K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 19:50   #1
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Hvad skal jeg stille op?

Hej, jeg har hårdt brug for et råd eller flere, da jeg er frustreret.

Jeg har været til samtale på jobcentret, ang. planer for mig fremover, jeg har været sygemeldt i lidt over 2år, og har nu endelig fået diagnoserne, ja der er flere, den ene er kronisk smerte syndrom.
Jeg har været hos min læge for at få lavet en Generel helbredsattest, og der står.....at behandlingsmulighederne er udtømte, og min tilstand er stationær, og at han ikke kan udelukke forværring fremover, så skriver min læge også at han ikke mener at jeg står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked.
Jeg har været i 2 forløb, en aktivering og en virksomhedspraktik, som jeg begge måtte melde fra pga. smerter.
Så er det nu at jobcentret vil sende mig i arbejdsprøvning, med henblik på et flexjob. Så er det lige jeg undrer mig over og er frustreret over at jeg ved at jeg ikke kan gennemføre det, det er jo også bevist at jeg ikke kan. Kan min sagsbehandler bare overse min læges attest?....og alligevel sende mig i arbejdsprøvning.....jeg er forvirret.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og ved hvad jeg skal gøre.



Ps. Jeg har underskrevet papierne til REVA, fordi jeg troede at jeg ikke havde noget valg.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:19   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
"Ps. Jeg har underskrevet papierne til REVA, fordi jeg troede at jeg ikke havde noget valg. "
du skal prøve at få det ændret eller stoppet, henvise til lægeattesten eller lign hvis du ikke mener dig istand til at arbejde på fuld tid efter en reva.
reva = raskmelding
reva stop= kontanthjælp
kontanthjælp=sidde fast i en uendelig række af afprøvninger
da der er et kommunalt stop af tilgangen til fleksjob og førtidspension
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:22   #3
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Bertha65

Jeg kan ikke hjælpe dig som sådan, men som jeg har forstået det, så er reva nok det bedste sted at arbejdsprøves, hvis du selv mener, at det bør være en pension du skal have.

Jeg kan ikke se på helbredsattesten, at du ikke må arbejdsprøves, står der det?

Min søster er på reva nu, og det er med henblik på, at hun skal have en førtidspension, de skal vist bare være helt sikre på at hun kke kan klare flexjob længere.

Så det er ikke helt skidt, at du skal derhen. Du skal bare ikke lave mere, end du kan holde til.
Venlig hilsen

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:24   #4
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
"Ps. Jeg har underskrevet papierne til REVA, fordi jeg troede at jeg ikke havde noget valg. "
du skal prøve at få det ændret eller stoppet, henvise til lægeattesten eller lign hvis du ikke mener dig istand til at arbejde på fuld tid efter en reva.
reva = raskmelding
reva stop= kontanthjælp
kontanthjælp=sidde fast i en uendelig række af afprøvninger
da der er et kommunalt stop af tilgangen til fleksjob og førtidspension
Jeg har fortalt min sagsbehandler hvordan jeg har det, er også tilføjet min ressourceprofil, og den er opdateret. Min læge skriver også meget klart hvordan min hverdag er præget af smerter.
Jeg får allerede kontanthjælp.
Men forstår ikke hvorfor hun ikke med det samme indstiller mig til en pension.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:26   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det er da et REVA center du skal på ikke? eller har jeg misforstået noget?

Tror østerbro mener revalidering til det ordinære arbejdsmarked.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:28   #6
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hej Bertha65

Jeg kan ikke hjælpe dig som sådan, men som jeg har forstået det, så er reva nok det bedste sted at arbejdsprøves, hvis du selv mener, at det bør være en pension du skal have.

Jeg kan ikke se på helbredsattesten, at du ikke må arbejdsprøves, står der det?

Min søster er på reva nu, og det er med henblik på, at hun skal have en førtidspension, de skal vist bare være helt sikre på at hun kke kan klare flexjob længere.

Så det er ikke helt skidt, at du skal derhen. Du skal bare ikke lave mere, end du kan holde til.
Venlig hilsen

Piamus
Hej Piamus.

Nej der står ikke direkte at jeg ikke må arbejdsprøves, men der står det som jeg har anført øverst.
Min sagsbehandler snakkede om flexjob, fordi hun mente det var mere fordelagtigt for mig, men hvad nytter det når jeg ikke kan.
Det er heller ikke fordi jeg ikke vil i arbejdsprøvning, jeg kan ikke pga.min tilstand, hvilket min sagsbehandler også ved.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:29   #7
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Det er da et REVA center du skal på ikke? eller har jeg misforstået noget?

Tror østerbro mener revalidering til det ordinære arbejdsmarked.
Jo piamus, det er et REVA center....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:30   #8
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hun skal vist undersøge om det er flex eller FP, og på et REVA center vurdere de om du er egnet til flex eller om du ikke er.

Så er der jo ikke mange muligheder tilbage derefter, men kommunerne er ikke meget for at tildele os syge pension disse dage.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:36   #9
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hun skal vist undersøge om det er flex eller FP, og på et REVA center vurdere de om du er egnet til flex eller om du ikke er.

Så er der jo ikke mange muligheder tilbage derefter, men kommunerne er ikke meget for at tildele os syge pension disse dage.
Ja det er jo nok det jeg skal finde ud af....men uanset om de ikke er meget for at tildele nogen af delene.....er de ligesom nødt til det, da jeg ikke har andre valg ....men jeg kender godt systemet....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:37   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Bare du møder op, så må du gå igen når du ikke kan holde til mere. Det beviser jo at du ikke kan, de har brug for mere end dit ord for det.

Når lægen ikke har skrevet, at du ikke må arbejdsprøves, så har SB vist ikke andet valg.

Min søster startede på REVA i sidste uge, og efter 2 timer måtte hun gå hjem, hun skulle være gået 1 time før, men kæmpede for at holde ud, med det resultat at hun ikke kom de næste par dage.

Med leddegigt og fibro nytter det ikke noget, at hun skal sidde og lave de samme gentagne bevægelser i flere timer. Hun skulle komme 2 skruer og 2 ravpluks i en lille pose, det kan hendes gigt slet ikke holde til.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension