jeg spurgte om han var hende og han sagde at det var han ikke, da hun, min sagsbehandler var uarbejdsdygtig idag, så hun var der ikke !!! Han sagde at han ville lytte til hvad jeg sagde og så kunne vi måske "klare" det hele på det møde.

Tjaa, han fik så set hvad der lå af dokumenter på min sag og viste mig min ressourceprofil, hvor der praktisk talt intet stod. !! Jeg har udfyldt min andel og ved at min tidligere sagbehandler har fået en masse dokumenter og erfaringer omkring mig så de burde kunne udfylde mere. Burde jeg ikke kunne kræve en kopi af den hidtidige ressourceprofil, inden vort næste nye møde ?

Jeg gider simpelt hen ikke sidde på haserne mere, hvis ikke ressource profilen er færdig i kommunens side af i min sag er det så ikke for underligt, er det meningen at jeg og min sagsbehandler skal gøre den færdig sammen på det møde vi misses idag ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 22:29   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis du tidligere har fået aktindsigt burde du have fået en kopi af ressourceprofilen der.
Ellers er det måske på tide at få aktindsigt nu.

Alternativt kan du sende sagsbehandleren en mail og bede om en kopi af rp'en.
Og så kan du jo samtidig beklage at du ikke fik mulighed for at møde hende i dag og spørge hvornår du kan forvente at få den ny rp til partshøring.

Hvis man ikke vil risikere at blive syltet er det vigtigt at "holde dem i ørerne" og sørge for at der sker noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 23:44   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ressourceprofilen bliver nok kun lige opdateret, da det ville være helt hen i vejret at færdiggøre den på nuværende tidspunkt. Altså med mindre du er helt færdig udredt, og de har indhentet alle de dokumentationer der skal bruges til pensionssagen....ellers står ressourceprofilen åben til senere input og afslutning.

Så vi er nok ude i opdatering så vidt jeg husker fra din sag(?)......når alt så er indhentet og sagsbehandleren ikke kan finde på mere, så har hun en konklusion om der skal indstilles til afslag på førtidspension, eller til førtidspension. Og dér kommer afslutning og den endelige partshøringen så ind mht ressourceprofil.

Opdateringen behøver i ikke ikke lave sammen. Du kan starte og skrive det ned du finder relevant, men jeg kan klart anbefale at du lader sagsbehandleren skrive først, da det altid er bedst at have det sidste ord....altså at du kommenterer på sagsbehandlerens.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 19:54   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min sagsbehandler er tilbage, jeg jagtede hende ellers på tlf. en stor del af dagen i går mailede desuden til hendes faglige leder. De er sindssygt svære at komme i kontakt med på kommunen og fra hendes faglige leder fik jeg en retur mail hvor der stod: " Jeg kan ikke kontaktes indtil videre", tak for det siger jeg bare!!.

Nå men endelig mailede min sagsbehandler ny møde dato. Hun har sat en halv time af til mødet og her skal vi som hun skriver:

" snakke om de lægelige papirer, som er indhentet, opdatere ressource profil og sagens videre forløb."

Jeg aner intet om hvor hun står i min sag, da jeg ikke har mødt hende siden hun startede som ny arbejdsmarkeds konsulent og sagsbehandler i kommunen. Jeg håber at hun er indstillet på at jeg skal have førtidspension ok med revurdering om 3 - 5 år. Men jeg har ingen anelse, hvad tror I garvede ud fra hvad hun skriver og i disse sager i øvrigt. ?.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 12:05   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandler syg igen igen !!!

Dahm... så er min sagsbehandler syg igen igen. Jeg skulle ellers have haft møde med hende idag, dette blev iværksat efter mit møde den. 6 januar også blev aflyst da hun var syg....

Nu er det ved at blive lidt irriterende, for jeg vil jo gerne videre med min sag = have den afsluttet. De tilbød mig et møde med en anden medarbejder idag, han/hun kender dog ikke min sag, men kunne godt tage et møde, på et tidspunkt hvor jeg idag dog også har fået tid ved lægen.

Jeg valgte at afvente et nyt møde fra min sagsbehandler, for jeg gider altså ikke sidde med en medarbejder, der ikke kender min sag, som ikke har taget stilling og som jeg evt. ville skule opdatere.

Men f... det er irriterende. Jeg ved godt at det er en lang tråd jeg har, men for jer der kender lidt til den, så er målet for mig at blive indstillet til ftp. på en §18 altså hvor sagsbehandleren indstiller. I min opfølgning på et nyt møde, kan jeg da ikke tillade mig at bede om min sagsbehandlers vurdering og plan om det videre forløb i sagen. Jeg er jo ved at blive ædt op af nerver hvergang vi får planlagt et nyt møde..

Hvad syntes I ?

Skal jeg bede om en kopi af den opdateret ressource profil, eller er det bedst at vi får lavet den sammen hende og jeg, da hun overhovedet ikke kender mig. ?

Jeg har allerede forberedt en mail hvori jeg beder om et nyt møde og skriver:

"Det var godt nok ærgerligt, at du var syg idag også, hvor vi skulle have haft vort møde !. Jeg håber at du kommer dig hurtigt. Din kollega tilbød mig at holde møde med en af jeres andre medarbejdere, det lå så desværre der hvor jeg også skal til læge. Dog valgte jeg, at finde frem til en ny dato med dig. Jeg ønsker ikke, at sidde og gennemgå og forklare min sag til en af jeres medarbejdere som ikke kender til den. Jeg håber at vi kan finde en dato lige om hjørnet, jeg holder simpelt hen ikke til yderligere forsinkelser.

Endvidere håber jeg, at du kan give mig en briefing om hvor du står i min sag. Mit mål er at blive indstillet til førtidspension, gerne med dig i ryggen, så det må blive iht. en §18."

Kan jeg godt skrive dette og hvad med den sidste sætning ? Endvidere vil jeg godt have aktindsigt, nu da jeg alligevel skal vente på et nyt møde, kan jeg ikke bare skrive det eller skal jeg medsende en erklæring om aktindsigt. Jeg vil jo ikke virke mistroisk, men det er måske en meget god idé at få, som Trold også skriver i et tidligere indlæg på min tråd ?

Sidst redigeret af Enteneller; 21-01-2010 kl. 12:20.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 12:59   #26
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
først og fremmest - hvor er det bare surt at din sagsbehandler er syg - men vi syge kender jo til det .
Jeg tror det er meget vigtigt at du er på meget god fod med din sagsbehandler. Ja og ikke for at krititisere men jeg syntes du har en lidt hård tone.

Jeg ville skrive noget lign . Jeg har fået oplyst at du er syg igen, jeg håber ikke det er noget alvorligt og ønsker dig god bedring. og så videre med hvad du vil skrive hun kan jo ikke gøre for at hun er syg. Næste gang du møder hende har i en positiv start ...


Hvad siger i andre

Jeg tror jeg ville undlader alt det med en anden medarbejder mm - blot skriver jeg håber vi hurtigt muligt kan finde en tid til et møde, da jeg har brug for at tale med dig.

det med pension - ved jeg ikke om er klogt eller ej

håber ikke du syntes jeg er streng - vil bare gerne hjælpe

Sidst redigeret af Stezu; 21-01-2010 kl. 22:57. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 19:09   #27
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej ENteneller

VIlle ikke skrive noget omkring pgr. 18. ( pension )
Vil bare skrive noget med ala da jeg d.d. fik at vide du var syg,ser jeg frem til
en ny dato snarest eller noget i den stil.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 20:43   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mor2 og Futtefreja,

Tak for jeres svar, jeg tror at jeg vil mildne tonen lidt, kan godt de hvad I mener.

Hvad med at bede om aktindsigt skal jeg bede herom eller bare tro på at tingene går som de skal gå, hvilket jeg føler at de gør. ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 21:16   #29
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Enteneller

Nu troede jeg du kendte til kommunenså selvfølgelig skal du bede om aktindsigt, så ved du hvad de har på dig ikke, hvis der så mangler noget kan du jo handle ikke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 22:03   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis ikke man har haft held med at få kommunen til at levere en løbende aktindsigt, så mener jeg at det er en god idé at bede om aktindsigt hver eneste gang der er sket noget nyt i ens sag, også selvom der "bare" er blevet udvekslet oplysninger mellem f.eks. sagsbehandler og anden aktør eller læge.

Selvom der måske ikke er noget interessant i det, så er det mit indtryk at det har den effekt, at sagsbehandleren begynder at overholde notatpligten og gør sit arbejde ordentligt, simpelthen fordi hun nu ved at hun bliver "pustet i nakken".

Man kan også gøre det, at hver eneste gang man har været til møde med sagsbehandleren og er på vej ud, så afleverer man lige en begæring om aktindsigt i receptionen (mod kvitt. selvfølgelig).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension