K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2015, 00:42   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Sygemeldt fleksjobber - hjælp til paragraffer.

Kære alle!
Først om mig - og I får hele historien, for jeg kan fornemme at jeg nok får brug for mange gode råd i fremtiden
Kvinde 36, enlig, ingen børn.
Psykisk syg fra barndommen, først diagnosticeret med depression 1998, spiseforstyrrelse 1999, selvmordsforsøg og indlæggelse 2003, diagnosticeret skizoid personlighedsforstyrrelse og periodisk depression.

Gennemført studie på det dobbelte af normeret tid grundet sygeorlov og behov for nedsat tempo.
Fleksjobsansøgning og arbejdsevneafprøvning 2008, afbrudt pga. psykiske vanskeligheder.
Ny arb. evneafprøvning 2009, gennemførte på trods af helbred (bl.a. græd jeg ved hvert eneste møde med jobkonsulenten) og blev vurderet 2/3 tilskud (15 timer/uge.) på gammel ordning.

Fleksjob som underviser 2009-11 14t/uge hvilket resulterer i stigende psykiske vanskeligheder og til sidst totalt sammenbrud.

Sygemeldt 2011-13

Praktikker 2013-14, samme vanskeligheder, men perioderne var så korte at jeg aldrig nåede at gå helt ned.

Kontorjob 2014-februar 15 på 8t/uge stoppet igen pga psyken.

Kommunen har nu udbredt sig en generel helbredsattest. Den lavede min intet mindre end fantastiske læge:
Egen læge beskriver at prognosen synes at være ringe mhp. erhvervsmæssig beskæftigelse, idet forløbet har vist, at tilstanden er kronisk uden udsigt til væsentlig bedring - selv under behandling.

Jeg er tilknyttet en støtte-kontaktperson, der anbefaler førtidspension (uden jeg selv havde bragt det på bane.)

Jeg har igennem alle årene gået til et væld af forskellige psykiatere og psykologer, alle med ganske ringe effekt, i al fald på arbejdsevnen (jeg har det personligt bedre end jeg har haft i flere år, men så snart arbejde kommer ind i billedet rammes jeg bl.a. af invaliderende præstationsangst og generel angst, koncentrationsbesvær, tankemylder og hist op og kom herned.)
JEg har afprøvet adskillige medicinske præparater.

Nu har jeg så på "Jobnet" set følgende.

Citat:
Personens egen indsats:
{Jeg deltager i samtaler med psykiatri.)

Jobcentrets indsats:
Andet: Opfølgningen er foretaget på baggrund af Generel Helbredsattest. Egen læge beskriver at prognosen synes at være ringe mhp. erhvervsmæssig beskæftigelse, idet forløbet har vist, at tilstanden er kronisk uden udsigt til væsentlig bedring - selv under behandling.

Helbred: Egen læge anbefaler at hun fortsætter i (psykiatri)

Det videre forløb: Sagen skal drøftes med lægekonsulenten.

X kommune kan i henhold til frikommunebekendtgørelsen iværksætte meningsfulde opfølgninger for LAB § 7.

Muligheden for det individuelle kontaktforløb fremgår af frikommunebekendtgørelse nr. 1323 af 17. december 2012 § 5, hvoraf det fremgår at frikommunerne selv fastlægger rammerne for tilrettelæggelse af det individuelle kontaktforløb.
Borger er i målgruppen for frikommuneforsøget med meningsfulde opfølgninger og er derfor vurderet i henhold til X kommunes politik m.m. for forsøget.

Faglig vurdering:
Pgl. er fundet omfattet af frikommuneforsøget. Der vil blive foretaget opfølgning igen om 6 mdr.

Mine spørgsmål er som følger:
Hvad betyder at "iværksætte meningsfulde opfølgninger for LAB §7"


Jeg kan godt regne ud at de sandsynligvis vil have mig ud i et eller andet tosset ressourceforløb der endnu engang vil have en aldeles udeblivende effekt, afhængigt af om lægekonsulenten vurderer at de kan få noget ud af at presse mig yderligere.

Jeg har endvidere modtaget en eller anden vanvittig skrivelse på e-mail om at jeg skal føre jobsøgningsdagbog.
Hvad er nu det for noget?
Jeg har tydeliggjort overfor min jobkonsulent (igennem bostøtte, som styrer al kommunikationen da jeg er for angst til at tale med min jobkonsulent) - at jeg er SYG og IKKE kan søge job, men åbenbart kan man ikke stå i systemet som sygemeldt, men SKAL være aktivt jobsøgende?

Sidst redigeret af amaranth; 01-07-2015 kl. 00:46.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 06:17   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, også som sygemeldt fleksjobber skal man stå på jobnet, det er et lovkrav for at modtage ledighedsydelsen.

Men prøv at snakke med din sagsbehandler om hvad du skal gøre med jobloggen.

Hvis de vil have dig ud i et ressourceforløb så skal du først møde rehabiliteringsteamet, som kan indstille dig til det.
Men har sagsbehandler først besluttet at du skal mødet teamet, så må hun ikke længere benytte jobcenterets lægekonsulent, da denne ikke må medvirke i de sager som skal for teamet.

Så prøv at spørge om det er meningen at du skal møde det rehabiliterende team. Den lægehjælp sagsbehandler kan benytte, hvis de har spørgsmål eller brug for at få vurderet og samlet din sag er den kliniske funktion. En uafhænig regionsenhed som jobcenteret skal benytte
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 08:35   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
snak med din sagsbehandler min mand er også sygemeldt på kh og fik samme brev, hun sagde det skulle hun nok fjerne.

Tænker også du ryger på rc forløb, fordi du er under 40
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 09:31   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du igen skal igennem en erklæring fra egen læge, kunne du måske få ham til at ændre denne sætning:

prognosen synes at være ringe mhp. erhvervsmæssig beskæftigelse - prognosen ER ringe mhp. erhvervsmæssig.

Hvis din læge mener at du ikke kan arbejdsprøves, sendes i aktivering eller arbejde kan det være at lægen han skrive det kort og kontant, så det ikke misforstås.

Måske også noget med et lavt funktionsniveau

Håber at tingene lykkes for dig - det er ganske forfærdeligt at være i forløb hos jobcenter - har aldrig hørt om nogen der fik det bedre
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 15:27   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Tak for svar.
Sætningen er fra kommunens gengivelse af lægens ord, muligvis ikke hans egne. Jeg har ikke lægens papirer, og jeg kan ikke læse dem pga angst, hvis jeg får dem.
Jeg kan ikke selv spørge sagsbehandler om noget, for jeg er for angst til at tale med hende, og jeg vil nok heller ikke kunne tale med det rehabiliterende team.

Jeg vil forsøge at vise tråden til min støttekontaktperson, så kan det være hun kan hjælpe mig, for jeg må indse at jeg ikke kan noget som helst selv i denne forbindelse mere.
Edit: Den psykiatriske enhed, jeg er tilknyttet, har heldigvis også en socialrådgiver, som kan hjælpe

Jeg glemte at skrive, at lægen har skrevet at jeg ikke kan arbejde, arbejdsprøves eller sendes i aktivering. Det fremgår blot ikke af det korte notat, som jeg læste inde på Jobnet fra min sagsbehandler.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension