K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 18:23   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Spøgsmål ang. ressourceprofil og aktindsigt

Hej alle i kloge mennesker, nu er jeg her igen med mine lange forklaringer og spørgsmål, det ene er især til alle jer der også kommer fra Odense Kommune.

Som jeg har skrevet under min præsentation af mig selv, har jeg nu fået aktindsigt fra kommunen. Jeg har så - mener jeg selv - ikke fået alt, bl.a. mangler der de anmodninger kommunen har sendt til henholdsvis min læge, psykolog og psykiater helt tilbage i 2006. Jeg fik heller ikke en oversigt over hvad jeg IKKE har fået udleveret. Og ja, jeg brugte aktindsigtserklæringen her fra siden.

Skal jeg bruge krudt på at klage over de ting jeg mener jeg ikke har fået eller kan jeg få det udleveret fra min fagforening når de får en kopi af min sag?

Jeg har hørt fra nogle jeg kender i Nordfyns Kommune, at når de søger aktindsigt i deres sag, så får de ALT... også fra Jobcentret. Det har jeg så ikke fået, jeg har kun fået fra sygdomsdelen som socialrådgiverne står for.

Jer fra Odense, har I også måtte søge aktindsigt begge steder uafhængigt af hinanden? Hvis det er fast kutyme, så forstår jeg nemlig bedre

Jeg står nemlig og mangler et mødereferat fra da jeg var til møde med en jobkonsulent og min socialrådgiver omkring jeg skulle på Job-linjen sidste år. Det står nemlig kun ganske kort nævnt i min opfølgningsplan, at jeg var til det møde og skulle raskmeldes. Det blev jeg så også og startede også på Job-linjen.

Det kan godt være det bare er mig der har noia, men jeg vil godt informere min sagsbehandler på min fagforening helt korrekt om, at jeg har været på Job-linjen og jeg har gået ved fysioterapeut der og ved deres psykolog ud over min egen.
Har fået en status udleveret fra Job-linjen som også ligger hos Job-centret, men den har min socialrådgiver på kommunen jo ikke set.
Hun ved dog jeg har gået der, men har ikke indhentet status eller noget fra hverken fysioterapeut eller psykologen... og det mener jeg jo er ret så relevant i min sag. Og da især når jeg har sagt, at jeg vil tilbage til Job-linjen. Det sagde jeg, da jeg var til møde med hende 10. juni i år. Men jeg ved så ikke hvor aktuelt det så er mere, selvom jeg selv RIGTIG gerne vil tilbage dertil.

Jeg er som sagt måske bare lettere paranoid, fordi jeg er bange for at min fagforening vil tage det ilde op, hvad der står i min opfølgningsplan fra juni måned... og jeg er også bange for om jeg har dummet mig gevaldigt.
Jeg har dog besluttet mig for at skanne de to dokumenter jeg har fra Job-linjen (det ene er fra da jeg skal starte, det andet er en status til Job-centret) og sende pr. mail til min sagsbehandler på fagforeningen. Så har jeg da noget NOGET. Men skal jeg sende dem til min socialrådgiver i samme hug og bede om at få dem lagt i min sag?

Ressourceprofil, det har jeg jo læst mange steder herinde efterhånden er noget min socialrådgiver og mig skal lave i fællesskab, men i går sagde min sagsbehandler på fagforeningen, at den kunne vi da godt lave. Jeg er bare sådan lidt... øh... ok.. hm... ja
Jeg kan da godt se fordelen i at vi kigger på den sammen og jeg får noget skrevet ned og dermed bliver godt rustet når jeg skal lave den med min socialrådgiver, men jeg er sgu ikke helt varm på ideen om at vi bare skal servere en noget nær færdig ressourceprofil for hende!

Hvordan griber jeg lige det an? Jeg kan godt mærke jeg har brug for hjælp til at gennemgå ressourceprofilen og punkterne, for jeg går HELT i baglås og er SÅ bange for at der ikke bliver troet på mig osv osv. Men samtidig er jeg som skrevet ikke vild med ideen med at bare aflevere den og ikke tage punkterne med min socialrådgiver. Ja, jeg er en person der har brug for kontrol, overblik osv

Så hvad vil I råde mig til?
Tiden går, mine sygedagpenge udløber 31. oktober, kommunen hører jeg ikke fra (de laver opfølgninger uden mig) og ja... jeg er bare ved at blive skør i hovedet. Hurra for min fagforening vil hjælpe mig, og jeg er godt klar over jeg skal nok lære at styre min paranoia... men lige her, der koger hovedet sgu over.
Vil det være smart at gennemgå ressourceprofilen med min sagsbehandler på fagforeningen eller er det helt forkert?

Undskyld mit indlæg blev så langt og rodet

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 02:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hla72 faldt lige over dit indlæg her som du ikke har fået svar på
så ville lige høre om det stadig er relevant eller om du har fået orden på det (er jo et lidt ældre indlæg ) så jeg ville lige høre om det var relevant endnu inden jeg kastede mig ud i en lang redegørelse og forklaringer

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 09:11   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
hla72 faldt lige over dit indlæg her som du ikke har fået svar på
så ville lige høre om det stadig er relevant eller om du har fået orden på det (er jo et lidt ældre indlæg ) så jeg ville lige høre om det var relevant endnu inden jeg kastede mig ud i en lang redegørelse og forklaringer

MVH
Hejdien
Hej Hejdien, har nu fået lavet ressourceprofil og har i en anden og efterhånden lang tråd jeg har om mine frustrationer med Odense Kommune, fået fif og opfordringer til hvordan jeg forholder mig ang. partshøring osv. Men der kommer nok flere spørgsmål i den retning i den tråd.

Men jeg er stadig helt blank omkring det med aktindsigt og om hvad jeg har krav på og om jeg skal bede igen om de ting jeg ikke har fået eller om jeg skal klage eller hvad.

I mellemtiden er det også kommet frem, at min fagforening heller ikke har fået hele min sag, men kun det nyeste, og det selvom de her medsendt en fuldmagt fra mig osv. Jeg har så bedt min socialrådgiver pr. mail om at sende alt til fagforeningen, men om hun gør det, det ved jeg ikke, for jeg har ikke fået nogen kvittering retur at den er læst.

Føler bare de bevidst tilbageholder ting fra os (mig og min fagforening), bl.a. de anmodninger de har sendt ud. Det er fint nok at få kopi af de erklæringer læge og psykolog udfylder, men jeg har jo set at kommunen bl.a. til min læge har skrevet rigtig mange spørgsmål ned han skal tage med i sin besvarelse og de spørgsmål vil jeg altså have.



P.s. sidder lige nu og tænker, at det ville være smart at lægge den her tråd sammen med min lange, men det kan man jo ikke. Så jeg må nok lige smide et link et eller andet sted i den anden
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 13:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej hla72 vender lige tilbage senere med svar , men vil lige skrive til dig at denne her tråd godt kan lægges sammen med den tråd du bruger nu, det kan gøres ved at du skriver til webmaster så kan han gøre det ...

Han skal have linket til den her og så linket til den anden tråd så fletter han dem sammen ...

Og jeg vender tilbage senere med svar om aktindsigt der er forskellige ting du kan gøre ..

Hejdien

PS du skal lige være opmærksom på at hvis man sætter tråde sammen så fletter de sig selv sammen efter tid og dato så indlæggenen vil lægge sig ind i tråden efter dato og klokkeslet du har skrevet det, du kan også bare vælge at have to tråde det er op til dig selv, jeg så bare i nat at der ikke var svaret på den her
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 19:45   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej hla72 vender lige tilbage senere med svar , men vil lige skrive til dig at denne her tråd godt kan lægges sammen med den tråd du bruger nu, det kan gøres ved at du skriver til webmaster så kan han gøre det ...

Han skal have linket til den her og så linket til den anden tråd så fletter han dem sammen ...

Og jeg vender tilbage senere med svar om aktindsigt der er forskellige ting du kan gøre ..

Hejdien

PS du skal lige være opmærksom på at hvis man sætter tråde sammen så fletter de sig selv sammen efter tid og dato så indlæggenen vil lægge sig ind i tråden efter dato og klokkeslet du har skrevet det, du kan også bare vælge at have to tråde det er op til dig selv, jeg så bare i nat at der ikke var svaret på den her
Ok, jeg vælger nok bare at linke til den i stedet for i mit første indlæg i den anden laaange tråd. For den her er skrevet før den anden og det vil bare forvirre mere end det allerede gør
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 09:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville helt sikkert sende et brev til sagsbehandler igen hvor jeg ville gøre opmærksom på at der manglede papir og at hvis ikke jeg fik aktindsigt i hele min sag så ville jeg gå videre til borgmester og evt ombudsmand ...

Du kan i skrivelsen tage det her med
Alle har ret til at se de breve, erklæringer, beregninger, notater m.v., der ligger i ens egen sag.

Du skal så skrive at du ved helt sikkert at du ikke har fået hele din journal og at det gør dig utryg og så komme med et eksempel eller to på papir du ved mangler...


Skriv at du du vil have din aktindindsigt for at kunne sætte dig ordentligt ind i din sag lige som det er vigtigt at fagforeningen også kan sætte sig ind i din sag, dette mener du ikke er muligt hvis ikke ud har den fulde aktindsigt som du har forlangt ..

Skriv at du ved evt afgørelse vil gøre indsigelser efter §21 i forvaltningsloven der siger


§ 21. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.


Dette vil du gøre ud fra at der ikke er tilsendt dig alle papir og du og din fagforening derfor ikke kan forventes at kunne sætte jer ordentlig ind i alle papir ..

Du nævner at der mangler papir sendt til din læge med spørgsmål , skriv til hende at disse mangler og at det ikke er iorden i henhold til §5 i forvaltningsloven der foreskriver

§ 5. Retten til aktindsigt omfatter

* 1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages at være kommet frem til adressaten, og
* 2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende den pågældende sags dokumenter.


Jeg ved ikke om du kan bruge noget af det , men det er sådan det bedste jeg kan komme på lige nu, hvis din sagsbehandler stadig ikke vil komme med hele sagen så skriv til hende at du agter at tage det videre til borgmmester og derefter ombudsmand hvis ikke det hjælper...


du kan slutte af med at bede hende læse http://www.im.dk/publikationer/godbeh/godbehan.htm
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 12:39   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hejdien, tusind tak for god input

Jeg vil klart gøre opmærksom på, at jeg ikke har fået alt. Jeg skal alligevel sikre mig, at jeg får kopi af de nye ting der kommer i min sag og som er efter jeg fik aktindsigt. Stoler nemlig ikke helt på, at hun giver mig løbende kopier.

Igen, tak for god input
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp lige et spøgsmål skivehansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 29-11-2012 09:27
spøgsmål gældssanering skivehansen Dit og Dat 5 31-01-2012 13:24
Ressourceprofil ... jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 288 27-12-2011 21:25
spøgsmål om husleje skivehansen Alt det andet 15 18-12-2011 16:43
spøgsmål til udregning bimse45 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 30-08-2010 11:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension