K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2018, 10:06   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
"Jeg tror, min sidste rest af tillid er brugt op.....og jeg skylder i Skat - ikke på grund af indtjening eller andre forandringer....nok mere deres regnemetoder."

Indrømmet noget kan være svært at gennemskue, men der er jo normalt ikke manuel skatteberegning.
Mener du noget er forkert eller uforståeligt, skal du da endelig henvende dig til skat.
Der er jo mange faktorer, der kan indgå i skatteberegningen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 10:10   #22
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Fordi jeg ikke tror så meget på det.
Du må henholde dig til den dato der står i brevet om at pensionssagen er indledt.
Og sagsbehandleren har efter det tidspunkt intet at gøre i sagen.
Den ligger 100% hos pensions nævnet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 10:13   #23
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, jeg må jo ringe til dem. Jeg forstår ikke engang deres begrebsapparat.....kan heller ikke rigtigt genkende de tal, de "sløret" nævner.
Jeg har jo uforandret fået ledighedsydelse str. KH samt §34. Det kan jo ikke være et honorar på 900 kr, der har skabt så stort et underskud. Jeg kan altså ikke skaffe de penge inden Juni.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 11:42   #24
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ja, jeg må jo ringe til dem. Jeg forstår ikke engang deres begrebsapparat.....kan heller ikke rigtigt genkende de tal, de "sløret" nævner.
Jeg har jo uforandret fået ledighedsydelse str. KH samt §34. Det kan jo ikke være et honorar på 900 kr, der har skabt så stort et underskud. Jeg kan altså ikke skaffe de penge inden Juni.

Der er altså ingen “sløret” tal på skat. Du kan ved at gå ind på årsopgørelse klikke på hvor stammer tallene fra og se præsis hvad og hvem der indberetter, tjent mm på kroner og øre.

Forståe du enten ikke systemet eller tallene er de rigtig søde til at hjælpe hvis man ringer til dem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 12:12   #25
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Der er altså ingen “sløret” tal på skat. Du kan ved at gå ind på årsopgørelse klikke på hvor stammer tallene fra og se præsis hvad og hvem der indberetter, tjent mm på kroner og øre.
Ja, det eneste der giver skæve tal i skatteregnskabet er hvis forskudsskatten ikke er angivet korrekt.

Hvis man ikke angiver sin forskudsskat, bliver den anslået på baggrund af tal 2 år tilbage, og der kan jo være løbet meget vand i åen siden da.
Og derved kommer der næsten altid fejl i angivelsen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 13:24   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kan ikke overskue det. Kan ikke engang gennemskue terminologien.....må søge hjælp et sted.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 15:52   #27
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kan ikke overskue det. Kan ikke engang gennemskue terminologien.....må søge hjælp et sted.
De gange jeg har ringet ind til skat, har de været søde til at hjælpe mig med at forstå tingene

Det bør ikke have betydning om du har skrevet lidt for meget eller lidt for lidt i forskudsopgørelsen vedr ledighedsydelse og §34.
Det der kan have betydning er ting man kan få fradrag for. Om man afbetaler på gæld, betaler til fagforening, pensioner og den slags.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 18:28   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har nok bare bladet det igennem og tænkt "Ja, det er sikkert rigtigt". Jeg har masser af gæld, men er erklæret insolvent. Det kan være sådan noget. Jeg må ringe på tirsdag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 18:34   #29
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg husker er forskudsopgørelsen for 2017, baseret på årsopgørelsen fra 2015.
Så hvis der er nogen ting på de områder jeg nævnte, der har ændret sig siden, kan det måske være grunden.

Lad os håbe at de kan hjælpe dig med, at finde frem til hvad grunden er
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2018, 15:07   #30
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Du kan få et personligt møde med skat, det har jeg benyttet mig af flere gange (jeg kan ikke regne ud over simple plus/minus stykker og ikke tale i telefon )
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension