K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 17:19   #1
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Kommune /invalidesum fra forsikringsselskab=indkomst

Hej

Tak fordi du kigger forbi mit indlæg, jeg håber at du kan hjælpe mig.

Jeg har fået et brev fra kommunen, som mener at jeg har haft for stor indkomst i 2011 til at kunne få delvis friplads til dag institution til mit barn.
De har fået oplyst fra skat at min indkomst er højere (100.000kr) end først antaget.

Dette er delvist korrekt.
Min indtægt var først sygedagpenge i start af 2011 og derefter visiteret til Flex-ledighedsydelse.
Jeg blev ligeledes tilkendt engangsudbetaling af invalidesum på 100.000kr fra mit pensionsselskab (disse penge står på kreditorbeskyttet konto) og blev netop udbetalt i slutningen af året 2011.

Jeg mener ikke at invalidesummen kan regnes med som en decideret indkomst, da det jo er en invalidesum samt en engangs-udbetaling.

Har kommunen ret i deres antagelse, eller skal jeg kontakte dem og fortælle at de tager fejl?

På forhånd tak for svaret
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 17:27   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan i hvert fald aldrig skade, at du evt skriver en mail hvor du oplyser dem om invalidesummen, og får på skift, at den må indgå som en del af beregningen.....eller, om der er tale om en fejl.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:23   #3
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Principielt har man PLIGT til at indberette enhver indtægt til kommunen, når man modtager en eller anden form for offentlig ydelse.

Det der ser ud til at være sket, erat kommunen ved rutinemæssig gennemgang, er faldet over et større beløb.


Kommunen skal oplyses om det du skriver her, og så er der sikkert ingen ko på isen.
Men ser kommunen blot et større beløb gå ind, og du ikke har meddelt hvad det drejer sig om, så SKAL de reagerer.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan et forsikringsselskab nægte at genoptage en sag? Indiansummer Alt det andet 8 17-05-2012 13:52
Invalidesum ansøgning bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-10-2011 13:16
halv invalidesum Randita Alt det andet 4 04-03-2011 11:56
Invalidesum udbetaling mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-12-2010 15:33
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension