K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2013, 08:32   #11
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej

Jeg VED hvad jeg taler om da jeg selv har fået erstatning for fejloperation

De penge du får i erstatning og de ting du køber for dem er 100 % beskyttet fra enhver kreditor!!

Det eneste det forudsætter er at dine erstatnings penge IKKE har været blandet sammen med dine "alm." penge. og at du kan fremvise en kvittering eller et kontoudskrift hvor det fremgår hvad du har købt. feks. :
du har købt et tv til 3000,00 kr. den 25/2 .der er hævet 3000,00 kr. den 24/2.

og hvad andre har af mening omkring hvorvidt du skulle betale din gæld med erstatningen syntes jeg du skal lade som om du ikke ser!! det er DINE penge og det er DIG der skal leve med de gener fejlen forvolder. Så brug du dem som du vil.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 09:41   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
nielsen17. Det kommer nu altså an på, hvilken erstatning, der er tale om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 12:12   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kreditors rettigheder i fogedretten

Kreditor kan IKKE kræve, at du betaler eller indgår en betalingsaftale i fogedretten.

Kreditor vil spørge til din økonomi og forsøge at tage udlæg i værdier som f.eks. fast ejendom/ andelsbolig, designermøbler, bil, malerier, indskud i lejelejlighed eller andre ting, som fogeden vurderer der kan tages udlæg i.

Der kan ikke tages udlæg i ting, som du skal bruge for at kunne ”Holde et beskedent hjem og levefod”.

Fogeden vurderer individuelt, hvad kreditor kan tage udlæg i. F.eks. kan der tages udlæg i en bil, medmindre bilen er afgørende for, om du kan udføre dit job. Har du en dyr bil, kan fogeden beslutte, at bilen skal sælges, og du må købe en billigere. Overskuddet går derefter til kreditor.

Hvis du indgår en betalingsaftale med kreditor i fogedretten, og der tages udlæg i dine værdier, skal betalingsaftalen overholdes. Hvis du ikke overholder aftalen fremover, kan kreditor senere kræve dine værdier omsat i kontanter og få det udbetalt.

Dette gælder også ejerbolig, andelsbolig, bil m.m. Du kan altså i yderste konsekvens blive sat på gaden, hvis du ikke overholder den aftale, der indgås i fogedretten.


http://www.budgethuset.dk/saadan-kla...edretten-nemt/

Sørg for at have al relevant dokumentation med i fogedretten angående din kerditorbeskyttede konto!!! Og dokumentation for, at det er de penge der er brugt til bilen.

Sidst redigeret af Ninja; 23-05-2013 kl. 12:17. Årsag: Glemte at indsætte link.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 18:03   #14
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
nielsen17. Det kommer nu altså an på, hvilken erstatning, der er tale om.
sådan som jeg læser trådstarters indlæg er det erstatning for fejloperation og det er ALTID kreditorbeskyttet hvis de ting jeg nævnte er overholdt.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension