K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2019, 14:09   #1
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Taxa fra kommunen?

Kan man kræve at kommunen stiller en taxa til rådighed, hvis de vil have en frem til praktik/møder/ressourceforløbs-aktiviteter?

Jeg spørger fordi jeg kan gå 100-200 meter om dagen, uden at få vanvittige smerter grundet neuropati i mine fødder og ben (jeg går med krykker).

Jeg har haft mine familie/eller kammerater til at køre mig før, men det kan jeg ikke regne med længere, og offentlig transport er IKKE en mulighed, da der er for lang at gå fra og til.

På forhånd tak for jeres svar.
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2019, 18:20   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Du ksn søge om det men nej du får det ikke

Er der fleks taxa , kan du måske bruge det, det er jo en billig løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2019, 07:09   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Personligt har jeg bil men fik kørselsforbud af lægen under min første arbejdsprøvning pga. forværring der gjorde mig livsfarlig i trafikken på vejen hjem.
Jeg spurgte efter kørsel fra kommunen da arbejdsstedet lå et sted jeg med min manglende kapacitet umuligt kunne nå med det offentlige, men arbejdsprøvningen blev simpelthen afbrudt pga. kørselsforbuddet, da kommunen ikke tilbyder transport til arbejdsprøvninger.
Deres begrundelse for ikke at tilbyde transport var at så ville arbejdsprøvningen ikke være retvisende, da jeg jo også skal kunne transportere mig selv på arbejde efter en eventuel tilkendelse af fleksjob.

Men jeg har da læst om andre der bliver transporteret i taxa til arbejdsprøvningen, så det er forskelligt fra kommune til kommune.

Jeg synes at du (skriftligt) skal kontakte din sagsbehandler og oplyser at du har dette transportproblem og nu kan du ikke længere trække på familie og venner og aner ikke hvordan du skal komme til møder, praktik og andre aktiviteter i forbindelse med din jobcentersag da du ikke kan tage det offentlige, på grund af din lave gangdistance, og ikke har råd til taxa, så må du jo se hvad der sker.

Hvis du ikke allerede har handicapfleks kan du jo også ansøge om det, men der har du jo et begrænset antal ture og har derfor næppe nok til samtlige aktiviteter, samt eventuelle læge og hospital besøg.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2019, 19:37   #4
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Goodie77 Se meddelelser
Kan man kræve at kommunen stiller en taxa til rådighed, hvis de vil have en frem til praktik/møder/ressourceforløbs-aktiviteter?

Jeg spørger fordi jeg kan gå 100-200 meter om dagen, uden at få vanvittige smerter grundet neuropati i mine fødder og ben (jeg går med krykker).

Jeg har haft mine familie/eller kammerater til at køre mig før, men det kan jeg ikke regne med længere, og offentlig transport er IKKE en mulighed, da der er for lang at gå fra og til.

På forhånd tak for jeres svar.
Ja du kan kræve at De sørger for transport..
Hvis jobcentret kræver at du skal komme til et praktik/møder/ressourceforløbs-aktiviteter, og du ikke kan gå, skal de sørge for transport.

Kan ikke lige huske loven, med det er noget om at de skal imødekomme og tilgodese alle dine skånebehov, samt at din tilstand ikke må forværres.

I den forbindelse er det vigtigt at du laver et dokument, der mest ud fra alle dine lægeattester, beskriver alle dine diagnoser, og herunder hver diagnose, nedskriver alle dine skånebehov, og får den lagt ind i din sag.

Du vil 100% få brug for dette dokument senere.

Jeg sad i rullestol og JC Lærkevej sendte en stor Taxa med lift, blev kørt ned til JC Lærkevej, ca 5 min, møde i ca ½ time, kørt hjem igen. Pris ca 375, kr på vej. Jeg kan dokumentere det.

Så du skal bare skrive til dem, at hvis de ønsker at du skal komme, så må De sørge for transport frem og tilbage, selvfølgelig for deres regning, da alle dine skånebehov skal imødekomme og tilgodeses.

Hvis det er Jobcenter Lærkevej, tager jeg gerne (gratis) med som bisidder) og forklarer dem det

.De kender mig dernede.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension