K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2016, 18:11   #1
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
øgning af timetal i praktik?

Hej, Jeg er ret ny herinde, fandt siden for et par uger siden, og har læst en del tråde. Hvor er det godt at kunne høste viden her, tak for det
Jeg er 59 år og har arbejdet siden jeg var 15, havde et vikariat på sygehuset indtil udgangen af sept. 2012, hvor jeg et stykke tid var generet af en hælspore.
Det blev værre og værre, men jeg klarede vikariatet. Holdt lidt ferie og skulle egentlig have begyndt i et andet vikariat, men måtte sygemelde mig inden.
Med hælen blev det værre, smerten bredte sig og de tbl. jeg fik ved lægen hjalp ikke synderligt, videre til fys hvor der ikke rigtig skete noget, synes faktisk det blev værre. flere tabletter og en henvisning til reumatolog.
i mellemtiden kunne jeg ikke få sygedagpenge længere og overgik til resourseforløbsydelse 01.12.14.
Smerten i hælen var efterhånden væk, men det halve af ballen og låret næsten ned til knæet usigeligt smertefuldt.
især når jeg står, går og sidder "for længe", og nogen gange alligevel, uanset hvad jeg gør.
Reumatologen sagde ny hofte og efter lidt ventetid kom jeg til forundersøgelse, det var ikke en ny hofte jeg skulle have, jeg har ikke gigt nok, og har da heller aldrig mærket smerter i hoften før.Derimod begyndte en blokadebehandling for slimsækbetændelse.
Dét hjalp, så jeg kunne klare indkøb, cykel,(egenomsorg) men kun ganske kort gåtur. Jeg fik yderligere 4 injektioner, og da jeg stadig havde og har ondt,smertestillende medicin, som tager "toppen".
Må ikke få flere blokader, reumatologen siger han ikke kan gøre mere. Jeg har fået lavet en lægeattest ved egen læge og er for nylig begyndt i praktik, for at få afklaret arbejdsevnen.
Er på plejecenter i terapi, 3 timer 3 dage om ugen. Er glad for det, og jeg kan sidde / stå når det passer mig. Men nu er det sådan at konsulenten Jobcenteret har, vil jeg skal have flere timer.
Det er jeg ret sikker på er noget skidt. Jeg har mere ondt end før jeg startede i praktikken, får ikke rigtig lavet noget herhjemme, rengøring osv.(bor alene) Har gode naboer og en søn der ofte er hjemme og som også gerne hjælper. men alligevel. Jeg er meget godt brugt når jeg kommer hjem, og selv det at ligge i sengen om natten er igen smertefuldt for tit.Halter når jeg går, osv.
Og i morges ville jeg gerne klippe mine tånegle på det dårlige ben, jeg kunne da slet ikke komme derned.
Af Jeres indlæg har jeg lært at jeg ikke skal være flink, og forstår godt jeg ikke skal presse mig selv. Men hvordan siger jeg fra, når de ikke helt forstår et nej? Jeg skal have en snak om timetallet igen i næste uge med konsulenten. Jeg skriver dagbog, skal jeg indledningsvis sende den til hende?
tak på forhånd for svar.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 19:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ganske normalt at de forsøger at presse en som meget som overhovedet muligt...

Desværre går de nogle gange over stregen...

Du bør fremstå villig til deres forslag...

Du kan så visuelt vise dem hvad der sker når timetallet bliver sat op...

Det at folk afslår disse forsøg...uden at prøve det...ja det får kommunerne til at stejle og tro at "snyder"....

Det bedste du overhovedet kan er at forsøge deres tilbud og så vise dem ved selvsyn hvad der sker...

Dette vil få dig til at fremstå samarbejdsvillig og villig til at få afklaret din sag....hvilket er godt i kommunens øjne..

Jeg ville personligt vente med at aflevere den dagbog...

Jeg ville dog gemme den for senere at vise dem den så de kan se forskellen på de timer du er på nu og så dem de vil have dig på fremover..

Det kan være svært at møde op når det hele bare er noget....for at sige det lige ud....noget lort...

Men hvis man afslår eller bare bliver hjemme og melder sig syg...ja så skaber man et dårligt billede over for kommunen...

Plus hvis man bare melder sig syg hjemmefra ja så vil man med 100 % sikkerhed bare komme i en ny afprøvning...

Så hvis man overhovedet kan...så mød op og gør et ihærdig forsøg...også selv om man bliver nødt til at melde sig syg når man møder op...

Du skal lade dem se hvad det gør ved dig at de sætter timerne op...

Når dette er sagt...ja så skal man selvfølgelig ikke skade sit eget helbred mere end nødvendigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 20:21   #3
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Mange tak, både for hurtigt men også et brugeligt svar. Det gælder også det svar jeg har fået i privat meddelelse,- og som jeg ikke kan besvare før om 4 indlæg.
Jeg vil følge rådene til punkt og prikke.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 11:10   #4
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jeg vil lige følge lidt op på ovenstående, jeg er ikke så aktiv herinde, men er tit inde og høste viden fra alle I andre, det er en god ting, min verden ser nu sådan ud:
én uge steg min praktik til 12 timer, men jeg blev dårligere, fik mere ondt og måtte gå tidligt hjem de 2 af dagene, så det blev sat ned til 9 timer resten af praktikken. Denne stoppede medio maj. Evalueringen bundede ud i effektiv arbejdstid på 5-6 timer om ugen.

I går var jeg til møde med rehabilitetsteamet, blev indstillet til midlertidigt fleksjob jfr. LAB § 70 c. med skånehensyn til min gående/stående/siddende funktion.
Det er jeg ganske godt tilfreds med, men jeg fik det dårligere mens jeg var i praktik, så jeg må da tilstå at jeg er lidt i vildrede med, hvor længe jeg vil kunne klare ex. 6 timer om ugen.
Det vil jo også afhænge af, hvor lang transport til og fra arbejde vil blive. Så det er jeg lidt nervøs ved.
Jeg havde bisidder fra FOA med, en herlig gut, som bagefter forklarede mig at JC skal hjælpe mig med at finde et fleksjob.
Herligt, for jeg tror det bliver svært, men en i teamet påstod, at det var et arbejde at læse højt fra avisen og sidde og snakke med de ældre. Men nævnte da ikke noget om hvor man ligefrem betaler for en sådan/lignende ydelse.
FOA har lovet at tage med næste gang, hvor vi skal snakke med (endnu en) ny konsulent på jobcenteret.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 16:17   #5
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
kommunens forslag til fleksjob

Ja, hvor vil de betale for at man kommer og hygger med fx. Demente?


Jeg var i praktik et sted, hvor jeg hyggede/aktiverede demente borgere

Og det var så godt, synes arbejdsgiveren

Men ansætte mig

Nej, for det var ikke en skal-ydelse men en kan- ydelse og så skulle de tage mine timer fra skal-ydelseene og det personale var hårdt presset i for vejen.

Så blev jeg næsten presset af en jobkonsulent til at søge job som p-vagt.

Det sagde jeg nej til, da min gigtsmerter forværres i vinterhalvåret.

Nå men til den tid har du sikkert fundet et andet job, ja det var jobkonsulentens svar.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 18:24   #6
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Faktisk forstår jeg godt kommunerne, der er masser af frivillige, der gerne giver en hånd med, både til hverdag og fest, hvorfor så have udgift til løn.

Men jeg har sørme svært ved at sådan en finke sidder ganske åbenlyst og lyver mig lige op i hovedet.
Flink fyr, den konsulent, du skriver om. Øh, er det den slags hjælp til at finde job man får?
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 20:38   #7
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
hjælp til at finde fleksjob

Jeg startede med ham, som jeg nævnte og som jo faktisk ville have mig til at lyve overfor en kommede arbejdsgiver.

Så fik jeg uden jeg ved hvorfor en anden.

Om det var bedre.

Ja, på den måde, at jeg ikke blev presset til at søge hvad som helst men søge, hvad jeg så som realistisk at kunne udføre.


Til gengæld sendte hun mig "frivilligt" ud i den ene praktik efter den anden, hvor ingen af dem var realistiske for mig.

Jeg følte ikke at jeg kunne sige nej
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 07:07   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det lyder fint at de skal hjælpe med at finde fleksob, desværr er de meget bedre til at finde praktiker uden job.

har tit hørt den der du burde hygge om de ældre, du burde arbjde for røde kors osv. alle job uden løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 08:48   #9
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Har du tænkt på at søge seniorpension. Jeg kan se du har assistance fra din fagforening, mon ikke de kan hjælpe dig ud af kravet om at præstere.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 10:04   #10
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jo, he, he. Men for en gangs skyld er der en ting jeg er for ung til. Jeg bliver 60 i år, så der er mere end 5 år til pensionsalderen... som til den tid nok er steget fra 67 til 90.

Jeg vil vældig gerne have et job, har arbejdet siden jeg var 15, og savner det at have kolleger. Jeg vil bare ikke kun "sysselsættes" for hvis jeg har overskud til det, så er der såmænd mange nok, her i kvarteret, der gerne vil holde i hånd, og have læst højt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det lyder fint at de skal hjælpe med at finde fleksob, desværr er de meget bedre til at finde praktiker uden job.

har tit hørt den der du burde hygge om de ældre, du burde arbjde for røde kors osv. alle job uden løn
Det er en ting jeg ikke har set/ været opmærksom på. Fleksjobber og nu du skriver om praktik.. vil det sige at jeg måske kommer ud i praktik , istedet for job?
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension