K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2008, 16:41   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Kan Velfærdsministeriet have en finger med i spillet ?

Så skete det jeg har ventet på i så lang tid-----jeg er blevet tilbudt lejlighed pr, 15-11-08-----Jeg behøver vel ikke at fortælle hvor glad jeg blev , (stor jubel fra mine søde kollegaer på arb, prøvningsstedet, ja de har efterhånden snart over taget KBHS, kommunes manglende sagsbehandler arbejde, med råd fra dem at jeg mailet i mandags til velfærdsministeriet over min sitiuasion) Jeg ved selvfølig ikke om det er det, jeg blev ringet op af sagsbehandler, måtte vælge mellem en lejlighed i det kvarter som jeg havde ønsket i samarbejde med dem, og med kattetilladelse, der en lejlighed i det kvarter men minus kat Thelma , eller nyt kvarter med kattetilladelse, jeg sagde selvfølig ja til en lejlihed med kattetilladelse som jeg ikke engang har fået adressen på endnu, sagsbehandler havde fået opringning fra , KBH, for akut bolig, deres frist var jo 25-10-08, , men jeg har så fået lov at blive her i kolonihaven af venner til 15-11-08.
Arbejdsprøvningsstedet overgår sig selv, jamen du sidder jo uden vand, da de lukker her i week-enden, du tager da bare bad og en 5 liters dunk med hjem hver dag til dig og katten, jeg har ikke bil, så op på cyklen med noget vand hver dag.
jeg vil så få adressen en af de nærmeste dage --husleje indskud, alt aner jeg intet om, bliver ringet op når der skal skrives kontrakt,
SÅ Thelma og Lusy, (katten) har fået tag over hovedet med tilladelse tl at Lusy bor der, turde ikke hedder det omgåes sandheden ang, mit kæledyr, og ikke have en kattetilladelse, vi skal ikke risikere noget, så vi står uden tag over hovedet, så nu kommer der igen til at stå Thelma og *Lusy* på døren.
Hilsen Thelma, Jeg glæder mig ihvertil fald til at få et varmt bad og varme, og Lusy er også begynndt at være mere inde efter sit frie sommerliv her , har ladet mig skrive op til en kolonihave, så måske jeg selv får min egen lille have her en dag, Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 16:49   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Stort tillykke herfra med den nye bolig! Hvor er det godt at høre, at der sker noget positivt i din sag!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 18:22   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Juuuuuhuuuuuu Thelma

Kære Lusy og Thelma .....
Lige nu, er jeg ret ligeglad om Velfærdsministeriet har haft en finger eller 10 med i spillet!!!!
Jeg er bare så glad på dine og Thelmas vegne ... godt gået kat

Nå, spøg til side ... Jeg er ikke så naiv, at jeg ikke er klar over der er et par telefoner der har glødet og at nogle sidder med røde ører et eller andet sted .... AV, siger jeg bare

Men STORT TILLYKKE til jer begge og en ordentlig gang til jer begge fra Viper og Hyanna

PS: Hilser de medmennesker på dit arbejdsprøvningssted med den største respekt .... Giver een en følelse af at alt håb endnu ikke er ude for menneskeracen
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 19:15   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
MJAUUU MJAUUUU--

Hej Risa og Hyanna--

Fra baggårdskat på Vesterbro KBH, til et helt nyt hjem for mig siger min kattemor Thelma, jeg glæder mig da også til ikke at skulle jage min egen mad hver dag og hører på at hun bliver bange , når jeg kommer ind i stuen med en halvdød mus, jeg glæder mig til en dejlig vinter med at ligge og fede den på sofaen inde i varmen, og sige pænt farvel til alle mine beundere, som der jo er nogen stykker af, jeg er jo en pæn kat siger Thelma.Jeg kan mærke hun er glad i dag ,nu har jeg lige fået en hel dåse tun, så jeg slapper nu.mjauuu,

spøg til side, ja jeg er meget glad. Angående mit arbejdsprøvningssted her i KBH, det er et top prof, sted med nogle gode mennesker, stedet er vant til arbejdsprøvninger og virksomhedspraktikker og skole praktikkanter, jeg var med en anden i starten vedkommende skulle på efterlån, idag startet ny pige i arb, prøvning lige som jeg selv, det er et godt sted hvor det bliver lagt vægt på de menneskelige værdier og taget hensyn til de skånebehov der er, god chef der er med mig til møderne med privat aktør, han sagde jeg skulle ned i tid da jeg prøvede at øge med tre timer, der hvor jeg følte mig så presset af privat aktør.
Hvis nogen skulle have eller mangle et godt sted i KBH, så kontakt mig, her på k-10 jeg vil forklare nærmere , jeg så hvor godt den efterlønner blev behandlet og nu den nye i dag, jeg har været allene noget tid og blevet forkælet tror jeg.

Ja Hyanna, jeg kan ikke rigtig gennem skue det endnu, for i går da jeg ringede til sagsbehandler, var der intet, og hun kunne intet sige.
Så skal jeg kæmpe for min næste *rettighed* nemlig flexjob visitation, onsdag har jeg jo tid hos min egen kommunale sagsbehandler, i jobcenter, håber det er lidt bedre end den privat aktør, og onsdag skal en anden meget aktiv kvinde her på k-10 også til møde, så mon ikke det går godt for os,pøj fra mig hvertifald.
Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 19:46   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Thelma

Ønsker dig tillykke med din nye lejlighed

Og sikken en god arbejdsplads du er på

Det er så dejligt, når der er noget som lykkes og især, når det var så urimeligt det der var sket for dig. Nu lysner det.

Knus Suncil

P.s Hils katten
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:15   #6
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
TIL LYKKE Thelma
Det er så dejligt at høre dig så glad - Tak for det
Ønsker at resten af din sag må forløbe lige så godt
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:33   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor er det dejligt at hører. Tillykke med lejligheden.
Held og lykke med det hele.
knuds popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 23:22   #8
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Kære Thelma,
Har fulgt din kamp og vil ønske dig tillykke med din nye bolig, håber du falder godt til dit nye sted, blev så glad da jeg læste dit indlæg kan mærke hvor glad og lettet du er...det forstår jeg dælme godt vil nu ønske dig held og lykke med det hele ....sender mange varme tanker til dig og missepigen, har selv 2 katte som absolut ikke kan undværes.
stort Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 23:25   #9
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
mange tak for jeres lykønskninger

Hej allesammen.
Mange tak for jeres hilsner til mig idag, jeg er så glad idag, at få en lejlighed, betyder fred og ro, allerførst for mit ptds, og det betyder flere kræfter til nu at sætte mig ind i alt omkring mine rettigheder for at blive visiteret til et flexjob.
Jeg har ellers ikke været så glad i mange år som det halve år her i den lånte kolonihave, men de sidste 1½ mdr, har jeg næsten ikke kunne sove, fordi tiden nærmede sig hvor jeg skulle flytte, og ikke have et sted at flytte hen samtidig med at passe en arbejdsprøvning,(jeg har godt været heldig med det sted hvor jeg er i arbejdsprøvning)
Jeg er meget spændt på mit første møde med min kommunale sagsbehandler i jobcenter KBH, på onsdag, jeg har læst godt efter hvad i skriver om begynder regler, har også bedt om akt indsigt nu, jeg har ikke været tilfreds med privat aktør, manglende information, flabet svar, den med jeg skulle mangle arme og ben, og bare spis sovepiller, samtidig er jeg pi....se vred over privat aktørs manglende indfølingsevne og empati, det er squ mennesker der er syge de har i arbejdsprøvning, det er en meget sårbar proces at være i en arbejdsprøvning, jeg syntes jeg havde svært ved at finde en rolle, i starten og sige fra, det har jeg lært nu, helt sikkert, da jeg gik ned i tid, efter 4½ mdr, er jeg stadigvæk på 15 timer om ugen, det må anses som urealistisk de kan presse mig op på 37 timer de sidste 1½ mdr, skulle jeg antage, hele tiden har jeg været god til at sige til mig selv, nej det er ikke en eksamen jeg skal op i, det her handler om resten af mit liv, hvis man kan sige det sådan.<jeg har været oppe på 18 timer for noget siden, men mærkede virkelig efter for en gang skyld, og gik ned på de 15 timer igen, dette fungerer åbenbart for mig ,
mit redebygger instinkt er gået i gang, forøvrigt aner jeg ikke hvor lejligheden ligger kun kvarteret, --tænk hvis den er stor, jeg har næsten ikke møbler---osv, hi hi, det må vist siges at være et luksus problem, isammenligning med ikke at have sin egen dør at lukke. Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 02:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Thelma ...

Kæmpe tillykke med lejligheden, det må være en kæmpe lettelse for dig (og din kat )

Man kan håbe at det er en god glidebane der er igang , sådan at også fleks falder på plads, det ville da være alletiders med en jul hvor alt bare var i orden..

Men med alt hvad du fortæller om det sted du er i arbejds prøvning så tvivler jeg nu ikke på at de vil gøre alt hvad de kan for at du havner på den rette hylde (fleks) og jeg håber ved gud at du får en sagsbehandler der kan se det latterlige og groteske i den måde din private aktør behandler dig på (en aktør der efter min bedste overbevisning skulle have et spark i R**** ) og ikke have noget som helst med syge mennesker eller andre for den sags skyld at gøre...

Krydser alt hvad der kan krydses for dig på Onsdag

og husk er det ikke en lydhør sagsbehandler , så er der også mulighed for at sende en klage til hele flokken på kommunen om den behandling du har fået ..

Og ja jeg er den anden der også har et møde på onsdag og har til min gru fundet ud af at min nye sagsbehandler er den samme som jeg har været oppe imod i en anden sag her i kommunen da jeg var bisidder for en borger, så nu har jeg selv været ude og finde mig en bisidder

Og da jeg har oplevet hendes arbejde før, ja så er der også en optager med ..

Men det skriver jeg meget mere om over i min tråd (også om min arbejdsprøvning som jeg ikke har fået skrevet om endnu ) men først skal jeg lige have mine fingere til at makke ret , for de gør sq da ondt når jeg skriver (kan man få en ting så man kan tale til sin puter )

Så Thelma lad os gå op på vores respektive kommuner og fortælle dem hvad man kan og ikke kan byde borgerne og så glæd dig ellers til du skal ind i en dejlig varm lejlighed og ligge og flyde på en sofa... det er dig så velundt

PS havde jeg din nye adresse så ville jeg være den første til at sende dig årets første julestjerne , du kommer jo ind lige i rette tid
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spillet om fleksjobkroner skudt i gang Webmaster K10 Nyheder 0 22-03-2012 10:20
LA: Spillet om magten! buster Politik og Samfund 0 18-04-2011 08:40
Værd at vide, fra social og indenrigsministeriet (velfærdsministeriet) Razmo Politik og Samfund 13 27-04-2009 23:21
Velfærdsministeriet bliver nedlagt Webmaster K10 Nyheder 0 07-04-2009 08:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension