K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2015, 07:27   #31
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg ved godt hvor svært og frustrerende det er, når man nærmest er stavns bundtet til sin lejebolig.
Tænker, om du er skrevet op hos Vestsjællands Amts Boligselskab?
De har mange afdelinger rundt omkring og flere af dem er små rækkehuse og med hunde og katte tilladelse.
Deres ventetider er heller ikke såååå lange udenfor selve Holbæk by.

Du skal være opmærksom på, at flere boligselskaber har indgået aftale med Holbæk Kommune om fleksibel udlejning.
For mig betyder det, at jeg bliver forbigået, selvom jeg har været op skrevet et af stederne i 8 år.
Man kan heller ikke langt fra regne med den anslående ventetid ,som nogle af selskaberne anslår, men det ved du jo nok...

Hvis og når en af dine sønner skal afsted, så fik min søn 'Udeboende med særlig godkendelse' og maksimalt tillæg.
Det gælder uanset studiestart og værd at ansøge!

http://www.su.dk/SU/SATSERSU/UNGDOMS...r/default.aspx

Der er nogle dejlige og billige studieboliger i Kikhøjparken (Domea).
De koster kun omkring 17-1800 pr. måned.
Området er et af byens aller bedste.
Dog er der ventetid, men jeg tænker, at det måske er en god ide, at komme på ventelisten?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 12:09   #32
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
webmaster jeg takker for dit lange svar.
Og jeg tænker over alt hvad i skriver herinde.Jeg bad ikke kommunen om en handicap bolig, men bare en bolig jeg kunne betale om jeg så skal blive i den her lille møgby. Og jeg har været skrevet op i et boligselskab i 2 år uden at få et tilbud. De fleste steder i det her selskab må man have hunde, og jeg har skrevet mig op til alt fra en 2-værelset og op og i mange byer. De to andre selskaber har kun boliger i Holbæk og jeg er skrevet op i en masse sociale byggerier. Det ene selskab havde en regel, var man dårligt gående eller ik havde råd til at bo hvor man boede ville man få en bolig inden for 3 mdr.Efter 5 mdr ringede jeg, nu havde de lige lavet den regel om, så den galdt ikke mere. Jeg gjorde opmærksom på at jeg var tilmeldt inden det ik galdt mere,men der var intet at gøre.Du siger nok, hvorfor ringede du ikke efter 3 mdr. Mit immunforsvar virker ikke og jeg bliver syg hele tiden. Og jeg har mindst et hospitalsbesøg om måneden, hvilket dræner mig totalt. Men jeg har opsøgt mange private udlejere og er skrevet op. Jeg ringer og skriver til ejendomsmæglere, både fordi nogle styrer udlejning, men også fordi jeg tjekker hvor lang tid huse/lejligheder har været til salg, og så spørger jeg om de vil leje ud. Jeg fandt et tomt udlejningshus, fik nogen til at hjælp mig med at finde ud af hvem ejeren var. Og jeg var også inde, men køkkenet var så ulækkert, og der var hul ned til nogle rør og der lå muselort. De andre ting var heller ikke så lækre men jeg kunne have levet med det. Jeg er parat til at sove et år eller 2 i stuen for at min søn ikke skal skylde penge væk. Det er min holdning at det er bedst ikke at låne, og den regel vil jeg gerne lære dem. Andre klarer sig også uden lån. Men jeg har ikke været kræsen med boliger

Mella. Tak kikhøjparken der bliver han skrevet op. Jeg har været i VAB i 2 år og har intet fået. Jeg har skrevet mig op til en masse boliger i en masse små byer, men jeg får intet.Jeg har ringet til dem flere gange og sagt at det er akut, så henviser de til kommunen, og kommunen henviser tilbage.
Jeg er virkelig skrevet op mange steder også privat og jeg ringer jævnligt til alle og gør opmærksom på jeg stadig er her. Men tak igen.

Vovse. Jeg bad om det skulle være ved jorden, og et sted til min scooter. Og de har de steder.
Jeg har badeskammel, vellastol krykker kørestol og scooter.Derudover har jeg et natbord med 3 maskiner. Begrænsningen her er at mine smerter nu er så store at jeg nogle dage må bruge krykker, men døråbningerne er for små. Og ingen kan køre mig i kørestolen, den skal klappes sammen for at komme ud af døren. Men største begrænsning er en husleje på 7400 kr, oveni det er det vildt dyrt at varme op og jeg må også købe brænde. Jeg fik at vide alt var isoleret godt, men dette er ikke sandt. Og hvordan endte jeg her: jeg havde en sød kæreste, og vi valgte huset sammen. Det var billigere husleje end det andet vi sad i. Min eks kæreste havde haft 3 blodpropper, og flytningen tog hårdt på ham. Så 3 gange gik han fra mig. I det her hus, men fra starten da vi boede her.Så jeg har næsten søgt i 3 år.Jeg har taget et lån i banken, og jeg har lånt af mine forældre for at overleve, og ja bege steder bliver betal hver måned.
Jeg skulle selv betale halvdelen af min scooter. Og kommunen giver mig ikke en ny hvis den bliver stjålet. Og her i byen er der ældreboligere der flere gange har fået stjålet deres elscootere om natten. Og min forsikring kræver den låst inde, ellers ingen dækning.
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 12:50   #33
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jovelyn - jeg tror det er vigtigt for dig at du IKKE vælger at leje dig ind privat. Fordi det på sigt måske vil betyde endnu en flytning. og fordi det giver en usikkerhed i forhold til hvornår...

Har du evt tænkt på at nogle studieboliger faktisk er ret store? og at sønnen/sønnerne måske kan leje feks en tre vær studiebolig og så officielt leje et vær ud til dig?

Så skal I godt nok alle flytte igen (når de er færdiguddannede) men i mellemtiden er du jo stadig skrevet på venteliste til almindelig bolig...

Og hvis du undervejs får tilbudt en bedre bolig vil sønnen/sønnerne enten kunne blive boende i studiebolig alene, leje et værelse ud til en studiekammerat, eller evt flytte sammen med dig til bedre bolig?

Eller har du evt mulighed for at leje et vær ud - der hvor du bor nu?

Ved du godt at man selv kan bestemme str på studielån? altså feks vælge at få udbetalt 1000kr om md i lån... på den måde bliver lånet jo ikke så stort og I ville alle tre kunne få en smule ro på dagligdagen?

Jeg kan ikke lade være med at tænke at der jo er flere problematikker her, og en så stram og lille økonomi i det daglige, helt ned i de små detaljer (er der nu rugbrød til madpakkerne, og pålæg og og og) gør det rigtig svært at få et godt overblik og få ro til at tænke og overveje hvad der nu er bedst - lige nu og på sigt... derfor mit forslag om en lille smule SU lån... og nej lån er ikke godt, men sommetider nødvendige for at overleve og få det lille pusterum der måske gør at man overhovedet kan tænke og handle... ?

Det er også vigtigt at huske at du er et andet sted i dit liv end dine sønner er... de har formentlig 40 - 50 år foran sig på arbejdsmarkedet og uanset at det måske bliver i lavtlønsjob, så vil de 12 -24000 kr de måske låner i år og til næste år, for at I allesammen kan komme videre - jo ikke vælte deres økonomi for altid.

Du kan jo evt selv tilbyde at betale dem tilbage over feks 10 år - når først du selv er landet på benene det rigtige sted igen?

Tror også det er vigtigt at du husker dig selv på igen og igen... det her er en periode - det er benhårdt, og virker ind imellem fuldkommen håbløst... men det er "kun" en periode, det bliver bedre igen...

Tanker og håb for dig herfra
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 13:08   #34
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Tak til alle der har besvaret dette. Nogle ting kan hjælpe mig rigtig meget.
Men der findes altså ingen love/paragrafer der siger at en handicappet skal have ret til at bo med deres børn indtil de er færdige med uddannelsen. Gid mit ægteskab ikke var blevet ødelagt. Men det er det jo.
Så jeg ser mig nu nødsaget til at sparke mit ene barn ud. Og de er meget modne af deres alder hvad angår ansvarlighed.De har oplevet alt for meget i deres korte liv. Men som en jeg talte med igår sagde. det de ikke dør af bliver de stærkere af. Problemet er også at deres storebror har boet hos mig med kæreste og barn, og da det ikke gik mere kom han hjem og boede et år til. Han havde arbejde,men en masse gæld. Men han købte tit mad ind. Så jeg hjælper det ene barn, men sætter det næste i gæld og det sidste barn bliver jo nok også hjemme til hans uddannelse er slut. Så det er igen de mellemste der skal rammes. Ved godt en mener jeg gør dem en bjørnetjeneste, men de ved hvad alt koster.Jeg har sat dem ind i det.Og de handler tit da jeg ikke kan komme ud i fugtigt vejr pga lungerne og når jeg igen igen ligger syg. Og de ved nøjagtigt hvad vi har af penge. Og de ved hvor man køber hvad billigst. De drikker hellere end gerne vand. Og de hjælper mig. De ved hvordan man viser omsorg. De er to glade, søde, hjælpsomme unge mænd, der har haft et lorteliv. Der har været grov mobning inde over, og den ene er forsøgt kvalt på sin skole. Ham jeg altså må smide ud.Ham der stråler nu, er igang med en svær uddannelse og knokler røven ud af bukserne for at klare det, og det gør han får 12 taller og en masse ros. Det gør ondt at det netop skal være ham der skal skubbes ud her et år før han er færdig. Livet er hårdt. Som han sagde igår:der skulle dø 3 i famillien før jeg kunne komme. Det er fordi deres afdøde farmor fortalte mig da jeg ventede den første, og deres farfar døde 14 dage inden jeg fødte, at ja der skal dø en før der kan komme en ny. Ved godt kommunen er ligeglad med hvad de har været igennem, for der lev søgt hjælp der,men den kommune er intet værd, og var det ikke for mine drenge flyttede jeg.Men jeg har også søgt boliger i andre kommuner. Idag har de gæster,to venner,lige så søde og høflige, men også fyldt med humor. De er kommet i mit hjem fra de var små. Ved i hvad, jeg nyder at lytte til deres mumlen,grin og skrig derindefra, det er så livsbekræftende. Hundene er taget med derind. Ja en dag vil de flytte alligevel. Men at jeg skal skubbe en ud af døren, det gør ondt. Men mon ikke enhver mor vil gøre alt for sine børn.Jeg har talt med min overlæge om at jeg ikke skal holde på dem, men hun ved også hvad de har været igennem, og mener også de skal vente.Men hun har også fuldt mig tæt i mange år. Jeg ligger pt syg igen, og skal til bryllup i næste uge. Men jeg skal ind og lede efter boliger som jeg gør hver dag.Ved jeg har fået mail fra akutbolig og boligportalen,jeg får også fra andre.Men jeg må tjekke dem. Tak til jer alle for input. Hav en dejlig dag og sommer. Mange hilsner Jovelyn
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 13:14   #35
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm... der var jeg lige lidt for hurtig - sorry...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 13:23   #36
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Gana du r et dejligt menneske og jeg sidder med tårer i øjnene.Er nok ikke vant til flok er søde ved mig, har kæmpe så meget i mit liv.Den ældste søn hjemme kommer til at tjene godt, og der er mangel på dygtige af hans slags,og han er en pålidelig person,det vil et firma hurtigt mærke. Jeg har lært dem altid at komme lidt for tideligt,aldrig for sent, og det holder de stadig, og styrer selvfølgelig selv. Den ældste er væk når jeg vågner,og han sover aldrig for længe. Ingen af mine drenge tager i byen, den ene må ik drikke og kan ikke klare larmen pga hans sygdom. Jeg har faktisk forhørt om jeg kunne leje en ungdomslejlighed, fordi der hele tiden er nogen ledige.Fik at vide at hvis jeg var meldt ind i deres boligselskab og ingen unge havde meldt sig sidst på måneden kunne jeg godt leje i 2 år. Men jeg har ikke råd til at flytte så hurtigt igen. Der er desværre intet ekstra værelse her. Og jeg har kun lejet privat, tror heller ikke han ville være glad for jeg lejede noget ud. Men jeg vil tænke over det du skrev. Mange tanker til dig :-) Jovelyn
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 13:33   #37
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis det er sønnen/sønnerne der lejer ungdomsbolig, så er der ikke en frist på 2år, så er det afhængigt af deres uddannelse...
Og hvis de feks lejer den sammen (på papiret) så er der måske længere til uddannelse er slut?
Desuden kan der dispenseres (og bliver det ofte) fra reglen om de to år, når du er FP især hvis du har en ung under uddannelse boende hjemme...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 13:40   #38
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu kan jeg se at der bliver foreslået at sønnen finder en ungdomsbolig der er stor nok til jer alle tre.
Inden i gør det, synes jeg i skal undersøge reglerne for det.
Jeg bor selv i ungdomsbolig, og hvert år får jeg et brev hvor jeg skal bekræfte at jeg er under uddannelse (bor her dog fordi jeg er "ung med særlige behov", så det skal bare bekræftes).
Men spørgsmålet er, om alle på lejekontrakten skal være under uddannelse, hvor mange personer lejekontrakten tillader bor i boligen, og om man overhovedet må udleje et værelse.
Så undersøg lige de ting inden i jagter en stor ungdomsbolig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 21:15   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jovelyn Se meddelelser
Men jeg har opsøgt mange private udlejere og er skrevet op. Jeg ringer og skriver til ejendomsmæglere, både fordi nogle styrer udlejning, men også fordi jeg tjekker hvor lang tid huse/lejligheder har været til salg, og så spørger jeg om de vil leje ud. Jeg fandt et tomt udlejningshus, fik nogen til at hjælp mig med at finde ud af hvem ejeren var. Og jeg var også inde, men køkkenet var så ulækkert, og der var hul ned til nogle rør og der lå muselort. De andre ting var heller ikke så lækre men jeg kunne have levet med det. Jeg er parat til at sove et år eller 2 i stuen for at min søn ikke skal skylde penge væk.
Du skal være obs på, at mange private kun lejer ud med tidsbegrænset lejekontrakt, d.v.s du skal flytte igen efter 1 eller 2 år, medmindre de fornyer lejekontrakten.
Den uvished vil ikke være til, at leve med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jovelyn Se meddelelser
Vovse. Jeg bad om det skulle være ved jorden, og et sted til min scooter. Og de har de steder.
Jeg har badeskammel, vellastol krykker kørestol og scooter.Derudover har jeg et natbord med 3 maskiner. Begrænsningen her er at mine smerter nu er så store at jeg nogle dage må bruge krykker, men døråbningerne er for små. Og ingen kan køre mig i kørestolen, den skal klappes sammen for at komme ud af døren. Men største begrænsning er en husleje på 7400 kr, oveni det er det vildt dyrt at varme op og jeg må også købe brænde.
Hvis i kunne finde en løsning, så dine drenge kunne deles om en 2-rums ungdomsbolig/kollegielejlighed, så vil du være, som jeg forstår det, være berettiget til boligsikring til 85 kvm.
Normal er man som enlig kun berettiget til boligsikring til 65 kvm, men hvis man er bevægelseshæmmet, så man har behov for mere plads til at komme rundt på, så kan man være berettiget til boligsikring til 85 kvm.

Jeg tror du skal være obs på, at det vil blive svært, at finde en bolig, som har plads nok til jer alle 3 og, som ikke er dyrere end den i bor i nu.

En 3-værelses lejlighed kan nemt koste 7.000 kr. pr. md.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension