K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2013, 00:01   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvis Afklaringsted ikke kan pege på noget

Hvis nu man for gang nr 1700 har været i afklaring og de ikke kan pege på noget som de kunne sige det kunne jeg, hvad så...??
Her mener jeg ikke engang noget hvor der skal være skåne hensyn osv.. Men ingenting....

Kan kommunen så bare sige nåh der er ikke noget også bare sylte mig rundt...??

Det eneste de pegede på var udredning af nogle kroniske sygdomme, som jeg selv har fået ordnet i mellemtiden..

Og sidste spørgsmål, er sådan en udtalelse god eller dårlig at have liggende i min sag når jeg er ved at søge pension..?? er en 18 så alt kommmer med og kommunen er ved at indhente oplysninger (eller det påstår de da)

Sidst redigeret af FibroMcs; 18-05-2013 kl. 00:01. Årsag: fordi jeg glemmer konstant...^^
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 09:57   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og sidste spørgsmål, er sådan en udtalelse god eller dårlig at have liggende i min sag når jeg er ved at søge pension..?? er en 18 så alt kommmer med og kommunen er ved at indhente oplysninger (eller det påstår de da)
Umiddelbart vil jeg mene, at den udtalelse må være god.

Jeg vil anbefale dig, at "puste dem i nakken", og det kan du bl.a. gøre ved, at du jævnligt beder om aktindsigt "siden sidst", så du hele tiden kan følge med i om der sker noget, og hvad der så sker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:10   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja skal jeg have gjort er 2 mån siden sidst, skal lige se hvad min sagsbehandler skrev om sidste møde, for det har jeg jo optaget så hvis det hun skriver er noget vrøvl kan jeg jo lige tage og banke hende i knolden med min tlf og sige Så lyt dog Kvinde menneske..!!
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:44   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
... hvis det hun skriver er noget vrøvl kan jeg jo lige tage og banke hende i knolden med min tlf og sige Så lyt dog Kvinde menneske..!!
Lige nøjagtig den rigtige måde at gøre en sagsbehandler "blød", og få hende til at være venlig og lyttende.
Samarbejde trives fint under de nævnte betingelser.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:55   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Lige nøjagtig den rigtige måde at gøre en sagsbehandler "blød", og få hende til at være venlig og lyttende.
Samarbejde trives fint under de nævnte betingelser.
Man behøver vel ikke skrive ''ironi kan forekomme'' hver eneste gang man ytre sig??

Det er da ikke en sætning JEG tager alvorligt. Om end jeg godt kender følelsen. Og måske selv har haft en snert af lysten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 01:08   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
"Den der kun tager spøg for spøg og alvor kun alvorligt..."

Ting er selv-bekræftende, så hvis man kun giver udtrykke for negativt omkring et bestemt "emne" så bliver det negativ.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 10:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja skal jeg have gjort er 2 mån siden sidst, skal lige se hvad min sagsbehandler skrev om sidste møde, for det har jeg jo optaget så hvis det hun skriver er noget vrøvl kan jeg jo lige tage og banke hende i knolden med min tlf og sige Så lyt dog Kvinde menneske..!!
Mit råd er, at hver gang du skal til møde på kommunen, så har du gjort en "begæring om aktindsigt, siden sidst" klar hjemme fra, og den afleverer du ved skranken når du forlader mødet, mod kvittering selvfølgelig.

Så vidt jeg er underrettet, så kan en optagelse ikke bruges i retten, derfor anbefaler jeg (og flere andre herinde), at man bruger optagelsen på den måde, at man lytter den igennem derhjemme, og derudfra skriver man et referat, som man sender til kommunen/sb og spørger, om man har forstået det korrekt.

På den måde får man tingene på skrift.

Det kan meget vel ske, at sb mener, der er noget du har misforstået, og så forklarer hvad det var hun "reelt" sagde/mente på mødet.

Og så et det det, som hun skriver du skal forholde dig til, det andet må du bare ryste af dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 10:17   #8
Nec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nec er ny på vejen
Tager din sagsbehandler "***" på dig siden du har været i alle de aktiveringer.
Fatter ikke at det ikke er gået op for dem at den måde de håndterer tingene på ikke fører nogen steder.
Kan du ikke tage en bisidder med og så kører dem over.
Nec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 16:29   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
"Den der kun tager spøg for spøg og alvor kun alvorligt..."

Ting er selv-bekræftende, så hvis man kun giver udtrykke for negativt omkring et bestemt "emne" så bliver det negativ.
Sikke noget vås! Jeg var da selv dybt negativ og gik i morderiske tanker og kunne hvert øjeblik have lyst til at rejse mig op og kvæle en bestemt sagsbehandler pr omgående. Men jeg fik da førtidspensionen, en mega undskyldning fra Borgmester mf, og fik sagsbehandleren overflyttet til andre opgaver.

Den eneste der blev ramt af at være negativ ved at udtrykke negativitet konstant, var sagsbehandleren! Mine egne negative tanker var i den forbindelse guld værd. Hvorfor. Fordi de var sandheden!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 15:13   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mit råd er, at hver gang du skal til møde på kommunen, så har du gjort en "begæring om aktindsigt, siden sidst" klar hjemme fra, og den afleverer du ved skranken når du forlader mødet, mod kvittering selvfølgelig.

Så vidt jeg er underrettet, så kan en optagelse ikke bruges i retten, derfor anbefaler jeg (og flere andre herinde), at man bruger optagelsen på den måde, at man lytter den igennem derhjemme, og derudfra skriver man et referat, som man sender til kommunen/sb og spørger, om man har forstået det korrekt.

På den måde får man tingene på skrift.

Det kan meget vel ske, at sb mener, der er noget du har misforstået, og så forklarer hvad det var hun "reelt" sagde/mente på mødet.

Og så et det det, som hun skriver du skal forholde dig til, det andet må du bare ryste af dig.

Det er også det jeg får gjort, lavet en udskrift af vores møde, er spændt på hvad hun selv har skrevet om mødet, forresten ved du hvad for en lov der giver en ret til at Resume/referat af ens møde med sagsbehandleren ?

For sidst sagde hun nemlig at hun bestemt ikke ville give mig referat af mødet fordi det behøvede hun ikke, var derfor jeg hev min tlf op og optog samtalen.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gå til medierne hvis der skal ske noget i din sag Odenseaneren Det er da strengt ! 2 24-04-2010 11:00
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg blev vækket, men det gjorde hvis ikke noget ... om en uge er jeg førtidspensionis pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 30-07-2009 08:23
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension