K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 00:08   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har 2 halvstore børn, som jo kræver deres.

Derudover har vi en vovse, som jeg lufter nogle gange om dagen, gåturene gør godt for min ryg.

Når overskuddet er til det laver jeg forskelligt kreativ og andre gør-det-selv ting.

Bl.a. syr jeg på maskine, jeg har også en strikkemaskine som jeg meget gerne ville lære bedre at kende.
Jeg laver også lidt smykker en gang imellem.

Derudover er jeg medlem af afdelingsbestyrelsen her hvor jeg bor, og jeg står for udlejningen af vores beboerlokale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:27   #12
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Jeg er lidt misundelig

Du bor i Odense, så årskort til Zoo og ud at tegne, eller bare se på dyrene- længe. Se deres adfærd. Frivillig på internater, hvis du fysisk magter det. (Det er nok OGSÅ at gøre rent- ikke bare at klø dyrene bag ørene, selvom det er hyggeligt nok.)

Jeg sidder lidt strandet ude på bøhlandet, og hvad jeg kan svinger umådeligt uforudsigeligt.

Ellers kunne jeg tænke mig at få støvet mit franske og tyske af. Nu jeg har brugt 6-8 år på at blive god til at læse engelsk- næsten lige så ubesværet som dansk. Det var så bare på egen hånd med bøger og ordbogen.


Men det ER svært, her er resten af mit liv- og hvad katten skal man så stille op med sig selv?!

Jeg har kun manden og kattene, min søn er voksen og forlængst flyttet hjemmefra.

Hov! Jeg bruger sommetider tid på: www.fugleognatur.dk med at indrapportere observationer af planter, dyr mv. Og at spørge dumt.

Mvh
Tine
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:38   #13
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej cyberstorm

efter at jeg bleb ftp d. 01.09.11 fik jeg en masse lyst til at arrangere mit "nye liv"

Jeg bruger rigtig meget tid på min dejlige hund (en schæfer) det havde jeg ikke så meget tid til før. Jeg går i hundeskoven og til agility og møder samtidig en masse dejlige hundemennesker.

Derudover har jeg meldt mig ind i en "pensionsklub" hvor jeg spiller badminton 2½ time 2 gange om ugen.

Så har jeg mine dejlige børnebørn som jeg også er en del sammen med.

Så det er faktisk sådan at jeg godt kunne bruge nogle flere timer i døgnet - noget har jeg løst ved at købe en roborstøvsuger - så slipper jeg for det kedelige :-))
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:38   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cyberstorm Se meddelelser
Hejsa allesammen.

Nu har jeg været førtidspensionist i lidt over 1 år, men jeg har endnu ikke fundet noget sted her i min by " Odense " af aktiviteter eller kurser som tiltaler mig.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide hvad i andre der er på førtidspension får jeres tid til at gå med, er du på et kursus, uddannelse eller noget helt andet.

Det er lige meget hvor i landet du bor, jeg kan måske bruge det til inspiration så jeg ikke sidder og keder mig alt for meget.

Hvad har du LYST til, mere præcist, det er lidt nemmere at råde hvis vi ved lidt om dine interesser og evt. hobbyer...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:28   #15
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg har først lige fået min pension og det jeg nu kan tænke 3 måneder frem, istedet for at tænke hvor og hvornår sender de mig hen næste gang giver RO!!

Jeg er singlemor til 3, hvilket ret hurtigt udelukker muligheden for at kede sig. Deres far deltager ikke mange øjeblikke ud over de aftale dage så jeg har valgt at sige så længe de er små deltager jeg i så meget af deres ting som overhovedet muligt.

Så der bliver kørt en frygtelig masse kilometer og brugt rigtig mange timer i haller med en konkurrence gymnast, hvor jeg også sidder i et forældreråd. Jeg sidder i de 2 stores fritter forældreråd, de har en del legeaftaler. Yngstemanden springer også, dog kun for sjovt. Det med at havde et liv selv halter så lidt, men på den anden side så er de jo store om cirka 5 minutter, så mon ikke jeg når det jeg skal nå aligevel.

I dagtimerne der husmor tingen og så det at holde mit kondital oppe. Med alt det rod der er i mit hoved ( ADD og PTSD) er mine løbeture mit pusterum. Min døgnrytme er bedre, min nattesøvn SÅ meget bedre og humøret i den grad også når det bliver passet.

Mit kaos hoved sluger så også nogle dage indimellem hvor jeg mister overblikket og kun basalt eksistere fra jeg kommer retur fra børnehaven til der skal hentes.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:34   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Det med at havde et liv selv halter så lidt, men på den anden side så er de jo store om cirka 5 minutter, så mon ikke jeg når det jeg skal nå aligevel.
Lige præcis sådan tænker jeg også.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:57   #17
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Derfor kan jeg nu godt indimellem kigge utålmodigt på uret >:-D


og nu hvor jeg nærmer mig 20 indlæg, hvor *bib* gemmer smilyerne sig??
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 13:13   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg glemte faktisk noget.

Vi geocacher, hele familien, især nat-caching syntes vi er enormt hyggeligt, vores geo kollegaer syntes vi er tossede, men det kan vi heldigvis ikke tage os af *gg* (det fordi vi gerne slæber ungerne med på nat-caching)
Og så er manden udpræget FTF finder, han kan simpelthen ikke tåle der kommer en ny cache.

Før hen tog vi en del ud i naturen, det har vi så byttet ud med caching, vi blev lidt træt af alt tid at opleve det samme og det samme, altså naturen ændrer sig jo, men det bliver lidt kedeligt at se det samme område igen og igen, det sker ikke mere, samtidig med at vi faktisk får set steder vi slet ikke viste eksisterede (også steder i vores baghave) fx er der en rasteplads hvor vi er kørt forbi tusinde gange, vi forventede at vi skulle ind i noget læ-bælte værk og finde cachen, som ved de fleste andre rastepladser, men det skulle vi bare ikke, hold da ferie der var smukt, shelters, bålplads, en å hvor man havde lavet tresser der hænger ud over åen med borede bænke, wc´er og jamen der var bare mega lækkert, det er vi kørt forbi stort set hver dag i en længere periode og viste slet ikke at det var der, vi troede bare det var en ganske alm rasteplads som alle andre kedelige rastepladser.

Eller i sommers hvor vi greb teltet og kørte mod Viborg, fandt en shelter plads og så var vi ellers der en 3 dage, med geocaching (nat som dag) bål mad, og telttur, og det kostede faktisk det samme som hvis vi havde været hjemme (i det vi jo ikke brugte strøm ol hjemme, men her jo så brugte benzin.

Vi er virkelig blevet beriget af natur oplevelser efter vi er begyndt at geocache, og det bedste af det hele er at det ikke koster os andet end benzinen, om end vi har perioder hvor vi må droppe at cache fordi vi ikke har råd til benzin, men sådan er det jo så at være en fattigrøvser.

Nu er vi i iliten med geocaching, går en del op i det, men man kan cache på rigtig mange måder, man behøver slet ikke være så sindssyge som vi er, man kan sagtens bare tage det som en alm skovtur, hvor man bruger ikke fundne caches til at udvælge et sted for en skovtur, eller anden oplevelse.
Der er forskellige sværhedsgrader, både hvor det er svært at få fingrene i koordinaterne, men man oplyses om hvor svært det er inden man går i krig, så hvis man ikke kan holde til, eller ikke gider de der hvor man må kravle rundt oven op 1½ meter høje taks eller svømme (sejle i en gummibåd) ud til en lille ø, jamen så holder man sig da bare fra dem, de har stjerner så man hurtigt kan se om det er en nem opgave og nem cache at komme til. der er sågar caches hvor kørestole kan være med (dem er der dog ikke mange af, men de er der)

Man går ind på geocaching.com og opretter en profil, det er helt gratis, dog betyder det at der er nogle få caches man ikke kan få adgang til (det er noget cachejer bestemmer) men det er meget få, der findes flere tusinde alle har adgang til, vil man have adgang til alle skal man betale for det, men det er bestemt ikke noget man behøver for at være med.
Så går man ind på kortet over hvor cachene ligger finder de grønne (traditionelle) zoomer ind på ens eget område, finder en cache med 1½-2 stjerner i bække rækker (der er en til svær at få koordinaterne til og en tl hvor svær den er at komme hen til)
Så tager man sin smartfone (de er ganske udemærkede, man behøver slet slet ikke ofte flere tusinde på dyre håndholdte GPS´ere, vi bruger kun telefonerne, og har en hel del FTF´ere i bagagen efterhånden) henter c:geo, åbner pogrammet finder cachen, eller taster koordinaterne ind og så lader man ellers telefonen fortælle (den viser det valgfrit på kort eller kompas) hvor man skal gå hen og lede, når man så et tæt på nul, går man ellers i krig med at bruge fantasien, er den gemt under en stak geo-pinde? er den inden i en sten? eller måske den hænger som en julekugle forklædt som en grandkogle i et grandtræ?? For det meste er det en madkasse man skal finde (man oplyses også om størrelsen når man udvælger den cache man vil finde) men nano´erne er faktisk de nemmeste at finde (de er SMÅ!) og så skal man op over madkasserne for at de skal være nemme at spotte.

Når cachen er fundet skriver man sit geo-navn og dato i loggen, går hjem og ind på geocaching og skriver en log der, og så er turen overstået, man bestemmer helt selv om man vil jage FTF´ere, gå efter en ganske alm hygge søndags tur, gå i skoven, eller om man er mere til kultur oplevelsels cachene, måske man gerne vil ud hvor der er noget historie?? tage til events (hvilket faktisk er super hyggeligt) selv ligge cahches, dog bør man have fundet mindst 100 cachens selv, og der mindst en af hver type samt en 5/5´er før man gør det selv, så man har en fornuftig ide om hvordan en cache ser ud og skal ligges for ikke at blive muglet samt hvad den er for en type (fordelen måtte vi bede en lukke hans, fordi han slet ikke var klar over at det var en multi, og derfor havde lavet den som en traditionel, hvilket faktisk var lidt syn, men trals for dem som skal finde den)

Mht at det er gratis, så er der nogle enkle caches som ligger steder hvor man skal betale et symbolsk beløb for at komme ind på området, men der må ikke være døgn betaling ellers bliver cachen ikke godkendt, dvs det kan være der er betaling fra 10 til 22, og gratis mellem 22 og 10, så det stadig kan gøres uden at koste ekstra. Der er også nogle skove hvor man ikke må opholde sig når solen er gået ned, det skal man selvfølgelig også respektere, lige som man naturligvis ikke kører i bil der hvor man ikke må det, ikke fx knækker grene af for at komme til cachen, i det hele taget udviser respekt for naturen og andre folks ting, der er ellers en skrøne om at cachere er sådan nogle der kører rundt i store 4-hjulstrækkere og ødelægger alt de kommer i nærheden af, jo der er da en enkelt eller 2 af den slags, men helt generelt er geocachere mennesker der netop elsker naturen og har stor respekt for den, faktisk er der mange der går og samler affald nu de er der ude, så den holder ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 13:50   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Nu du bor i Odense kan jeg anbefale Lille Skole for Voksne:
http://lilleskoleforvoksne.dk/

Mange forskellige fag, og kompetente lærere. Eleverne er alle slags mennesker.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 14:25   #20
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Derfor kan jeg nu godt indimellem kigge utålmodigt på uret >:-D


og nu hvor jeg nærmer mig 20 indlæg, hvor *bib* gemmer smilyerne sig??
Når du skriver et indlæg, så ligger der 12 smileys i højre side lige til at sætte ind i indlægget.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad bruger i gns. ugentligt og pr. måned? Enteneller Politik og Samfund 163 13-05-2013 21:46
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
Ny bruger...:-) Gucci1966 Alt det andet 2 27-03-2012 20:29
Ny bruger JJC Din historie 8 24-01-2008 00:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension