K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 01:27   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo også forskel på psykiske lidelser, og grader af dem. Der er lettere tilstande, der er middel og der er tunge og meget svære lidelser, så derfor kan man ikke skære alle over én kam.
Hvad der er nemt for den ene, kan være umuligt for den anden og INGEN ved hvordan de reagerer FØR end de står med barnet.

Ved nummer 4 fik jeg selv en major depression og blev svært psykotisk, det var der ikke én der kunne have forudset, og nej, så kan man ikke passe sit barn!

Ved de tre første gik det som en drøm og jeg var virkelig overskudsagtig. Nogen bliver svært syge efter den første, nogen efter den anden, og nogen slet ikke. Og engang i mellem kommer det bare pludseligt efter flere år med ro.......men man gambler jo når man er psykisk syg, ikke blot med sig selv og sin psyke, men også med børnenes. Der er arvelighed, der er det socialt tillærte og en masse andet, som ikke altid kan være gavnligt for et barn.

Der kommer også en masse ekstra opgaver når man har børn, man skal være præcis mht mødetider, man skal være social og deltage i forældremøder, forældre komsammen, maddage, legegrupper, fødselsdage og andre events, så ens barn aldrig kommer til at lide afsavn og kan deltage på lige fod med alle de andre børn. Og dét kan være hårdt, når man selv ikke angang kan tage bussen, tale i forsamlinger, passe et arbejde, ved hvad morgendagen bringer osv osv...med andre ord, man skal kunne ofre sig uanset hvor syg man ellers føler sig, og det er dér kæden hopper af for rigtig mange psykisk syge.

Det er heller ikke altid sjovt for et barn med en ''sofa-mor'' der ikke orker at spille spil, ikke kan overskue en biograftur, ikke kan rumme kammerater, og som dårligt kan rumme sig selv - der er noget uværdigt i det overfor et barn.
Så der er det vigtigt man har en god Far til barnet/børnene som kan tage over, og som kan gøre alle de ting med børnene som man ikke selv kan rumme - jeg har fx aldrig været i biografen, Tivoli og den slags med mine unger, for jeg kan ikke! Men deres Far eller voksne bror tager dem med et par gange om måneden, og imens bager jeg dejlige kager til de kommer tilbage, og så går kabalen op alligevel.

Når man gerne vil have børn, så skal man ikke tænke på alt det man forestiller sig man kan. Man skal tage udgangspunkt i de perioder hvor man ikke kan en skid og spørge sig selv, og hvad gør jeg så med et barn på armen? For det er sådan hverdagen nemt kan komme til at se ud, og det er i den tankegang svaret ligger om man har den rette Far til børnene, den rette familie. Og om ens aller værste dage i det hele taget er forenlig med børn.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 08:22   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Og jeg fortsætter lige i Annas fodspor... ( sådan næsten gg)

Hvis du kan køre igennem en graviditet uden at ha oplyst læger/jordmoder om at du har en psykisk diagnose, så er der sundhedsplejersken som kommer i dit hjem og ser hvordan du har det med din baby.. og hvordan baby trives..

Og du kan ikke før du selv får børn sige hvordan du vil blive som mor...
så det du kommer med om de 2 fra de unge mødre.. det er unfair.. du træder på nogen som ligger ned i forvejen..

En ting så støder mig er at du skriver om den forkælelse dit evt barn vil få... pga farfars mange penge.... Nu er det jo ikke farfar der får barn.. men dig og din kæreste.. og et barn kan godt blive forkælet selvom forældrene er ludfattige... kærlighed..
Hvor kan jeg dog kun være enig.

Da jeg var gravid første gang var der mange, der fortalte hvor skønt og hvor hårdt det er med et barn, men selvom man er "advaret", så ved man jo ikke helt hvordan det er hårdt.
Jeg havde det sådan, at jeg vidste, at når først barnet var der, så var mit liv forandret for altid, det ville aldrig blive det samme igen, men jeg havde svært ved, at forstille mig helt hvordan det ville være forandret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp - gift par med børn - spørgsmål. Ninja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 08-03-2013 14:52
At have psykisk syge børn NPH Alt det andet 9 17-02-2011 11:07
Syge børn/ links søges Supercarla Alt det andet 4 27-05-2009 14:34
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-12-2008 02:52
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension