K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 16:40   #1
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hjælp til at forstå hvad fysén har skrevet

Jeg har fået tilsendt en tidligere rapport fra en fys jeg gik hos, som "opgav" mig..
Jeg forstår så bare ikke hvad der står, derfor tænker om nogle kunne hjælpe mig (resten er heldigvis skrevet på forståeligt dansk
Ville være dejligt at vide om det er godt eller skidt

Obj :
Smerteanamnese:
NRS: hvile/aktivitet. 5/9
AROM (regime):
Pt er generelt hypermobil. Beighton positiv.
Fleksion aktiv 100. Passiv 170.
Abduktion aktiv 90. Passiv 170.
Udadrot add 70. Passiv 80.
Indad Si led.
PSFS:
Aktivitet score 0-10
1 cykle 8
2 støvsuge 3
3 vaske tøj 0
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 07:48   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du ikke mulighed for at få en forklaring fra fyssen?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 08:41   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg plejer at pille hver sætning ud og så Google det, plejer at være ret nemt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 22:20   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skriver....

Kære Yanmik.

..... "en fys jeg gik hos, som "opgav" mig"

Da jeg har interesse i optræning generelt og den DOKUMENTATION der findes for en given behandling, kan du hjælpe mig ved at beskrive, hvorfor fysioterapien opgav dig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 09:15   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Yanmik.

..... "en fys jeg gik hos, som "opgav" mig"

Da jeg har interesse i optræning generelt og den DOKUMENTATION der findes for en given behandling, kan du hjælpe mig ved at beskrive, hvorfor fysioterapien opgav dig.

Hilsen Peter
Dette er hvad han har skrevet i slutrapporten efter 17 behandlinger:

Konklusion:
Pt har forsøgt at træne efter de anviste øvelser, men pt´s smerteproblematik har været begrænsede for øvelsernes sværhedsgrad og styrke.
Den generelle kredsløbstræning har fungeret ok.
Pt´s har ikke ændret sig på væsentlige parameter, dog ses en væsentlig forbedring af udadrotationen i ve. skulder.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 20:18   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for dit svar...

Kære Yanmik

Jeg forstå ikke at en autoriseret sundhedsperson kan opgive videre behandling, bare efter 17 gange, som vel ikke engang er en fuld times behandling.?

Den behandling du modtog, var den vederlagsfri eller 40/60% hvor du selv betalte de 60%?

Har ledt efter din grunddiagnose og er lidt forvirret da jeg ikke kan finde den i dine tråde.

Kan du ikke beskrive faktuelt om din situation, til mig?

Fordi jeg har tanker om at finde andre patienter der bliver opgivet på et alt for hurtigt og tidligt forløb.

Hvad har du ellers modtaget af behandling?

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 01:05   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Yanmik

Jeg forstå ikke at en autoriseret sundhedsperson kan opgive videre behandling, bare efter 17 gange, som vel ikke engang er en fuld times behandling.?

Den behandling du modtog, var den vederlagsfri eller 40/60% hvor du selv betalte de 60%?

Har ledt efter din grunddiagnose og er lidt forvirret da jeg ikke kan finde den i dine tråde.

Kan du ikke beskrive faktuelt om din situation, til mig?

Fordi jeg har tanker om at finde andre patienter der bliver opgivet på et alt for hurtigt og tidligt forløb.

Hvad har du ellers modtaget af behandling?

Mange hilsner
Peter
Hej Peter.

Det er en "smule" kompliceret

Jeg går på et smertecenter på 5 år nu og har diagnosen reflex dystrofi/ CRPS type 2.

Det er dem som har henvist mig til fys, derfor betalte jeg ikke.

Pga min sygdom i min arm er min skulder blevet ødelagt efterfølgende , det er så den de har prøvet at træne, selvom det ikke var det de fik besked på.

Jeg fik af vide under forløbet at min skulder var så ødelagt at man normalt ville blive opereret for det, men pga min sygdom, ville det aldrig være muligt.

Så efter 17 gange på forskellige hold og alene træning, sagde de at de ikke mente de kunne hjælpe mig mere, da jeg havde/har for mange smerter til deres genoptræning.

Ved ikke om det giver mening
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 08:49   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, det giver desværre et fuldstændigt billede...

Kære Yanmik

.... af din situation. https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...fleksdystrofi/

Her har du vel startet en sag op ved patientklagenævnet.?

Jeg er IKKE sundhedsperson, læge eller i nærheden af at kunne tillade mig at udtale mig om andres diagnoser, men.......

.... jeg har erfaring nok til at kunne udtale, at endnu engang ser vi patienter med alvorlige diagnoser blive henvist til forskellige holdtræninger og her....

.... ser vi Gud hjælpe mig, dig, med den diagnose selvtræne.

Min erfaring siger at det skulle gå galt, enten ingen brugbare resultater eller skader. Hvorfor? Her må alle, selv tænke sine tanker til ende.

Kan du beskrive præcist hvad hvorfor hvad der blev gjort forkert så du fik yderligere skader? S.U.

Du skulle naturligvis have individuel behandling af top-professionelle terapeuter der vidste hvad de har med at gøre. Det skal man ikke være læge for at kunne udtale sig om.

Hvilken type fysioterapi modtog du?

Kommunalt holdtræning
Hospitals fysioterapi.
Praksis sektoren (privat klinik)
Præcis, hvem besluttede, at du skulle starte på holdtræning?
Besluttede du selv, hvilken klinik der skulle behandle dig? (som loven tillader)

Hvilken behandling modtager du nu?
Hvad er dine behandlings fremtidsplaner?

Hvor bor du i landet ca.?
Kører du bil?

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-05-2013 kl. 09:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 17:42   #9
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Yanmik

.... af din situation. https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...fleksdystrofi/

Her har du vel startet en sag op ved patientklagenævnet.?

Jeg er IKKE sundhedsperson, læge eller i nærheden af at kunne tillade mig at udtale mig om andres diagnoser, men.......

.... jeg har erfaring nok til at kunne udtale, at endnu engang ser vi patienter med alvorlige diagnoser blive henvist til forskellige holdtræninger og her....

.... ser vi Gud hjælpe mig, dig, med den diagnose selvtræne.

Min erfaring siger at det skulle gå galt, enten ingen brugbare resultater eller skader. Hvorfor? Her må alle, selv tænke sine tanker til ende.

Kan du beskrive præcist hvad hvorfor hvad der blev gjort forkert så du fik yderligere skader? S.U.

Du skulle naturligvis have individuel behandling af top-professionelle terapeuter der vidste hvad de har med at gøre. Det skal man ikke være læge for at kunne udtale sig om.

Hvilken type fysioterapi modtog du?

Kommunalt holdtræning
Hospitals fysioterapi.
Praksis sektoren (privat klinik)
Præcis, hvem besluttede, at du skulle starte på holdtræning?
Besluttede du selv, hvilken klinik der skulle behandle dig? (som loven tillader)

Hvilken behandling modtager du nu?
Hvad er dine behandlings fremtidsplaner?

Hvor bor du i landet ca.?
Kører du bil?

Mange hilsner
Peter
Hej Peter.

Da jeg startede til fys var det på købehavns kommunens genoptrænings center, de havde ikke så meget forstand på min sygdom tror jeg, så jeg blev sat til at cykle, løfte vægte osv, først alene med en fys, derefter på hold træning samt EN MASSE hjemmetræning.

Min skulder var ødelagt af at "ikke" bruge min arm pga smerter i mange år, men blev værre af vægtløft osv...

De stoppede det, da der ingen forbedring var.

Nu er jeg igen startede hos en fys, som er ansat på det smertecenter jeg har gået på i 4 år nu, som er godt sat ind i min sygdom

De kan ikke gøre mig rask, men styrke min skulder, og lærer mine begrænsninger bedre og meget "forsigtig" træning

Det var smertecenteret der valgte stedet, ikke mig.

Kæmper for at få fleksjob (har lige fået afslag)

Bor i København og kører ikke i bil

Håber det var svar på alt, men hjerne fungerer ikke optimalt mere, så jeg kan godt være hoppet noget over
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 08:20   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rystende læsning....

Kære Yanmik.

Andet kan jeg ikke sige. Har sendt dig en privat besked.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at forstå hvad min sbh mener mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 11-02-2013 13:43
hjælp til at forstå paragrafferne heiditogjoey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-04-2011 20:44
Har brug hjælp!!!forstå ikk kommunen odd Alt det andet 8 05-10-2010 13:51
Panik.......Hvad er det jeg har skrevet under på ? Yasmin Din historie 10 22-01-2009 10:41
Socialudvalget - skrevet til; lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 14-09-2007 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension