K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2011, 00:41   #51
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du er på ledigshedydelse, så er du jo tilkendt fleks.. så kan de sku da ikke sige du er for syg til fleks nu og sende dig på kontanthjælp.. så er det kun pension de kan sende dig på..

husk at forklare dem grundigt at dit helbred forværres og dine skånehensyn eller hvilemuligheder ikke er tilstede eller mulige på de stole der..

håber det bedste for dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 02:27   #52
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
hvis du er på ledigshedydelse, så er du jo tilkendt fleks.. så kan de sku da ikke sige du er for syg til fleks nu og sende dig på kontanthjælp.. så er det kun pension de kan sende dig på..
det er jo der revudering af ens flexjob kommer ind om man stadig er beretting til flexjob efter måske heldbredforandringer. de kan ikke bare sende en på kontanthjælp
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 07:48   #53
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ved jeg jo godt de ikke kan ,men man tænker jo er det de vil forsøge,hvis jeg ikke kommer op på over 12½ time.
Jeg skal op på 15 timer mener de.

Jeg har læge papir og en lægelig udtalse lige inden jeg kom ud.
Jeg har lige fået den læst op i går.så de mangler ik noget,men jeg tror kun det er JVS der har læst den,for de har fået den efter jeg kom til anden aktør-det også lige meget de jo betalt for at prasse folk-vi skal jo vidre i systemet som de siger og helst helt ud af det,"jo jo"


Det også bare min hjerne der ikke kan tænke logisk når jeg er træt og har smerter.

Har fået afvide i JVS der er ingen nedre time tal for flex,så kan jeg ikke så , det bliver det jo bare en ny afprøvning når tiden er til det igen."ihh hvor er det en lovende fremtid.

Jeg har sovet i nat uden eks milicin men vognede i morges ved at jeg lå med højer arm højt og lå med hovdet på den,det gjorde hammernde ondt at tage den ned,højer nakke muskel var spændt og så kom smerterne i 3 finger pegefinger langefinger og ringfinger som ved de slået med en hjernstang på mellemledet af fingrne værst i venster hånd det forsvant efter ca 5 min en letter tryk smerte sidder stadig i højerhånd , når jeg knytter hånden er det som om pegefinger og langefinger er for tykke og så fløg endnu et glas ud af hånden til morgen da jeg og det fra skabet,bare så man tænker hvar skete der for det sker bare .

Men da jeg ikke har lammelser vil rahmalogen ikke sende mig til skaning,og det måsk også lige meget.der er billeder der viser nedslidning af 4-5-6 nakke vivel.så det vel der for.
Men det er den slags man ikke kan fortælle en sagsbehandler og jobkonsulent de ser jo på en som om man er skør-men det gør jo at jeg så har flere smerter i armene serligt højer,og skal jeg aflaste højer med venster som jeg gør,bliver arbejts gangen dum og endnu mere rygbelsatende-fordiman står forkert mad det helejo...Den slags forstår de sig bare ikke på.

For så kan jeg bare slæbe en stol med eller flaver på en lille traburat/stige.det sidste er udelukket for minne fødder og knæ .åhhh jeg er spændt på hvad de vil vide og sige til mødet,han ringede ikke igen igår mens jeg var der,så det bliver vel nok langt ind i næste uge..
Og nu virker mine morgen piller,så jeg må ud og finde alle glasskårne fra glasset.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-04-2011 kl. 08:11.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 12:02   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Men det er den slags man ikke kan fortælle en sagsbehandler og jobkonsulent
Jeg ved godt, at de ting kan være svære at forklare, men du er nødt til, at få det med i din dagbog.

Og så husk, at ved en revurdering skal førtidspension overvejes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 13:07   #55
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Og så husk, at ved en revurdering skal førtidspension overvejes.
Nemlig!

Så de 15 timer skal du ikke bekymre dig om - du kan det, du kan og du skal respektere dine grænser.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:03   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
De kan kun tage din fleks-visitation fra dig hvis du f.eks. nægter, at deltage i arb.prøvning, praktik m.h.p. fleksjob ell.l.
Så længe du samarbejder og opfylder dine forpligtelser kan de ikke tage din fleks fra dig.

De kan ikke tage din fleks fra dig p.g.a. manglende arbejdsevne, hvis de mener din arbejdsevne er for lille til fleks, så hedder det førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 20:08   #57
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej jeg nægter ingen ting på tager mig mere end jeg skal.

Idag tog jeg afsted og tænte, kan jeg ikke så går jeg tidliger,og hvad sker der så-jo der var en der var så ked af det ,der inde så jeg måtte sidde og snakke med h## mens den anden lå og ringede frem og til bage med bossen et par timer.For h## måtte ikke gå-h## havde det så skidt efter noget milicin var blivet forandret,men der ville jo kun være de to når jeg gik og der måtte bare ikke lukkes tidligt,det er åbenbart sket tit og oftes.

Ja det forstår man jo godt når butiken passes af syge folk og meget få rigtige frivillige.

Jeg ville havde bet om at gå før tid men kunne bare ikke ,forlade stædet i den forfatning-der kom heldigvis en rigtig frivillig der kunne blive,og H## der havde det skidt fik lov at gå.

Selv tog jeg minne piller lidt før jeg enlig skulle havde bare ondt i ryg og knæ,og ellers har vi stort set ikke rigtig lavet noget..

ÅHhhh jeg glad for det er Weekendt og jeg håber at H## får den rigtige hjælp .

Tak til jer alle sammen og God weekendt til dem der kommer her forbi.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-04-2011 kl. 20:14.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 21:11   #58
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Nej jeg nægter ingen ting på tager mig mere end jeg skal.

Idag tog jeg afsted og tænte, kan jeg ikke så går jeg tidliger,og hvad sker der så-jo der var en der var så ked af det ,der inde så jeg måtte sidde og snakke med h## mens den anden lå og ringede frem og til bage med bossen et par timer.For h## måtte ikke gå-h## havde det så skidt efter noget milicin var blivet forandret,men der ville jo kun være de to når jeg gik og der måtte bare ikke lukkes tidligt,det er åbenbart sket tit og oftes.

Ja det forstår man jo godt når butiken passes af syge folk og meget få rigtige frivillige.

Jeg ville havde bet om at gå før tid men kunne bare ikke ,forlade stædet i den forfatning-der kom heldigvis en rigtig frivillig der kunne blive,og H## der havde det skidt fik lov at gå.

Selv tog jeg minne piller lidt før jeg enlig skulle havde bare ondt i ryg og knæ,og ellers har vi stort set ikke rigtig lavet noget..

ÅHhhh jeg glad for det er Weekendt og jeg håber at H## får den rigtige hjælp .

Tak til jer alle sammen og God weekendt til dem der kommer her forbi.
c.l.e.o. .. da jeg var i arbejdsprøvning sidste gang da ringede jeg og meldte mig syg.. og jeg var ret så led ved det pga at der var 2 af det faste personale der skulle til møde..
Jeg forklarede at jeg var ked af at melde mig syg, men jeg kunne simpelthen ikke hverken støtte på mine ben eller gå .. og ihvertfald ikke de ca 4 km jeg skulle fra bussen til arbejdsstedet...

Jeg fik at vide at jeg ikke skulle tænke på hvordan det ville blive på arbejdet med 2 til møde.... det eneste jeg skulle tænke på var hvordan jeg selv havde det...

Jeg skrev det samme i min dagbog.. og episoden blev beskrevet i slutrapp af min jobkonsulent... Jeg tænker på andre førend jeg tænker på mig selv.... og at jeg ville gå langt for at hjælpe andre... også selvom alle kunne se at jeg havde mange smerter... Jeg ville bare så gerne kunne arbejde... men evnen var der bare ikke..

Så c.l.e.o. det er fint at tænke på andre, men du bliver nødt til at være god ved dig selv og tænke på hvad der er godt for dig.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 21:18   #59
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Idag tog jeg afsted og tænte, kan jeg ikke så går jeg tidliger,og hvad sker der så-jo der var en der var så ked af det ,der inde så jeg måtte sidde og snakke med h## mens den anden lå og ringede frem og til bage med bossen et par timer.
Fuldt forståeligt.

Skriv om det i din dagbog, at du havde det "sådan" kl. xx, men at du blev fordi ..................., og du kunne først gå kl. xx.

Så gør du det bare på mandag, og fremover, altså det med, at gå når du kan mærke, at det begynder at gå skævt, eller lige lidt før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 09:03   #60
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De får helle møren,jeg kan jo ikke fatte mig i kort hed ...

Spørsmålet er om de kan læse det.

Der må være en granse for hvor meget der skal prasses for jeg er jo aligeve kommet lidt op i tid og der er ikke nogle arbejds gange der kan gøres letter.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kamp mod politi østerbro Politik og Samfund 0 24-02-2012 09:09
Så mangler vi bare en whistleblowerordning for juridisk spin i SDP-sager gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 3 30-12-2011 14:11
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Er det en umulig kamp? Ano Spørgsmål ang fleksjob 7 07-03-2009 01:14
22 års kamp buster Alt det andet 1 29-09-2008 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension