K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2015, 15:05   #1
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Handicap bolig?

Hej
Jeg har så meget brug for hjælp.
Jeg er førtidspensionist, og kan ikke ret meget.Jeg bor i et hus der er alt for dyrt til mig.7400 kr om måneden + alt andet oveni.Skulle have boet her med en kæreste, som flyttede en måned efter vi var flyttet ind.
Jeg bor her med min to sønner på 19 og 21 år, der begge læser. Og mine 2 hunde, der har fulgt med siden skilsmissen for 6 år siden.
Jeg har bedt kommunen om hjælp med at finde en bolig som jeg har råd til.Var til møde hos en sød dame, hun bad mig melde mig ind i 2 boligselskaber meget hurtigt og sende en kopi til hende, da man skal være tilmeldt 3 steder.
Det blev gjort. En uge efter fik jeg et brev, vi kan desværre ikke hjælpe dig alligevel, der er ingen regler for handicappede. Kun for en forældre med små børn,eller folk der bor på et herberg.
Vi har 3000 kr til mad og div, det er bare ikke nok til 3. Den ældste betaler 700 kr hjemme, han har udgift på 900 kr hver måned kun til togkort.Han skal selv købe bøger mm. Den yngste får en mindre SU. De betaler begge så vi kan have den store tv pakke.Jeg havde sagt at jeg kun havde råd til den miderste.
Jeg trænger så meget til at få ro i mit hovede.Jeg stresser over aldrig at have penge nok og det gør at mine sygdomme bliver værre. Jeg bor i et gammelt hus, og er blevet mere syg efter vi er flyttet ind. Problemet er at på de dårlige dage kan jeg ikke gå med krykker gennem døråbningerne. Det er fordi de er så små. Her er alt for meget at holde, og der hviler på mine sønner. Og kommunen har lagt alt rengøring på deres skuldre.Det hedder sig at vi skal gøre det i fællesskab, men de har alle mine sygdomme på papir og ved godt at jeg ikke kan gøre rent. Jeg får gjort hurtigt rent i soveværelset.
Jeg vil så gerne hen i et mindre hus/lejlighed med et frimærke af have, men stadig kunne beholde sønner og hunde. Den ældste søn flytter inden for et år. Den anden har epilepsi, astma og allergi. Og begge gik tilbage da deres far var mig utro et halvt år og bare skred fra os.De ser ham ikke så meget.Det er 6 år siden.
Men har de ret til at nægte at hjælpe mig med at finde et sted at bo?
Jeg kan ikke lave meget mad og her kan jeg intet lave da jeg skal sidde på en special stol og ikke kan komme ind under bordet. Så som det er nu passer mine drenge mig, og det mener jeg der er en regel om at det må de ikke.
Hjælp mig jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at finde et sted, er skrevet op hos private, i den blå avis, og sender ud på Facebook hver uge. Tjekker alle boligsider. Har ringet til ejendomsmælgere når jeg har set et lille hus stå ledig længe. Jeg kan ikke gøre mere og er kørt så træt i det hele.
Jeg bor i Holbæk Kommune og ønsker også at bo i selve Holbæk. Jeg har ikke råd til at tage flex nogen steder.
Jeg er låst fast, fanget.Har lånt penge fordi bugettet gik ned, og jeg måtte låne til ekstra brænde, da det er et møgkoldt hus og al varme fiser ud.Det er for dyrt kun med gas, og alligevel betaler jeg en masse penge til gas hver måned.
Hjælp mig derude, jeg er træt.
Hilsen Jovelyn
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:58   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hvor jeg føler med dig

Jeg kan se det er Visitation, der tildeler beskyttede og ældre boliger i Holbæk. Men desværre er den slags boliger som regel ikke ret store, så det kan du nok ikke bruge til så meget. Men måske du alligevel skulle kontakte dem? Med mindre det allerede er den afd. du har talt med.

Visitation
Kanalstræde 2
4300 Holbæk
Tlf. 72 36 36 36

En skam det skal være i Holbæk, for http://www.bdk.dk/ har rigtig mange boliger andre steder på Sjælland, hvor ventetiden ikke er speciel lang, og til rimelige priser. Og i rigtig mange af deres boliger, må man have dyr.

Men måske skulle du alligevel prøve at kontakte dem. Det kunne da være de kunne hjælpe dig...

Uanset så håber jeg sådan at du finder en løsning. Det er ikke rart at stå i din situation
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 10:41   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dine børn er jo voksne og bidrager forhåbentlig til husførelsen.
Prøv at regne på, hvilke udgifter de ville have, hvis de boede på fx kollegie.
Det er også muligt for dem at tage SU-lån.

Måske du kan bytte din bolig, hvis du opfylder reglerne for det.

Sidst redigeret af stampe; 01-07-2015 kl. 11:02.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 22:29   #4
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Hej
Min ene søn får 3000 kr, jeg får de 700 kr, han betaler 900 kr i transport, og han skal selv købe bøger og materiale.
Den anden søn får 2500 kr, men har ik haft det så længe og får intet i ferien, men har hele betalt så vi kan have den store tv pakke. Jeg bor til leje privat, så jeg kan ikke bytte mit hus til noget andet. Når den yngste også begynder at betale hjemme er det stadig ikke nok. Jeg er ikke interesset i at mine børn skal hænge på SU lån.
Den yngste er ik klar til at klare sig selv da han har epilepsi og andre sygdomme.
Til dig der lagde et link til billige boliger: Jeg klikkede ind på dem og der er fra 4-10 års ventetid.
Jeg havde bare håbet på noget hjælp,evt paragraffer der siger at kommunen skal hjælpe mig, da jeg er handicappet af mine sygdomme, og ikke kan komme rundt med krykker og kørestol. Og selv om jeg er handicappet har jeg vel også ret til at bo med mine børn og hunde?????? Mit liv skal jo ligne et normalt liv så meget som muligt.
Jeg har klaret 3 år her,men fordi jeg ik har penge kommer jeg ingensteder,men er altid i mit "fængsel". Jeg har ikke råd til at komme ud og lave nye kontakter i mit liv. De venner jeg havde blev bange da det hed sygdom, og så en utro man der bare skrider.
Bor i en lille sladre by. Jeg er kørt så træt.Og på de 3 år er flere sygdomme kommet og en forværet. Og jeg har knoklet så meget med at finde bolig.
Det næste step er gaden. Jeg orker ikke at knokle mere jeg er bare træt. En ven sagde jeg skulle gå herind, for så måske der var nogle der kendte nogle regler så jeg kunne jeg kunne komme videre. Tak til jer der har taget jer tid til at svare og tak for omsorgen.
Venligst Jovelyn
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 22:35   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har før hørt disse blive anbefalet her på siden: http://www.dukh.dk/fa-radgivning/
Tænker at det måske er et forsøg værd at prøve at kontakte dem? : )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 22:56   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sandheden er jo nok desværre, at så længe du klarer dig med hjælp fra dine sønner, vil kommunen være uvillig til at give mere hjælp.

Dine sønner er voksne i lovens øjne, så det med at bo sammen med dem, er ikke en ret du har. Hvis kommunen skal hjælpe dig til en bolig, vil den kun være til dig, mens dine sønner må finde steder at bo selv.

Måske I skulle regne på hvordan det økonomisk vil se ud hvis de flytter i ungdomsbolig/kollegie eller hvad muligheden er der hvor de læser/studerer. Hvordan ville din økonomi se ud hvis du bor alene? Eller kun med den yngste hvis han ikke vil kunne klare at bo alene.
Hvordan ville sønnernes budget se ud hvis de boede ude?

Mht til TV pakke vil jeg lige sige at det vist er de færrest på SU der har råd til at have stor TV pakke. Det er trods alt vigtigere at få mad på bordet.

Dine sønner bliver nød til at bidrage mere til kost og logi. I gennemsnit betaler en ung på SU 1.455 for at bo hjemme, en ung lærling mere. Kilde Politikken http://politiken.dk/forbrugogliv/for...-at-bo-hjemme/. I familier med et stramt budget betaler unge på SU det, det rent faktisk koster at have en ung boende hjemme, hvilket er udregnet til at være cirka 3500 om måneden.

Hvis deres SU ikke er nok til deres øvrige udgifter, når de har betalt det det koster dig at have dem boende hjemme, må de tage fritidsjob ligesom andre unge, der har svært ved at at få det til at løbe rundt. Og/eller SU lån!

Jeg ved det er svært og du gerne vil gøre alt hvad du kan for dine drenge. Men på førtidspension er det næsten umuligt. Fantastisk du har klaret det i 3 år.

Hvordan er det med deres far? Bidrager han til deres økonomi mens de uddanner sig?

..........................................
Har lige talt med min niece som studerer. Hun har ikke haft TV i årevis. Klarer sig med at se de nødvendige nyheder på internettet, hvor det også er muligt at finde film. Og så bruger hun biblioteket som jo har aviser, musik og DVD'er til udlån.

Sidst redigeret af Akvamarin; 02-07-2015 kl. 00:42.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 23:11   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Din yngste søn der ikke kan klare sig selv, ville det ikke muligvis være muligt med noget støtte til ham hvis han bor alene?
Måske kan du argumentere for kommunen at hvis han ikke kan blive boende hos dig, skal de betale for støtte til både dig OG ham, og så må kommunen vælge
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 11:21   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det undrer mig lidt, at din ældste søn ikke har et fritidsjob.

Jeg har en hjemmeboende datter på 19, det sidste års tid har hun fået su (knap 3.000 kr.), derudover har hun et par fritidsjobs, det ene er hveranden weekend i et supermarked, det andet er mere spredt, nogle måneder flere vagter, nogle måneder ingenting.
Hun har lagt sin su herhjemme.

I Holbæk er der ungdomsboliger: https://bosj.dk/kasernen/soeg-en-bolig/

Jeg kan se, at Boligselskabet Sjælland har en del boliger i Holbæk, er du skrevet op dér ?
Klik på det grønne link, https://bosj.dk/boligsoegende/bolige...eje-i-holbaek/

Og hvor trist det end er (for en hundeejer), så er det desværre ikke en "ret", at have hund når man bor til leje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 12:38   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er helt normalt, at man udnytter sin ret til SU-lån - det er ligesom en del af pakken, når børn vil studere.

Selvfølgelig kan der være forældre, der kan klare at give tilskud, men det er nok ikke flertallet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 12:43   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er helt normalt, at man udnytter sin ret til SU-lån - det er ligesom en del af pakken, når børn vil studere.

Selvfølgelig kan der være forældre, der kan klare at give tilskud, men det er nok ikke flertallet.
Helt normalt?
Jeg må sige at da jeg var udeboende på su (i ½ år), lånte jeg i alt 1500 kr.
Det var 500 kr over 3 mdr, da mit skattekort ikke passede, og de 500 kr derfor manglede.
Jeg ved at langt fra alle gør brug af su-lånet, da man netop helst vil undgå at ende med en stor gæld.
Nogen kan selvfølgelig være tvunget til at gøre brug af det, hvis de har høje udgifter og ikke er i stand til at arbejde ved siden af
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension