K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2015, 22:18   #1
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
Fagforening

Ja, efter en gennemgang af budget (for 117gang) så er jeg kommet frem til at jeg søger svar på dette:

Min mand pådrog sig piskesmæld i forbindelse med en bilulykke i 2007.
Pt. betaler vi stadig til fagforening for ham, og har gjort det i alle disse år, men et eller andet sted kunne det jo være rart at spare de penge hver mdr.

Pt. ligger et liv på arbejdsmarkedet et godt stykke ude i fremtiden. Hans erhvervsevne er i de sidste afprøvninger blevet til ca.8-10 timer om ugen. Men de 10 er klart på bekostning af os som familie,da han så slet ikke fungere hjemme. I februar i år fik han tilkendt ressourceforløb på 2 år. Så han bliver ikke bevilget fleks før det ihvertfald, hvis ikke det ender med et nyt ressourceforløb.

Så bottom line er hvad sker der hvis vi melder ham ud af fagforeningen?? Kan det betale sig at spare de penge om mdr ?? Hvor vigtigt er det at være medlem af en fagforening så længe man sidder lidt fast i systemet??

Indtil videre har de ikke hjulpet med sagen, da det jo ikke er arbejdsskade.

Håber nogen kan svare

Qnuz

Ps. håber jeg har lagt indlægget under den rigtige kategori
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 22:29   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Mit råd er at blive i fagforeningen da han stadigvæk er i systemet, hvis han kan arbejde 6-10 timer om ugen så er det nok et fleksjob han er på vej til

og til at støtte og hjælpe med det er fagforeningen en stor hjælp.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 06:47   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nogle fagforeninger er rigtig godt til at hjælpe en med jobcenteret, har I prøvet at tale med dem om det.

Min fagforening tilbød at tage med til alle møderne på jobcenteret, hvis jeg ønskede det.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 07:16   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis jeres fagforening kke vil/kan hjælpe jer vil jeg dA SPARER de penge, de er rarer at have i baghånd, hvis de hjælperr, ellers er det da spil af penge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:28   #5
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
De siger de ikke kan hjælpe i forhold til kommunen???
Det eneste de kort var inde over var lige i starten da min mand blev uretmæssigt fyret pga. udeblivelse selvom han havde ringet og meldt sig syg samt forklaret årsagen. Ændrede ikke så meget på udfaldet andet end et par mdrs. løn hvilket jo også var fint nok.
Derudover indvilgede de i at kigge på sygedagpengesag, fordi kommunen krævede en del tilbagebetalt grundet en idiot af en læge der har lavet et notits i hans journal om at der ikke var grundlag for sygemelding længere. Der ligger bare to ting i det 1. Det sagde han aldrig til os. 2. Det var ikke årsagen til besøget da han jo havde en sygemelding, men da han havde mange smerter søgte han hjælp til lindring af smerterne. Men det var en læge under uddannelse der valgte at skrive det. Da vi fandt ud af det var der ikke noget at gøre, for han var stoppet i det lægehus. Så de bekræftede jo bare at det stod i journalen da kommunen henvendte sig. Så det var ord mod ord, og så vinder kommunen så den hænger nu som offentlig gæld.
Men de sagde direkte at de ikke kunne hjælpe med den almindelige sag ?? og har ikke været inde over overhovedet de sidste par år.

Ved godt at det er fleks han skal visiteres til. Det er også det han helst vil. FP er slet ikke på tale da han er under 40. Han er på nuværende tidspunkt 32år. Vi håber at dette ene 2 årige ressourceforløb er nok til at næste skridt bliver en fleks visitering

Jeg tænker bare at når han endelig har fået fleksvisitering kan han så ikke melde sig ind igen når han rent faktisk har et job??

Qnuz

Sidst redigeret af dpb; 23-06-2015 kl. 08:30.
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:17   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo da og mange fagforeninger er billiger for fleks jobber, hvis de ikke vil hjælpe, ville jeg da heller ikke betale til dem.

selv er jeg medlem af det fagligehus til under 100 kr om mdr. de har så kikket min kontrakt igennem , har aldrig haft problemer.

men jeg ville ikke betale til dem, hvis jeg var jer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:36   #7
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jo da og mange fagforeninger er billiger for fleks jobber, hvis de ikke vil hjælpe, ville jeg da heller ikke betale til dem.

selv er jeg medlem af det fagligehus til under 100 kr om mdr. de har så kikket min kontrakt igennem , har aldrig haft problemer.

men jeg ville ikke betale til dem, hvis jeg var jer
Jeg skal vist skifte fagforening. jeg er medlem som fleksjobbere i uddannelses forbundet til 700 kr. pr mdr.

Jeg har fået en del hjælp ved fagforeningen men da jeg stod med fleksjob/arbejdsprøvning og cirkus kommune var der intet hjælp af hente.. de kendte ikke deres system godt nok.. (min erfaring)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:40   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nedsat kontigent når man modtager sociale ydelser
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:47   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvis du beslutter at skifte fagforening, så skal du inden da vide at mange fagforeninger ikke går ind i ens sag, der ligger før indmeldelsen i fagforeningen.

Det oplevede jeg da jeg blev visiteret til fleks i 2013. jeg meldte mig ud af den fagforening jeg i flere år havde været medlem af(da de ikke på nogen måde ønskede at hjælpe mig med min sag i kommunen), undersøgte så flere andre som alle sagde at de kun kunne hjælpe fremadrettet, og ikke gik ind i min sag med kommunen, der lå forud for at jeg evt. meldte mig ind hos dem. jeg endte med ikke at melde mig ind i en ny.

så inden du overvejer at melde dig ud, så undersøg hvad en for dig relevant fagforening kan og vil tilbyde dig af hjælp.

vh og held og lykke
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 11:11   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hvis du beslutter at skifte fagforening, så skal du inden da vide at mange fagforeninger ikke går ind i ens sag, der ligger før indmeldelsen i fagforeningen.

Det oplevede jeg da jeg blev visiteret til fleks i 2013. jeg meldte mig ud af den fagforening jeg i flere år havde været medlem af(da de ikke på nogen måde ønskede at hjælpe mig med min sag i kommunen), undersøgte så flere andre som alle sagde at de kun kunne hjælpe fremadrettet, og ikke gik ind i min sag med kommunen, der lå forud for at jeg evt. meldte mig ind hos dem. jeg endte med ikke at melde mig ind i en ny.

så inden du overvejer at melde dig ud, så undersøg hvad en for dig relevant fagforening kan og vil tilbyde dig af hjælp.

vh og held og lykke
sortepigen
Og om hvornår de vil give dig advokat hjælp. For eksempel skal man, hvis man melder sig ud af DSR og så senere vil ind igen, have været medlem i 3 mdr før man kan få advokathjælp.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension