K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2011, 23:07   #1
kristensens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
kristensens er ny på vejen
Question Stiger man aldrig i løn

Hejsa

Er det rigtigt, at man aldrig stiger i løn som ansat i flexjob?

Har arbejdet som "medhjælper" i fritidsordning i 10 år til oktober på en friskole. Dvs jeg er i køkkenet og bager og gør lidt rent. Tidligere uddannet SSH, men får nu grundløn efter Husassistenter og den grundløn har jeg haft i alle år.

En veninde fortalte mig, at hun steg i løn efter 5 år. Hun er self. også i flexjob, men bare på en efterskole..

Har talt med den lokale FOA, men de lød som om de ikke rigtig havde sat sig ind i reglerne

Venlig Hilsen

Kristensens
kristensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:11   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fleksjobbere snydes for lønstigninger

3F frygter, at mange fleksjobbere bliver snydt for lønforhandling. Winnie Christiansen fra Skagen fik en lønstigning på 10.000 efter hjælp fra 3F.

Der står nemlig direkte i reglerne om fleksjob, at fleksjobberne forudsættes at indgå i de årlige lønforhandlinger og ikke må være på grundløn i længere tid.

- Men jeg frygter, at mange fleksjobbere bliver snydt for lønforhandlinger.

http://forsiden.3f.dk/article/200903...902260363/2140
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:41   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja 3f og min bare røv lige angående flex jobber ikke stiger et deres forhandlinger på lige det område er total til grin. jeg har altid starte på grundløn + det jeg frohandlede mig til.

og steg altid hvad nu end overenskomten sagde indenfor køøken. men ang løn gør som alle andre forhandle sig op i løn

min mor er selv flexxer infor køkken også kun stiger 1000 om måneden hver år det er enda mere en overenskomsten siger.
så ikke andet en at være fræk hvis du virkeligt har været på samme grundløn i 10 år så er der noget galdt

. 2 fagforeningen skal hjælpe dig og du har også penge tilgode for grundlønnen er jo steget i de sidste 10 år

men kort og simpel ja selv flexjobber stiger hver år i løn efter gældene overenskomster gør du ikke så snyder det sted du er ved og du skal i fagforeningen

men desvære så er køkken osv et af de steder 3f bla ikke er gode til at forhandle ret meget extra ind til folk desvære

men flex jonner hburte have en med fra fagforeningen eller apir fra dem hvad løn osv er og stiger PR år osv 3f sente papir til det første sted jeg var med løn feroe pernsion osv osv PGA hun var blevet syg
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man skal aldrig sige aldrig - FP efter 2013-regler Jasv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 21-05-2013 22:05
Fjernvarmen stiger Risa Politik og Samfund 11 11-12-2012 11:19
så stiger spændingen..:) ace dk Politik og Samfund 4 21-09-2011 17:40
stiger f.p i 2012 henningv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 23 21-09-2011 08:38
Ministrenes løn stiger Gunell Politik og Samfund 16 28-05-2010 00:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension