K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2014, 10:14   #1
bull1970
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 5
Styrke: 0
bull1970 er ny på vejen
er ny her

hej alle jeg er ny her på k10. nu vil jeg gerne høre om der er andre der er i flexjob .gammel ordning. der oplever at de ikke får det de har krav på i løn... jeg er ikke steget med 2.90 kr i timen efter 1 års ansættelse ej heller har jeg fået de 5 feriefri dage som andre får og toppen af kransekagen er at nu har jeg mistet mine friweekender, så jeg kun har fri hver 2 søndag-mandag det er ikk rart med 2 børn .. lige nu ligger det i fagforeningen men jeg er ærlig talt nervøs for om der er det rigtige jeg gør... for jeg er rigtig glad for mit arbejd. undskyld hvis det er lidt rodet ..men er ved at være fustreret over situationen.
bull1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 10:55   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan jo ikke rigtigt gøre andet, hvis man ikke gør noget, så bliver det jo bare værer men når man klager er det jo altid et sats.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 21:12   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kontakt evt jobcenteret for at høre om de kan hjælpe med det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 22:49   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis arbejdspladsen har ændret dine arbejdsdage osv., begynder de jo ikke at overholde dine skånehensyn og overholde kontrakten. Her er det jobcentret og dens jobkonsulents ansvar at bringe det i orden. Nægter firmaet at gå tilbage til det, der er aftalt, hvordan din arbejdsuge skal være osv., så har jobcentret mulighed for at annullere kontrakten, sådan at du kan sige op uden at komme i karantæne.

Vedr. lønnen, så er det meget fint, at fagforeningen griber ind, synes jeg. Det sker desværre. Ikke kun fleksjobbere, men også andre oplever det.

Hvis du vil læse/høre andres oplevelser vedr. lønnen ikke stiger som det bør eller lignende, så søg i trådene her på K10... Klik på Søg øverst oppe på forsiden.... Man hører jo også engang imellem i medierne, især aviser, at en fleksjobber er blevet snydt for flere tusinder af kroner.

Ang. retten til 5 feriefridage, altså dem udover 5 ugers ferie, mener jeg dog ikke, man har ret til, hvis man ikke i forvejen har optjent feriepenge. (synes heller ikke jeg fik de ekstra 5 feriefridage, da jeg blev ansat) I den 1. års ansættelse og hvis man ikke havde arbejde et stykke tid inden ansættelsen, plejer man få ledighedsydelse fra kommunen i sine ferier, og her er det kun 5 uger, man har ret til. Ellers tjek pjecen fra HK vedr. fleksjobbere (den er ret god og ligger under Nyttige Links her på K10). Feriereglen og om det at optjene dem gælder for alle uanset om man er fleksjobber eller ej. Så jeg tror, det kommer alt an på, om du har optjent noget i forvejen inden ansættelsen.

Sidst redigeret af curls; 17-03-2014 kl. 22:58.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension