K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 16:38   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Her er lidt info over, hvornår man kan få en henvisning fra læge til en psykolog. Det er ikke bare sådan lige - og ellers er det egenbetaling (en af punkterne vedr. depression, her skal man være i en bestemt aldersgruppe):

Hentet herfra: http://psykologeridanmark.dk/Psykolo...ordninger.aspx

Du kan med en henvisning fra din læge få tilskud til psykologbehandling, hvis du tilhører en af nedenstående personkredse:

røveri-, volds- og voldtægtsofre.
trafik- og ulykkesofre.
pårørende til alvorligt psykisk syge personer.
personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende til personer ramt af en alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende ved dødsfald.
personer, der har forsøgt selvmord.
kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge.
personer, der inden det fyldte 18. år har været udsat for incest eller andre seksuelle overgreb.
personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år.
personer med let til moderat angstlidelse herunder OCD mellem 18 og 28 år.

Derudover er der en række offentlige virksomheder som har oprettet samarbejdsaftaler med psykologer, hvor arbejdspladsen betaler for psykologtimer.

Og ellers vil jeg nok sige det som Ricky, prøve og søge enkeltydelse hos kommunen. (man skal have svær økonomi - og for at få ydelse, skal det være uforudset)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:39   #12
rimsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
rimsen er ny på vejen
Er det lovligt

Jeg har været sygemeldt ca 20 uger pga depression i forbindelse med et uheld.

Kommunen har nu i dag tvunget mig til at betale for psykologhjælp selv inden 14 dage, ellers vil de tage sygedagpengene siger de... er der nogle der ved om dette kan være lovligt ?

Er helt ude af den, fordi vi i forvejen har en MEGET presset økonomi i forbindelse med min sygemelding.

Håber nogle kan give råd / besked ... :/

Bedste hilsner, Per
rimsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 19:34   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du kan med en henvisning fra din læge få tilskud til psykologbehandling, hvis du tilhører en af nedenstående personkredse:

røveri-, volds- og voldtægtsofre.
trafik- og ulykkesofre.
pårørende til alvorligt psykisk syge personer.
personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende til personer ramt af en alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende ved dødsfald.
personer, der har forsøgt selvmord.
kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge.
personer, der inden det fyldte 18. år har været udsat for incest eller andre seksuelle overgreb.
personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år.
personer med let til moderat angstlidelse herunder OCD mellem 18 og 28 år.
Jeg har i ovenstående understreget "Personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom"

Har man problemer med at en læge ikke vil henvise en til psykolog, kan de aller fleste med fysisk eller psykisk sygdom henvises under dette punkt.. og det er fuldt legalt.

Nogle vil sige at punktet ikke gælder psykiske problematikker, det er dog ikke korekt.

Jeg er gennem tiden og af flere forskellige læger henvist under dette punkt, adskillige gange og helt uden problemer.

Sidst redigeret af Hva´nu; 27-05-2013 kl. 19:37. Årsag: Tilføjelse.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 20:16   #14
rimsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
rimsen er ny på vejen
Hej, jo men det koster stadig mange penge. Spørgsmålet var om det overhovedet er lovligt at kommunen tvinger en til selv at betale ?
rimsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 20:34   #15
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hej jeg har fået psykolog hjælp. Fordi jeg har en depression og det er via egen læge. Nu hører jeg så end under Psykiatrien i Region Nordjylland. Så jeg har droppet den psykolog jeg har gået ved.
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 21:25   #16
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rimsen Se meddelelser
Hej, jo men det koster stadig mange penge. Spørgsmålet var om det overhovedet er lovligt at kommunen tvinger en til selv at betale ?
Men der er altså stor forskel på om man betaler 900kr (uden tilskud) eller 314 kr, hvor medlemmer af "Sygeforsikringen Danmark" oven i købet får en klækkelig sum retur.

Jeg er bange for at kommunen sagtens kan sige at alle muligheder ikke er afprøvet, før psykolog er forsøgt.
Og så kommer man jo ikke langt uden psykologsamtaler, også selvom kommunen ikke vil betale.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 22:25   #17
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Hvad med igennem psykiatrien?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 22:29   #18
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Hvad med igennem psykiatrien?
Det synes jeg også ville være et relevant tilbud i det offentlige... siger de så at man ikke er i målgruppe for psykolog, ja så har man jo det på skrift !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 22:43   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rimsen Se meddelelser
Jeg har været sygemeldt ca 20 uger pga depression i forbindelse med et uheld.

Kommunen har nu i dag tvunget mig til at betale for psykologhjælp selv inden 14 dage, ellers vil de tage sygedagpengene siger de... er der nogle der ved om dette kan være lovligt ?

Er helt ude af den, fordi vi i forvejen har en MEGET presset økonomi i forbindelse med min sygemelding.

Håber nogle kan give råd / besked ... :/

Bedste hilsner, Per
Det kan de desværre godt.

Citat:
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,

1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen, eller

3) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 07:56   #20
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Alle :-)

Jeg fik modpartens forsikringsselskab til at betale mine psykologtimer.
- hvis ikke jeg havde en modpart, ville mit eget forsikringsselskab have betalt for nogle af timerne.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trivselsbil beregning af egenbetaling frup Hjælpemidler til handicappede 13 04-10-2013 14:01
egenbetaling af botilbud efter §107 andersand10 Alt det andet 3 08-03-2011 11:04
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 26 02-08-2010 15:07
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 8 11-06-2010 10:02
El-scooter - egenbetaling? Ninja Alt det andet 18 04-08-2009 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension