K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2013, 13:10   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ringer jeg bare og beder om hendes mail??

Og hvis jeg først åbner den dør kan de så begynde at sende alt som mail ??
For mit piskesmæld og fibromyalgi gør at jeg ikke kan huske at bruge min mail, husker den 1 gang om mån, og jeg ville falde død om hvis de begyndte at sende mig indkaldelser der istedetfor pr brev.......

Og sidst spørgsmål...

Hvordan får jeg stemplet et brev når jeg ikke kan sætte min fod i job centret pga min kemi overfølsomhed.......?

Vil de godtage at jeg ringer til deres skranke og beder en komme ud tror du...?
Nu kender jeg rigtig mange med piskesmæld og fibromyalgi som bruger deres mail hver evig eneste dag...

Så det er nok bare et spørgsmål om at du vænner dig til at tjekke og bruge den hver dag....

Det vil også være nemmere for en når det foregår digitalt og en ting kan du være sikker på....det er at det fremover kun vil blive mere og mere digitalt...

Sad lige og tænkte på hvis jeg selv kun tjekkede min mail en gang pr måned....wow så ville jeg skulle igennem ca 6000 mails....heri er ikke beregnet privatbeskeder her på siden

Rigtigt godt råd #30 @lgkh62
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 18:27   #32
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kender jeg rigtig mange med piskesmæld og fibromyalgi som bruger deres mail hver evig eneste dag...

Så det er nok bare et spørgsmål om at du vænner dig til at tjekke og bruge den hver dag....

Det vil også være nemmere for en når det foregår digitalt og en ting kan du være sikker på....det er at det fremover kun vil blive mere og mere digitalt...

Sad lige og tænkte på hvis jeg selv kun tjekkede min mail en gang pr måned....wow så ville jeg skulle igennem ca 6000 mails....heri er ikke beregnet privatbeskeder her på siden

Rigtigt godt råd #30 @lgkh62
Er min Hukommelse den er gal med...
Fra hjernerystelsen, og mit fibromyalgi og mcs går ind over og gør det værre, feks hvis jeg kommer i nærheden af kemi, kan jeg pludselig ikke sige sætninger korrekte men siger sokker istedetfor bukser osv.. Rent Volapyk, og har kæmpet med at få lært at bruge bare en kalender fordi jeg ikke rigtig kan lære nye ting...

De ting jeg kunne før kan jeg stadig, men ikke nye ting..

Tog mig feks 5år at lære min "nye pinkode.. og glemmer jeg at slukke min tlf engang imellem er det væk igen.... skal bruge det konstant, det samme med pin til dankort, har jeg ikke brugt det i 2 dage.. Puf væk...

Men kan de kræve at jeg begynder at modtage mine breve fra job centret på mail hvis jeg skriver til hende når det er sådan noget der..??

Det er den del jeg er bange for, for vi har ikke råd til at miste 3 mån kontanthjælp...

Sidst redigeret af FibroMcs; 24-05-2013 kl. 18:28. Årsag: Glemte lige mit spørgsmål
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 19:00   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Men kan de kræve at jeg begynder at modtage mine breve fra job centret på mail hvis jeg skriver til hende når det er sådan noget der..??

Det er den del jeg er bange for, for vi har ikke råd til at miste 3 mån kontanthjælp...
Det mener jeg ikke, at de kan.

Og ellers kan du jo skrive til dem (mod kvittering), at du ikke ønsker dette.

Som skrevet før, så begyndte jeg selv, at maile til min sb, men møde-indkaldelser o.l. modtog jeg stadig som alm. brev.

Jeg kan forestille mig, at der jævnligt er ting, som du skal huske, og derfor har fundet på teknikker til dette.
Prøv om du også kan gøre det m.h.t. mail.

Når jeg tænder for pc'en, så starter jeg altid med, at åbne mit mail-program, så det er simpelthen en indgroet vane. Det kunne det måske også blive for dig.

Jeg bruger min mobil-telefon som "ekstern hukommelse", og tjekker den flere gange dagligt, men hvis der er noget, der bare ikke må smutte, så sætter jeg den til, at ringe på et passende tidspunkt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 24-05-2013 kl. 19:03.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 23:25   #34
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det mener jeg ikke, at de kan.

Og ellers kan du jo skrive til dem (mod kvittering), at du ikke ønsker dette.

Som skrevet før, så begyndte jeg selv, at maile til min sb, men møde-indkaldelser o.l. modtog jeg stadig som alm. brev.

Jeg kan forestille mig, at der jævnligt er ting, som du skal huske, og derfor har fundet på teknikker til dette.
Prøv om du også kan gøre det m.h.t. mail.

Når jeg tænder for pc'en, så starter jeg altid med, at åbne mit mail-program, så det er simpelthen en indgroet vane. Det kunne det måske også blive for dig.

Jeg bruger min mobil-telefon som "ekstern hukommelse", og tjekker den flere gange dagligt, men hvis der er noget, der bare ikke må smutte, så sætter jeg den til, at ringe på et passende tidspunkt.
Bruger skam det hele, og jeg glemmer ca ½ af mine læge aftaler selvom jeg har både kalender og tlf sat til osv osv og folk ringer og minder mig om det.. har bare nogle sorte huller...

Men dejligt at høre at de ikke vil sende mine indkaldelser, for den er jeg lidt bange for...

Så må jeg på jagt efter hendes mail, er i tvivl om jeg overhovedet har et papir fra hende pt....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 07:26   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Så må jeg på jagt efter hendes mail, er i tvivl om jeg overhovedet har et papir fra hende pt....
Ellers sender du den blot til kommunens mail-adresse og stiler den til din sb.

F.eks.
"Til Xxxxx kommunes jobcenter, sagsbehandler Yyyyyyy Xxxxxx"

Når du så får svar fra din sb kan det være, at det er fra sb's egen mail-adresse, og så har du den til en anden gang.

Men hvis du f.eks. scanner noget ind, som du vil sende til kommunen (mod kvittering) for at få det lagt i din sag, så vil jeg anbefale, at du sender det til kommunens mail, og stiler det til jobcenteret (altså ikke sb).

Fordi, at hvis nu sb er blevet langtidssyg, har skiftet job ell.l., så risikerer du, at tingene glipper.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 25-05-2013 kl. 07:29.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 11:30   #36
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ellers sender du den blot til kommunens mail-adresse og stiler den til din sb.

F.eks.
"Til Xxxxx kommunes jobcenter, sagsbehandler Yyyyyyy Xxxxxx"

Når du så får svar fra din sb kan det være, at det er fra sb's egen mail-adresse, og så har du den til en anden gang.

Men hvis du f.eks. scanner noget ind, som du vil sende til kommunen (mod kvittering) for at få det lagt i din sag, så vil jeg anbefale, at du sender det til kommunens mail, og stiler det til jobcenteret (altså ikke sb).

Fordi, at hvis nu sb er blevet langtidssyg, har skiftet job ell.l., så risikerer du, at tingene glipper.
Mange tak...

Og ja er tit ude for at de er syge eller holder ferie...

Har altid fundet det weird at de aktiverer en mens ens sagsbehandler er på Ferie... ender altid i kaos for de har aldrig fortalt det sted man skal være hvornår man begynder osv...

Men må på jagt efter papiret alligevel for jeg husker ikke navnet på min sagsbehandler heller...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 11:44   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Men må på jagt efter papiret alligevel for jeg husker ikke navnet på min sagsbehandler heller...
Det er nok heller ikke så vigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 22:21   #38
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er nok heller ikke så vigtigt.
nææh jeg må efterhånden have haft en med hvert bogstav i alfabetet....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gå til medierne hvis der skal ske noget i din sag Odenseaneren Det er da strengt ! 2 24-04-2010 11:00
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg blev vækket, men det gjorde hvis ikke noget ... om en uge er jeg førtidspensionis pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 30-07-2009 08:23
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension