K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2015, 14:37   #1
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Exclamation Vi ved ikke hvornår din sag er færdig

Ih, jeg kan simpelthen ryge helt op i det røde felt over den måde sagsbehandlere behandler folk på.

For 7 år siden kom min mor ud for en arbejdsulykke. Hun var dengang sygeplejerske og skulle hente noget fra et medicinskab der hang på væggen. Ud af det blå faldt skabet ned over hende og ramt hendes skulder. Siden da har hun kæmpet med en ødelagt arm, nerverne er døde og det er nok hvad man kalder en "død arm" - hun lever dagligt med smerter og får rigtig meget medicin bare for at kunne klar en arbejdsdag. Hun blev på et tidspunkt opereret i armen, men denne operation skulle aldrig have været udført, da den resulterede i flere skader. Min mor blev fyret fra sygehuset, da de ikke ville lade hende arbejde 30 timer, istedet for 37 - men sjovt nok efter de fyrede hende ledte de efter nogen som kunne arbejde i de 30 timer hun spurgte om.

Nå, men hun søgte om erstatning fra både sygehuset og sin egen forsikring og disse sager kæmper hun stadig med. Først blev hendes men sat til 5%, hun ankede, den blev sat til 10% og dernæst 15% - og hun har lidt et indkomst tab på over 10.000 kroner om måneden. Lige nu har hun 2 sager igang, den ene for erhvervs-evnetab, som kører i Ankestyrelsen og det er den her der har fået mit blod til at koge.

Ankestyrelsen har ialt haft 14 måneder til at færdigbehandle sagen, men for 3 måneder siden skrev de at sagen ville tage 3 ekstra måneder og nu her d. 30, skulle vi have haft en afgørelse, men nej - de har hverken henvendt sig til os eller skrevet eller kontaktet os omkring sagen, men min mor ringede til dem idag og fik bare smidt i hovedet at de godt kunne se at sagen skulle være afgjort, men at de ikke ved hvornår det vil ske - ingen dato, intet brev, intet og nu har jeg bedt min mor om at klage over den behandling.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at man kan behandle folk sådan? De sidste breve vi modtog, stod der koldt og kontant at "vi har rigtig mange andre sager" - ja og min mors sag er ikke lige så vigtig? Man kan da for pokker ikke bruge det som undskyldning? Det er en sag hvor de har haft alle dokumenter, alle information, alt - og stadigvæk skal de bruge ekstra tid og Guderne må jo vide hvor meget?

Det indkomsttab min mor har lidt kan mærkes. Hvor vi før har levet ret så komfortabelt, lavet små renovationer på et skævt hus og haft råd til at LEVE - skal vi nu spinke og spare og huset er ved at falde fra hinanden. Ferier og biografture er noget vi nu anser som ren luksus og det har der ikke været råd til de seneste par år - samt at jeg hjælper til af mine små penge som ellers skulle gå til at spare op så jeg kan flytte ud.

Jeg forstår det virkelig ikke. Det er jo højeste instans hendes sag kører i... Er der nogen som har haft ligende sager og ved hvordan man skal begå sig når man er helt her ude?

Sidst redigeret af Tash92; 03-07-2015 kl. 14:39.
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 20:08   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
At klage er en tabt sag på forhånd.

Jeg fik 9/6 endelig afgjort min arbejdssag den har kørt lidt on/off siden 2007

Da den endelige afgørelse skulle udregnes på erhvervstab tog det fra april 2014 til juni 2015, alt lå klar, det var bare den nye procentsats der skulle udregnes.

Årsagen til den ekstremt langsomme sagsbehandlingstid er at arbejdsskadestyrelsen er blevet undersøgt af kammeradvokaten som fandt at der var fejl i rigtig mange afgørelser og mange gamle afsluttede sager er derfor blevet genoptaget det sidste års tid.

Så er der kommet nogle nye regler ifht hvordan de skal afgøre sager om soldater med posttraumatisk stresssyndrom og deres sager er også genoptaget og sagsbehandles igen

Dertil kommer at ankestyrelsen nu kun er et sted for alle ankesager, også fx ankesager over tvangsfjernelser, frakendelse af sygedagpenge, arbejdsskadesager og det har fået bunken af sager til at eksplodere enormet og sagsbehandlingstiden er langt over et år.

Den jurist der fører min arbejdsskadesag, klage over langsom sagsbehandling i arbejdsskadestyrelsen direkte til direktøren og det eneste der kom ud af det var en undskyldning og et "desværre vi har usædvanlig, mange sager"

Der er intet som kan få hverken arbejdsskadestyrelsen eller ankestyelsen til at skynde sig og få afsluttet ens sag og det eneste I kan trøste jer med er at hvis Hun får en erstatning for erhvervstab bliver den givet med tilbagevirkende kraft.

I min sag blev den givet med tilbagevirkende udbetaling for 18 måneder

P.s tilsidst sagde min jurist (som selv har arbejdet i ASK, ved godt jeres problem er ankestyrelsen, men måske det er det samme), at nu var der gået så lang tid at der måske snart kom en afgørelse. Så skulle vi passe på med at ringe og skrive for meget, for hvis der blev lavet et notat i min sag om brevet/opringningen skulle min sag forbi en sagsbehandler for vurdering af om det er noget som skulle med ifht. Afgørelsen og det kunne betyde at den flyttede sig fra øverst i bunken til nederst med yderligere tid inden der kom en afgørelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 17:25   #3
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
At klage er en tabt sag på forhånd.

Jeg fik 9/6 endelig afgjort min arbejdssag den har kørt lidt on/off siden 2007

Da den endelige afgørelse skulle udregnes på erhvervstab tog det fra april 2014 til juni 2015, alt lå klar, det var bare den nye procentsats der skulle udregnes.

Årsagen til den ekstremt langsomme sagsbehandlingstid er at arbejdsskadestyrelsen er blevet undersøgt af kammeradvokaten som fandt at der var fejl i rigtig mange afgørelser og mange gamle afsluttede sager er derfor blevet genoptaget det sidste års tid.

Så er der kommet nogle nye regler ifht hvordan de skal afgøre sager om soldater med posttraumatisk stresssyndrom og deres sager er også genoptaget og sagsbehandles igen

Dertil kommer at ankestyrelsen nu kun er et sted for alle ankesager, også fx ankesager over tvangsfjernelser, frakendelse af sygedagpenge, arbejdsskadesager og det har fået bunken af sager til at eksplodere enormet og sagsbehandlingstiden er langt over et år.

Den jurist der fører min arbejdsskadesag, klage over langsom sagsbehandling i arbejdsskadestyrelsen direkte til direktøren og det eneste der kom ud af det var en undskyldning og et "desværre vi har usædvanlig, mange sager"

Der er intet som kan få hverken arbejdsskadestyrelsen eller ankestyelsen til at skynde sig og få afsluttet ens sag og det eneste I kan trøste jer med er at hvis Hun får en erstatning for erhvervstab bliver den givet med tilbagevirkende kraft.

I min sag blev den givet med tilbagevirkende udbetaling for 18 måneder

P.s tilsidst sagde min jurist (som selv har arbejdet i ASK, ved godt jeres problem er ankestyrelsen, men måske det er det samme), at nu var der gået så lang tid at der måske snart kom en afgørelse. Så skulle vi passe på med at ringe og skrive for meget, for hvis der blev lavet et notat i min sag om brevet/opringningen skulle min sag forbi en sagsbehandler for vurdering af om det er noget som skulle med ifht. Afgørelsen og det kunne betyde at den flyttede sig fra øverst i bunken til nederst med yderligere tid inden der kom en afgørelse
Tja, det er da en lille trøst. Sagen skulle jo have været afsluttet d. 24/06, men over 10 dage skulle der gå før vi kunne få besked om hvorfor vi intet har hørt. "Hun er gået på ferie, ring igen på Mandag" - ja, men det er da fint at man bare kan smutte på ferie uden at færdiggøre sit arbejde eller bare idet mindste sende et brev, hvilket man har krav på? Tænk hvis alle efterlod deres arbejde bare sådan? Helt ærligt! Der er gået over 2 uger!

Jeg er godt klar over at de sidder med dobbelt så mange sager, men så skal man jo også lige huske på at de jo ikke vil af med penge, så de gør det jo ekstra svært for folk. At man ikke afgiver besked som man har krav på at få er jo for dårligt.

Min mor er desværre ved at opgive kampen, for det lidt ligesom at råbe under vand. Det er lidt noget møg og det gør ikke tilværelsen nemmere.

Jeg håber dog at sagen kan blive afsluttet her sidst på sommeren.

Igen, tak for dit svar og jeg tror vidst ikke at de føre samme metode med hensyn til noteringer?
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 21:01   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Min sag tog ca. 3 år, men de 8 md. var fordi Psykiater ikke fik taget sig sammen, så ASK hjemsendte sagen 3 gange. Heldigvis havde jeg en f´rigtig god kontakt i Fagforeningen. Uden ham havde jeg slet intet fået. Ventetid og uvished har fanden skabt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension