K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2013, 19:45   #1
Mai1556
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mai1556 er ny på vejen
Exclamation Smerteelektroder

Hej.
Jeg er ny bruger og vil leg høre om der er nogen som kender til smerteelektroder. Jeg er 4 gange blevet opereret for diskusprolaps og har derved fået varige kroniske nervesmerter i venstre ben. Nu er jeg blevet tilbudt en operation hvor man vil indopererer elektroder som kan være med til at at formindske mine smerter. Håber at der er orgle som enten har prøvet det eller kender nogen som har fået behandlingen.
Mai1556 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 02:31   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du ikke været igennem en prøvestimulering??

Jeg har en bekendt der lige pt er ved at være ved vejs ende med prøvestimuleringen, som for ham er yderst effektiv. Hvorfor han vil få indopereret smerteelektroderne lidt senere.

Min mor fik SCS helt tilbage i 70'erne også grundet problemer med ryggen med smerteudstråling i benene, og det gav hende et nyt liv.
I dag har hun ikke længere smerteelektroder, med alderen er der åbenbart sket nogle ændringer, så smerterne ikke længere er konstante. Nu har hun ''bare'' perioder hvor der er knas med ryggen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 13:40   #3
Mai1556
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mai1556 er ny på vejen
Smerteelektroder

Jeg har nu været på sygehuset til samtale ang indlæggelse af smerteelektroder. Jeg må sige at jeg er stadig i syv sind om jeg skal takke ja til behandlingen. Er hyper bange for at de skal beskadige mine nerver yderligere og derved yderligere nedsætter min førlighed. Har talt med en pr Tlf som har fået dem implanteret og for hende har det virket super godt. Ved ikke om jeg bekymrer mig unødvendigt, men jeg vil meget gerne høre om der er andre som har været igennem en sådan operation.
Mai1556 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 14:02   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De kan jo lægge elektroderne flere steder nu, og der er så vidt jeg er orienteret, ikke nogle særlige risici forbundet med det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 14:51   #5
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Jeg kender sporadisk en ældre mand (75 år), der for nogle år siden fik indopereret disse elektroder og derved fik "et nyt liv".

Han havde sin datter, som er sygeplejerske med på sidelinien i optakten til operationen, og da hun sagde god for det, var han tryg
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 09:03   #6
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Jeg fik i feb. 2012 indopereret bagstrengsstimulator på smerteklinikken på KH i Århus.
Medicinen gav mig ikke smertedækning nok. Elektroderne hjalp så meget, at jeg fik 6 timers sammenhængende søvn, efter jeg fik sat dem ind, hvilket er guld værd. De har så ikke haft den virkning, som jeg havde håbet på, nemlig at kunne slippe for at medicinen samt give mig fuldstændig smertedækning. Jeg har 8 punkts elektrode indopereret.
Jeg har kroniske nervesmerter i begge ben efter, at en diskusprolaps L4/L5 har ødelagt nerver i ryggen. Jeg har ca. hver 3. md. været til kontrol med min bagstrengsstimulator, og efter jeg i feb. 2013 blev påkørt bagfra og fået whiplashlæsioner i primært venstre side af læn, ryg samt nakke, virker min bagstrengsstimulator ikke, som den gjorde før uheldet. Der er igen blevet justeret på programinstillingerne, og virker elektroder ikke, som før uheldet, så skal de måske udskiftet med elektrode med flere stimuleringspunkter på.
DBS (Deep Brain Stimumalition) forsker de også i på Århus KH afd. NK, men de har endnu ikke fået lokaliseret smertecentrene i hjernen, så det er endnu ikke virksomt på kroniske smertepatienter, som DBS er på Parkinson og spastiske lammelser.
Det nyeste indenfor forskningsområdet mht. ødelagte nervebaner er nedenstående link. Dette er endnu ikke kommet til Danmark.

http://medicalxpress.com/news/2013-0...egenerate.html

Ellers kan dette måske være til gavn for rygpatienter:

http://medwatch.dk/Sygdom___Sundhed/article5450117.ece

http://www.sikkerpatient.dk/ Denne side har jeg lige fundet, og ikke endnu fået læst igennem, men måske kan den være en hjælp til alle, som har spørgsmål om alt vedr. sygdomme mv.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 09:47   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Særdeles interessant tråd...

Kære Mai1556.... 4 prolapser... du tager nok for dig at retterne.

Velkommen til.

Jeg har ingen erfaring i den form for smertebehandling. Blot været indlagt med en ung kvinder der kunne beskrive, sin historie, som du har gjort.

Hun havde fået indopereret elektroder som blev aktiveret ved at hun satte en kontrolenhed op på sin bryst, hvor der var indopereret den anden kontrolenhed. Her kunne hun så justere den elektriske spænding.

Hun var særdeles tilfreds med det.

Men hvis du er "ny" i faget, få måneder siden du er opereret, vil jeg anbefale at du afventer, da smerter i mange tilfælde, kan blive mere "medgørlige" med tiden.

Ved alle operationer er der en risiko. Men det er ikke nybegynder der eventuelt skal opererer dig. Jeg tror ikke du skal fokusere så meget på frygten om hvis det går galt og bliver værre. Hvis du er "gammel" i faget, lang tid siden du er blevet opereret sidst, skal du afveje. Kun du, kan i sidste ende træffe
beslutningen.

Jeg har alle gange, ved mine operationer, spurgt ind til lægens statstik og erfaringer om resultatet. Det kender læger.

Held og lykke.

Håber du vender tilbage, uanset hvilken beslutning, du træffer.

Bedste hilsner
Peter, der afslog Botoxbehandling og Bachlofenpumpe til rygspasmer, kun 2 x prolaps. Men fandt min smerteløsning, ved hård træning. Udført af professionelle terapeuter.

PS Til information findes denne tråd om regler om optræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Sidst redigeret af phhmw; 28-05-2013 kl. 10:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension