K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 08:53   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Jeg er ved at drukne og systemet beskriver vandet.

Hej herinde.

Overskriften er frit eft. Jack Nicholsons rolle i en film.

Jeg vil gerne høre, hvordan I andre herinde bevarer jeres værdighed, som menneske i dette system?

Jeg er selv i en større krise pt. pga. den måde jeg bliver behandlet på i dette cirkus. At man f.eks. hele tiden bliver betragtet ud fra enten et lovgivningsmæssigt synspkt. el. økonomiske fikfakserier, hvor det handler om, hvilken kasse der er billigst at placere dig i.

Eller at man ensidigt hele tiden vender de barrierre man har af enten fysisk el. psykisk karakter til et spørgsmål, om at se det fra resourcesiden, og du "bare" skal lære nogle strategier for, hvordan dine barrierer kan tackles via dine ressourcer. Men glemmer at det kan være en efterhånden stor mængde strategier, som tager alle dine kræfter, så der ikke er plads til så meget andet. Heller ikke din dagligdag. Og hvordan hulen man har tænkt sig, at et menneske på disse vilkår kan klare sig på et arbejdsmarked, som ikke er indrettet til netop den slags arbejdskraft.

Eller hvordan det netop bliver sværere og sværere, at kunne anvende ens ressourcer, fordi systemet er et cirkus, hvor medmenneskelighed og respekt for at behandle dig, som en værdigt menneske trods din sygdom er en stor mangelvare.

Jeg har meget svært ved, at forstå hvordan man kan tro, der kan komme noget produktivt ud af at negligere, at man får den rette "medicin" til at blive rask. Måske. Eller at man måske ikke kan blive fuld el. hel produktiv på ordinære arbejdsmarkedet igen. Eller at man måske selv har en meget god ide om, hvad der kan hjælpe én, men at systemet altid ved bedre.

At systemet i nogle tilfælde, jeg vil vove den påstand: i mange tilfælde, faktisk nedbryder den del af din arbejdsevne, der måske er tilbage i dig. Men dækker sig ind under besserwissen om snart sagt alt i dit liv, og derved netop tager dit eget initiativ og dine få resourcer fra dig.

Eller hvordan man kan tro, at sådan som DK er i dag, hvor mangel på mangfoldighedstanke og værdig behandling skaber plads til alle. I samfundet som på arbejdsmarkedet.

Jeg har skrevet det før, det minder om H.C.Andersens: Kejseren uden klæder, hvor vi mangler den lille dreng, der tør sige, at kejseren faktisk ingen klæder har på. Fordi alt for mange lader, som om at vi har et velfærdssamfund, hvor vi tager os af de svage, både dem der skal have varig hjælp og også dem der skal have midlertidig hjælp, men ikke tør sige at velfærdssamfundet DK. faktisk har lidt en stille død gennem flere år. Og stiller spørgsmålet: er det sådan et samfund vi vil have?

Ja, undskyld, jeg bliver politisk midt i denne tråd, og det hjælper mig bestemt ikke at kunne se problemet, fordi det er kampen mel. David og Goliat, der fylder mest hos mig pt. Hvilket jo også er fortvivlende, idet denne kamp jo næppe kan vindes, hvorfor det ikke lader én mange muligheder tilbage.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 18-06-2011 kl. 09:54. Årsag: stavning
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
hvad med en gratis tur i vandet ? c.l.e.o. Alt det andet 1 08-10-2011 23:03
Hej hvor finder man en Lov der beskriver hvad man må når man er i flexjob? Erik Hovedskou Spørgsmål ang fleksjob 3 19-11-2010 19:33
En psykolog beskriver en handicappets arbejdsliv zuza At søge førtidspension 1 14-10-2007 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension