K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2011, 13:45   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har skrevet din historie her på k10
betragt det som det første skridt om hjælp

har du overhovedet snakket med psykolog?

du kan få en henvisning fra egen læge, er det ikke blevet gjort efter du har prøvet og tage dit eget liv.

det lyder helt grotesk i mine øjne, du ikke er fulgt op af psykiatrien¨
men du har måske ikke selv været aktiv, i forhold til at få en afklaring
og bedt om hjælp

har selv været lagt i flere måneder og fået en kanon behandling sidste år
har ikke tidligere været i systemet
er kun en smule ældre end du er
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:46   #32
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Øhh hvorfor skærer man i sig selv Jeg har hørt om folk der gør det men hvorfor??
gør det ikke ondt ad ******* til?
Selvfølgelig gør det ondt at skære i sig selv. Og det er pointen ved selvskade. Man får frigivet den indre smerte ud i noget konkret som man kan forholde sig til.
Dertil kommer, at man bliver afledt fra den indre smerte, fordi man - når man har skåret sig - er nødt til at koncentrere sig om at ordne såret, få plaster på osv.
Med tiden kan man komme derud hvor det ikke som sådan gør ondt længere, pga. tilvænning. Dermed er der risiko for at man skærer mere, oftere og/eller dybere hvorved det naturligvis for alvor begynder at blive farligt.

Man risikerer at blive dybt afhængig af cutting (at skære i sig selv) og anden selvskade (at påføre sig selv smerte på anden vis) fuldstændig på linie med alkohol o.a. fordi der frigives så mange stoffer i kroppen ved smertepåvirkning.

Jeg endte med flere måneders indlæggelse for at komme ud af det - var både psykisk og fysisk afhængig og det var endt med at blive en tvangshandling.

Cutting er et udtryk for, at personen har det rigtig svært/dårligt og ikke kan rumme sine følelser, det betyder ikke (nødvendigvis) at personen ønsker at begå selvmord eller har selvmordstanker.


Du kan google cutting, selvskade eller at skære i sig selv og få en masse oplysninger om det - ligesom du kunne have googlet ængstelig personlighedsforstyrrelse da du ikke mente det var en diagnose

Sidst redigeret af annagw; 14-07-2011 kl. 13:53.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:57   #33
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du har skrevet din historie her på k10
betragt det som det første skridt om hjælp

har du overhovedet snakket med psykolog?

du kan få en henvisning fra egen læge, er det ikke blevet gjort efter du har prøvet og tage dit eget liv.

det lyder helt grotesk i mine øjne, du ikke er fulgt op af psykiatrien¨
men du har måske ikke selv været aktiv, i forhold til at få en afklaring
og bedt om hjælp

har selv været lagt i flere måneder og fået en kanon behandling sidste år
har ikke tidligere været i systemet
er kun en smule ældre end du er
Jeg har fået henvisning til psykolog, men skal stadig selv betale 50% af udgiften, ca 400 kr pr gang. Dette har jeg INGEN mulighed for.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 14:00   #34
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Undskyld

Undskyld jeg siger det, din exmand er en røv man kan ikke bebrejde dig for at du blev syg basta
Jeg blev selv skilt for mange år siden fortrinsvis pgr min sygdom min ex har været og er en støtte gennem mange år så man behøver absolut ikke opføre sig som din ex
Men nu kommer du jo til at blive udret og i den rigtige behandling det må også hjælpe dig til at få flere mennesker omkring dig (støtte)
Jeg syntes at det lyder som om at du har mere at slæbe rundt på end at det er rimeligt for et menneske, der oven i købet har 3 små børn at have ansvaret for
Godt gået hvis du kan så husk at give dig selv klap på skulderen
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 14:03   #35
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved ikke om du kan søge enkelt tilskud på kommunen
men det er under §100

det var måske et forsøg værd
alle har en sagsbehandler på kommunen, så du kunne få et møde i stand

for som jeg ser det, kommer du ikke videre før du har fået snakket med psykolog
denne person kan lave en del af forarbejdet, inden du kan komme til hos en psykiater
for du har helt sikkert brug for en psykolog i første omgang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 14:10   #36
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
annagrew

Jeg gider ikke mundhugges med dig, jeg har beklaget over for jea
Hun talte iøvrigt ikke om ængstelig personlighedsforstyrrelse (så havde det været nemmere) men
om ængstelig personlighedsstruktur og så er det ikke helt så enkelt at finde ud af at det er en reel diagnose
Du skal forøvrigt ikke stikke næsen i om jeg spørger folk om deres lidelser
For mange er det godt at fortælle om det , bare kik på dit eget indlæg
du brugte en hel del linier på at forklare om eget forhold til cutting
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 03:47   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja så begynder vi at tale/skrive pænt her i tråden...Og hvis ikke...tja så læs reglerne...

Hvis man ikke ønsker at kigge på en anden brugers indlæg her i forummet så har vi en fin funktion til dette...

Under ens kontrol panel finder man det der hedder en ignorer liste og der kan man skrive den brugers navn ind og så vil man ikke se mere til den person...

Listen kan findes her http://www.k10.dk/profile.php?do=ignorelist

Dette indlæg er ikke et oplæg til debat!!! Så tilbage til trådens emne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg blive visiteret til flexjob og hvornår? 180388 Spørgsmål ang fleksjob 1 18-09-2012 19:18
Visiteret til fleksjob, er Handicap SU svært at opnå? RuBn86 Hjælpemidler til handicappede 10 22-03-2012 10:34
JA... det kan blive MEGET svært at få fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-03-2011 18:02
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Er visiteret til fleksjob men!!!! Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 18 26-10-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension