K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 18:43   #1
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvem henviser til speciallæger ?

Nu hvor de praktiserende læger lukker (det er jo det de truer med),
betyder det så at der bliver åbnet for "direkte" henvendelse til speciallæger,
på samme måde som med øjenlæge og øre-næse-hals læger idag ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 18:55   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Der er ikke nogen praktiserende læger der lukker 1. september

De afleverer måske deres nr / licens og så skal vi alle sammen betale for at gå til læge - det beløb vi kommer til at betale vil mere eller mindre blive refunderet af sygesikringen.

Alt andet fortsætter som det plejer.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 19:23   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her på Amager har de altså truet med at lukke!!

Ok, ved ikke om de lige frem har truet, men de siger at det bliver konsekvensen. Så tror, Hva' nu har en pointe....

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1971054.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 19:51   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvis de overgår til en anden ordning betragter jeg som at de lukker og genåbner i en anden form.

Så bliver der frit valg i forhold til hvor man vil finde en læge... nøjagtigt som det er for gruppe 2 patienter idag.

Men vil regionerne så stadig forlange at man skal via en læge, svarende til en praktiserende læge, for at man kan komme til en speciallæge ?
Eller vil de lade speciallægerne selv sortere dem fra som kommer "forkert" og dermed åbne op for samme ordning som med øjen- og øre læger, hvor folk kan komme uden henvisning ?

I den sidste end tror jeg kun det bliver ekstrem meget få der frasiger sig deres yder nummer, og jeg tror godt vi kan regne med det er nogle af dem der alligevel burde gå på pension.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 19:57   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Du skriver det jo egentlig selv - som gruppe 2 patienter idag og de skal også have henvisninger.

Jeg kan ikke forestille mig at der bliver åbent for tag selv bord på speciallæge området.

Godt jeg bor i Jylland - der har jeg ikke hørt nogen der truer med at lukke
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:05   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der en af jer der ved noget om, om man frit kan skifte læge gratis i løbet af året - og om hvornår det er??

Beklager sidesporet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:06   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
... som gruppe 2 patienter idag og de skal også have henvisninger.
Nej gruppe 2 patienter skal NETOP IKKE have henvisning, men kan vælge speciallæge frit... det er sådan set det det går ud på når folk skifter til gruppe 2.

Hvis lægerne afleverer deres ydernummer (hvilket jeg jo ikke tror de tør) så overgår vi alle i praksis til at være gruppe 2 patienter.
Og her kommer mit spørgsmål så på banen... bliver der så frit valg, på alle hylder, hvad speciallæger angår ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der en af jer der ved noget om, om man frit kan skifte læge gratis i løbet af året - og om hvornår det er??

Beklager sidesporet.
Du kan skifte hver dag hvis du vil... tror det koster 175 kr... det gøres via borger.dk
Det er kun hvis man flytter at det er gratis.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:29   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, ja 175 kr er jo heller ikke alverden....er ikke helt tilfreds med den nye læge jeg har valgt. Han er som flink nok, men har ingen server osv...så alle recepter skal jeg hente hos ham. Jeg er vant til at min læge bare lægger det på serveren, så henter jeg det når det passer mig.....den nye er sgu lidt gammeldags.

Fortryder bitterligt jeg gik fra min gamle læge
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:48   #9
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Han er som flink nok, men har ingen server osv...så alle recepter skal jeg hente hos ham.
------------------
Fortryder bitterligt jeg gik fra min gamle læge
Han har ingen server... interessant, jeg tror nærmere at han ikke har fundet ud af hvordan han bruger apotekets server.
Har han en computer og en internetforbindelse så har han også adgang til serveren.

Hvis du fortryder at du forlod din gamle læge, så er det jo bare at komme tilbage igen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 22:30   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg kan ikke komme tilbage da han bor udenfor den zone mine læger skal ligge i...noget med nogle bestemt antal kilometer. Jeg kunne som nok lokke ham til at søge om at jeg kan komme tilbage, men han skal snart pensioneres, og så er jeg lige vidt.

Så jeg håber jeg kan finde en anden ny læge, hvor jeg ikke selv skal rende rundt efter recepterne.....

Mit skift var også mere pga mine børn, det var en lang tur for dem med bus og metro, når de var syge med feber osv, så jeg tænkte det ville være bedre for dem, at lægen lå i nærheden. Men øøøh...........jeg må sande at man ikke kan få det hele
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal henvise til speciallæger? Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 27-02-2012 08:11
Speciallæger tilsidesættes! buster Politik og Samfund 7 05-09-2010 17:46
Speciallæger - hvem kan I anbefale? cherie Dit og Dat 10 05-02-2008 20:32
HK henviser til k10 i pjece om fleksjob zuza Den nyttige viden vi alle har 0 07-01-2008 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension