K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2015, 23:04   #11
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Husk at banker er nogle man kan forhandle med, og hvis de er urimelige skal man skifte !
Rådighedsbeløb på 5000 kr før banken vil tale med en om lån, det er jo det samme som at bede kunderne om at skride.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:20   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Husk at banker er nogle man kan forhandle med, og hvis de er urimelige skal man skifte !
Rådighedsbeløb på 5000 kr før banken vil tale med en om lån, det er jo det samme som at bede kunderne om at skride.
Tja, synes det er fornuftigt nok at min bank ikke vil låne mig nogen penge, med den lave indkomst jeg har
Hvis jeg en dag får en rimelig indkomst, og afslag på et lån, så tager jeg nok bank-skifte som overvejelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:22   #13
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tja, synes det er fornuftigt nok at min bank ikke vil låne mig nogen penge, med den lave indkomst jeg har
Hvis jeg en dag får en rimelig indkomst, og afslag på et lån, så tager jeg nok bank-skifte som overvejelse
Et rådighedsbeløb på 5000 er ikke et lille beløb.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:25   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Salsa:
Det ved jeg godt, men lige nu har jeg et rådighedsbeløb på 1600 kr (ifølge kommunen er det dog på 2650 kr).
Synes det er rimeligt nok at de ikke vil låne penge til en med mit rådighedsbeløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:32   #15
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Salsa:
Det ved jeg godt, men lige nu har jeg et rådighedsbeløb på 1600 kr (ifølge kommunen er det dog på 2650 kr).
Synes det er rimeligt nok at de ikke vil låne penge til en med mit rådighedsbeløb
Jeg har på intet tidspunkt snakket om DIT rådighedsbeløb.
Jeg har kommenteret på at en bank forlanger rådighedsbeløb på 5000 før de vil give lån.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:33   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Salsa:
Nu er det nogen år siden, og det kan være at de 5000 kr bare var en "rettesnor".
Jeg snakkede ikke dybere med hende om det, så det er ikke til at vide hvor fleksible de er med den regel : )

(der er tale om danske bank)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:39   #17
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
(der er tale om danske bank)
Ja så er de da nok ikke det der minder om fleksible.

På mig virker de formynderiske og lige så stive så man skulle tro de var offentligt ansatte.
Og deres kunder stiller generelt så få krav at banken bare fortsætter denne praksis.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 10:21   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Vovse:
ah, den med hvis gælden var pga en et afslag pga afdragsordning, kendte jeg ikke lige til : )
Det gjorde jeg heller ikke, før ankestyrelsen skrev det i deres afgørelse.

Så rent taktisk kan det i nogle tilfælde betale sig, at søge om hjælpen, selvom man ved, at det vil blive et afslag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
(der er tale om danske bank)
Da jeg flyttede for 3 år siden fik jeg et kommunegaranteret indskudslån, og ville derudover låne "lidt" til flytteudgifter o.l. Også i Danske Bank.

Til trods for et fornuftigt budget, og en forklaring om, at de kvartals-udbetalte børne-ydelser (godt 5.000 kr.) ikke var med i budgettet, så sagde bankrådgiveren nej.

Jeg påpegede nogle fejl i hendes beregning, som mest tydede på, at hun havde siddet med 2 beregninger samtidig.

Så fik jeg bevilget lånet, og gik i banken for at ordne det formelle, her forklarede hun så, at hun havde snakket med min "gamle" rådgiver, som havde sagt god for mig.

Jeg sagde til hende, at jeg gik ud fra, at de lavede deres vurdering, dels ud fra økonomi, men også ud fra "låne-historik", altså om man holder aftaler o.l., hvortil hun sagde, at der også var andre ting der spillede ind.

Hvad de "andre ting" er, aner jeg så ikke, men ville rigtig gerne vide det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 10:42   #19
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvad de "andre ting" er, aner jeg så ikke, men ville rigtig gerne vide det.
Det kan være alt.
-Har man sine pensionsopsparinger eller andet stående, hvordan er det låst og tjener banken godt på investeringerne.
-Er man gift eller på anden måde relateret til en stor og troværdig kunde i banken.
-Har man faste værdier, og hvor stor friværdi er der i en eventuel ejendom, hvordan er en ejendom placeret.
-Har man flyttet meget rundt, eller er man stabil på den front.

Der er simpelthen et utal af faktorer der spiller ind, når banken vurderer hvad kunden har vilje til og hvad banken vil gå med til.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 10:46   #20
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
jeg kan sige med 100% sikker hed at vores bank ikke vil låne mig pengene

vi er 2voksne og har vel ca 5000 max 6000kr til rådighed pr måned

bil har vi også pga min kones skæve arbejdstider, hun vil ikke kunne passe jobbet uden vores gamle bil
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension