K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2015, 15:07   #1
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Funktionsevne attest

Hej,
Jeg har fået at vide af min sagsbehandler at jeg skal have lavet en funktionsevne attest (selvom jeg lige har afsluttet et praktik forløb med efterfølgende progressionsrapport udarbejdet af Marselisborg) Marselisborg er en anden aktør som kommune har hyret.

Mit spørgsmål til jer er hvad skal der ske og hvad kan jeg forvente mig når attesten skal laves af en ergoterapeut?

Mange hilsner til alle derude
Kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 15:39   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har fået lavet en. Den blev brugt som erstatning for en arbejdsprøvning som jobcenteret fornuftigt nok mente at jeg ikke ville kunne klare.

Der kom en ergoterapeut hjem til mig og stillede en masse spørgsmål til hvordan jeg klarede stort set alt gennem hverdagen. Det er ergoterapeuter der laver denne attest, da de ved mest om arbejdsstillinger, Hjælpemidler m.v

Jeg var allerede i brevet hun sendte med hvilken dag hun kom, også blevet informeret om at hun gerne ville se mig udføre to praktiske opgaver efter eget valg.

Jeg valgte at redde seng og skrælle kartofler

Efter ca. 1,5 time var det slut og hun skrev en attest om hvordan jeg klarede hverdagen incl. Hendes observationer om hvordan jeg bevægede mig, udførte opgaverne m.v.

Jeg fik den til gennemlæsning og underskrift inden jobcenteret fik den.
Hun konkluderede at jeg allerede selv havde anskaffet mig de hjælpemidler der er relevante for mig og at hun ikke kunne se mere hun kunne byde ind med ej heller nogle funktioner hun kunne pege på som jeg ville kunne udføre i et job.

Attesten var så istedet for en arbejdsprøvning og blev medsendt til rehabiliterings teamet, da jeg nåede dertil.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 15:46   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der bruges ufattelige mange fine fremmedord...

Kære kig

... især i disse nye tider, efter at alle de forskellige reformer er trådt i kraft.

Nu har alle brugt et - 2 år til at sætte sig ind i alle de nye begreber etc.

Nu skal du gennem en funktionsevne vurdering, af en ergoterapeut.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dering-og-icf/

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...+test&start=10

Hvad er ergoterapi?

http://www.ouh.dk/wm181485

Formålet med det hele er:

dokumentation i din sag og hvordan kan kommunen undgå en af de kostbare løsninger, fleksjob, førtidspension.

Så hvad denne ergoterapeut finder på kan ingen vel sige noget om.

Udgangspunktet er at det er en top-professionel ergoterapeut som skal udforme en konklusion om din funktion i enhver henseende.

Længere er den vel ikke?

Jeg havde besøg af en ergoterapeut i mit hjem, da jeg søgte om invalidebil.

En tidligere stewardesse, som havde læst til ergoterapeut, som andre læste til fysioterapeut mellem alle deres mange og lange stop i udlandet.

Som du kan fornemme imellem mine linjer er jeg ikke så let at imponere, men vigtigst for dig er, at du er enig i hvad denne konklusion bliver og at du "fløjter den melodi, som ønskes fløjtet"

Jeg skal lægge bånd på mig selv, når jeg eksempelvis svare på en tråd som din.

Men håber alligevel du kan bruge mit svar til noget konstruktivt

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 15:46   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg fik også besøg af en ergoterapeut her efter endt arbejdsprøvning - det tog ca en time, og så havde de det stykke papir til samlingen de havde brug for..
Det bestod af spørgsmål over en kop kaffe, og så jeg blev set mens jeg lavede kaffe samt tømte opvaskemaskine.
Attesten lå op ad det arbejdsprøvningen havde bedømt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension