K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 15:47   #1
JoEur
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
JoEur er ny på vejen
For godt til at være sandt ! Fagligt kursus, hvor der tages hensyn til, at man er FP.

Jeg faldt over brochuren til Bydelsreporter forår 2013 et par uger før kursuset startede. Jeg er normalt meget påpasselig med, hvad jeg kaster mig selv ud i, fordi social kontakt tit gør mig stresset, frustreret og kaotisk i tankerne. Et kort møde kan mærke mig i mange dage efter.. nogle gange måneder.

Jeg lagde det i første omgang til side og tænke, at det var for mennesker, der er bedre stillede, end jeg er i sociale sammenhænge. Mine tanker blev dog ved med at kredse om kursuset. Jeg ku slet ikke forstå, at der fandtes et kursus, som tog hensyn til de psykiske/fysiske begrænsninger, vi førtidspensionister kan slås med, uden at dette tilsyneladende sænkede de faglige hensigterne. Det føltes for godt til at være sandt. Efter et par ugers vægelsind og ærgrelse over mine egne begrænsninger, tog jeg telefonen og ringede til nummeret på brochuren..



I dag ser jeg Bydelsreporter-kursuset som en gave.. en gave, det var en udfordring at tage imod ..og i perioder at holde fast i. Jeg har lært enormt meget i løbet af dette forår og har fået rigtig mange nye måder at udtrykke mig på. Jeg har lært om grundlæggende journalistik og har prøvet kræfter med at fange vinkler og få dem ned på skrift. Lært om metoder til at fortælle historier med billeder og lavet små videoer, som jeg længe havde drømt om at komme i gang med, men som jeg manglede en tilgang til. Jeg har endda fået lavet en lækker hjemmeside..

Den største forskel for mig er, at jeg er begyndt at tænke lidt i fremtid. Jeg har fået nogle vage drømme om, at jeg godt kunne prøve kræfter med noget mere på et tidspunkt. Det var ikke muligt for mig at overveje før dette forår!




Hvis du synes, kursuset lyder for godt til at være sandt, så se af at få ringet eller mød op til en af informations-dagene – det er desværre sidste chance !


Du kan læse mere om kursuset her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27425



Jorun Ørum-Nielsen
Bydelsreporter ;)

Sidst redigeret af JoEur; 15-07-2013 kl. 15:55.
JoEur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 16:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Æv, det burde de også få i København, det lyder både godt og spændende.

Dejligt du fik samlet mod til at springe ud i det

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 13:28   #3
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej JoEur.

Det lyder da rigtigt godt, er glad på din vegne

Håber at det flasker sig for dig i fremtiden med de mål du gerne vil
prøve at nå, og lyder da som et super kursus forløb du har været igennem.

Godt at du skrev det herinde, der er sikkert en del som søger netop
sådan noget hvor alle kan være med...

Mvh
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 16:41   #4
JoEur
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
JoEur er ny på vejen
Hej Helene :)

det synes jeg oss! ..og ja, men det havde jeg ikk turdet, hvis jeg ikke havde snakket med dem inden og fundet tiltro til, at de kunne 'håndtere' sådan en som mig :) De var rigtig gode til at lytte og fortælle, hvad de havde brug for af kommunikation fra min side for at hjælpe mig.
I en ideel verden burde alle få den mulighed for at prøve grænser og udvikle sig..


Hej Førtidsp :)

Tak og ja helt sikkert, god ballance imellem hensyn og faglighed - er du vimmer, jeg har lært meget ! :D ..og fantastisk at mærke, at der er ting, jeg kan, i et trygt miljø !
Håber, det kan inspirere andre !
JoEur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jamen, hvor er det sandt! Karo Politik og Samfund 0 30-04-2012 12:00
hvor står jeg men hensyn til flexjob joa Spørgsmål ang fleksjob 11 28-02-2011 12:15
vidste at det var for godt til at være sandt Hanne.T. Alt det andet 5 22-10-2009 10:18
Brøkpension...kan det virkelig være sandt? Soy-yo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 04-12-2008 23:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension