K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 15:48   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Det er loven om aktindsigt.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:09   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
§4 i denne: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142832

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvis du har problemer med hukommelse og koncentration, hvilket de fleste smertepatienter har, så ville jeg henvise til ovenstående.
Begrundet i, at dine problemer gør, at du uden et referat fra mødet ikke ser dig i stand til, at medvirke ved behandlingen af din sag.

Jeg var inde i Nyttige Links og se på formularen til begæring om aktindsigt, og heri henvises der til §6 i lov om offentlighed i forvaltningen.
Men jeg synes, at den er mere uklar.

Lov om offentlighed i forvaltningen: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

"§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter. "
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 21:18   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
§4 i denne: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142832

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvis du har problemer med hukommelse og koncentration, hvilket de fleste smertepatienter har, så ville jeg henvise til ovenstående.
Begrundet i, at dine problemer gør, at du uden et referat fra mødet ikke ser dig i stand til, at medvirke ved behandlingen af din sag.

Jeg var inde i Nyttige Links og se på formularen til begæring om aktindsigt, og heri henvises der til §6 i lov om offentlighed i forvaltningen.
Men jeg synes, at den er mere uklar.

Lov om offentlighed i forvaltningen: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

"§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter. "

Det er lige netop det jeg har...

Er mærkeligt de ikke tror på en hvis man har dårlig hukommelse og lyver så hopper man jo i sin egen fælde konstant....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 14:30   #14
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Forresten min sagsbehandler har Sagt til mig at ifølge hende er jeg Kun Psykosomatisk, og fejler ikke noget fysisk (altså at mit fibroamyalgi og mcs kun er psykisk)

Jeg har bedt om aktindsigt idag, men når jeg får papirerne, hvad gør jeg så hvis hun også har skrevet det i min sag ? For hun må jo ikke give diagnoser...

Det er bare måden hun kiggede i sine papirer og hev ordet frem som om hun havde det stående i min sag, så venter spændt på min aktindsigt....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 21:00   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Forresten min sagsbehandler har Sagt til mig at ifølge hende er jeg Kun Psykosomatisk, og fejler ikke noget fysisk (altså at mit fibroamyalgi og mcs kun er psykisk)

Jeg har bedt om aktindsigt idag, men når jeg får papirerne, hvad gør jeg så hvis hun også har skrevet det i min sag ? For hun må jo ikke give diagnoser...

Det er bare måden hun kiggede i sine papirer og hev ordet frem som om hun havde det stående i min sag, så venter spændt på min aktindsigt....
Jeg ville efterfølgende have sendt hende og mail, og spurgt om jeg havde forstået hende korrekt, at hun mente, at mine helbredsproblemer udelukkende var psykosomatiske.

Og hvis hun havde bekræftet dette, så ville jeg klage, med henvisning til mine lægepapirer.

Hvis hun har skrevet det i din journal, så synes jeg du skal klage, min. til jobcenterchefen, og henvise til dine lægepapirer, og forlange, at de tager udgangspunkt i dine lægepapirer og ikke i en sagsbehandlers kvaksalveri.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 09:39   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ville efterfølgende have sendt hende og mail, og spurgt om jeg havde forstået hende korrekt, at hun mente, at mine helbredsproblemer udelukkende var psykosomatiske.

Og hvis hun havde bekræftet dette, så ville jeg klage, med henvisning til mine lægepapirer.

Hvis hun har skrevet det i din journal, så synes jeg du skal klage, min. til jobcenterchefen, og henvise til dine lægepapirer, og forlange, at de tager udgangspunkt i dine lægepapirer og ikke i en sagsbehandlers kvaksalveri.
ok mange tak..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 09:49   #17
Nec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nec er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Forresten min sagsbehandler har Sagt til mig at ifølge hende er jeg Kun Psykosomatisk, og fejler ikke noget fysisk (altså at mit fibroamyalgi og mcs kun er psykisk)

Jeg har bedt om aktindsigt idag, men når jeg får papirerne, hvad gør jeg så hvis hun også har skrevet det i min sag ? For hun må jo ikke give diagnoser...

Det er bare måden hun kiggede i sine papirer og hev ordet frem som om hun havde det stående i min sag, så venter spændt på min aktindsigt....
Er det at være Psykosomatisk ikke en sygdomstilstand, så sagbehandleren skal da lige stramme lidt an mener jeg
Nec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 16:13   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibromsc,

Kan se at du er blevet fulgt godt af Vovse, som jeg er helt enig med.

Jeg er sikker på at Vovse også er enig med mig i at du skal endnu mere "ud af boksen" for at der sker noget i din sag. Den kan ikke bare ligge hen i 2 mdr. Det er med at kæmpe om at komme til fadet her.

Mht. dine lægepapirer, der har du vel fået konstateret fib. eller hvad? Er du i det hele taget helbredsmæssigt afklaret? Der er en del herinde der hedder noget med Fib, så jeg husker ikke helt hvordan dit forløb har været. Har du været i arbejdsprøvning? Er du pt. på kh.?

I kommunerne skifter man sagsbehandlere som vi andre skifter så meget andet. Ofte er det kun os, der som klienter, kan påvirke ens sag direkte ved at anmode kommunens administration højere oppe om at agere på ens sag.

Jeg har selv et par gange skrevet til både job centerchefen og denne chef som i min kommune var Erhvers og beskæftigelses borgmester. Jeg har sågar haft kontakt til vores borgmester. Der var ikke noget med at "kaste med skyts" eller noget, det handlede bare om hvad der var ret og rimeligt i forhold til sagsbehandlings reaktioner og tider.

Så frem i bussen såvidt du formår eller kan med hjælp evt. herfra, det er ikke sagsbehandlerne der vil dig noget ondt, de har bare ikke tid til deres arbejde og er måske ikke kyndige nok heller. Så pust dem i nakken som Vovse rigtigt nok skrev tidligere.

Du kan sagtens ligge en neutral skrivelse til evt. indsigelse her. Denne evt. stilet til din sagbehandler med cc. til hendes chef. Herefter må man se hvad der kommer, men det er med at få noget igang, for dem der tier bliver syltet, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-05-2013 kl. 16:22.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 16:41   #19
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Fibromsc,

Kan se at du er blevet fulgt godt af Vovse, som jeg er helt enig med.

Jeg er sikker på at Vovse også er enig med mig i at du skal endnu mere "ud af boksen" for at der sker noget i din sag. Den kan ikke bare ligge hen i 2 mdr. Det er med at kæmpe om at komme til fadet her.

Mht. dine lægepapirer, der har du vel fået konstateret fib. eller hvad? Er du i det hele taget helbredsmæssigt afklaret? Der er en del herinde der hedder noget med Fib, så jeg husker ikke helt hvordan dit forløb har været. Har du været i arbejdsprøvning? Er du pt. på kh.?

I kommunerne skifter man sagsbehandlere som vi andre skifter så meget andet. Ofte er det kun os, der som klienter, kan påvirke ens sag direkte ved at anmode kommunens administration højere oppe om at agere på ens sag.

Jeg har selv et par gange skrevet til både job centerchefen og denne chef som i min kommune var Erhvers og beskæftigelses borgmester. Jeg har sågar haft kontakt til vores borgmester. Der var ikke noget med at "kaste med skyts" eller noget, det handlede bare om hvad der var ret og rimeligt i forhold til sagsbehandlings reaktioner og tider.

Så frem i bussen såvidt du formår eller kan med hjælp evt. herfra, det er ikke sagsbehandlerne der vil dig noget ondt, de har bare ikke tid til deres arbejde og er måske ikke kyndige nok heller. Så pust dem i nakken som Vovse rigtigt nok skrev tidligere.

Du kan sagtens ligge en neutral skrivelse til evt. indsigelse her. Denne evt. stilet til din sagbehandler med cc. til hendes chef. Herefter må man se hvad der kommer, men det er med at få noget igang, for dem der tier bliver syltet, desværre.
Yep har mine diagnoser, men skal til en neurolog fordi mine gamle neurolog udtalelser pludselig er væk, også hos min læge...

Pt har de bedt min læge om en status attest og han har sagt til dem at han ikke kan udtale sig fordi at han lige har fået mig som patient, så pt ved jeg ikke helt hvad jeg gør mht det, for han vil jo ikke have jeg booker en tid bare for at fortælle hvor dårlig jeg er, men samtidig kan han heller ikke lære mig at kende når jeg ikke går op og snakker med ham..........


Og ja hos mig skifter de også maks hver 3 mån, fordi at de mener at ellers kender sagsbehandlerne deres klient for godt........

Så ja man begynder forfra konstant.... og hver eneste sagsbehandler er lige overrasket over at man fejler noget...

Jeg skulle have været sendt til et møde der skulle få mig ud i ordinært arbejde eller uddannelse (hvilket er meget langt fra at jeg har søgt pension)

Jeg kan ikke en gang gå en hel dag uden at hvile mig, og får migræner så jeg kaster op hvis jeg er i nærheden af folk der har parfyme på, det være i kosmetik eller tøj eller hvad, og ALT nyt, dvs ledninger/gummie/tæpper/tøj/pc/så hvor det lige er de pludselig syntes jeg kan være i et ordinært job ??

Ja hvem ved..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 16:57   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Neurolog i forbindelse med hvilke lidelser? Hjerne noget tænker jeg? Hvad med fibben er den blevet afklaret?

De er jo søde vore praktiserende læger, men de vejer ikke meget i systemet. Ved ikke om det er ham/hende du omtaler her, som ikke at ville/kunne omtale dig pga. for kort tid?

Jeg fik lavet en status rapport efter kort møde med min psykiater og det kan alle læger lave.

Jeg har stadig ikke overblik over din sag. Kommunen vil til enhver tid hævde, at man kan arbejde ordinært medmindre andet er påvist. Du skal være afklaret helbredsmæssigt med alle behandlingsmuligheder stående som udtømte, herefter skal man være afklaret arbejdsevne mæssigt, før man kan fastslå hvilket forsørgelses grundlag du/man bør stå til at få.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gå til medierne hvis der skal ske noget i din sag Odenseaneren Det er da strengt ! 2 24-04-2010 11:00
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg blev vækket, men det gjorde hvis ikke noget ... om en uge er jeg førtidspensionis pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 30-07-2009 08:23
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension