K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2012, 15:40   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Indtil videre er det tre milliarder det skulle indbringe.......

Men man kan da godt forstå Helle gerne vil vente til næste år - hun skal jo lige have finansloven på plads, og sådan en svinestreg vil da helt sikkert få væltet regeringen, så af taktiske årsager er det ikke noget hun vil pille ved NU, derfor klamrer hun sig nu til ungepakke og folkeskolereform og vil udskyde SU og kontanthjælpsreformen.

Han er taktisk klog Løkke, at komme med sådan et udspil netop NU og på den måde højne chancen for, at regeringen får væltet sig selv....hvis altså hun bider på krogen!?

Lige nu ser det jo unægteligt ud som om Helle ikke ''VIL'' og hellere vil vende det døve øren til, det giver Venstre et forspring på hele to fronter.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 15:46   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Webmaster:
Citat:
Den eneste måde det hænger sammen på er hvis man vil spare penge på kontanthjælpen til de arbejdsløse...og det er vel egentlig også det der er formålet....
Ja, dét var også lige min tanke, da jeg så pressemødet. Nu har de rippet de arbejdsløse, syge og svage med ff- og skattereformen, nu skal de arbejdsløse til lommerne igen... Og lur mig om det ikke (som sidst!) bliver de rige, der kommer til at nyde godt af de besparelser...

Har dog været lidt glad i dag over at læse mange kommentarer rundt omkring på de forskellige nyheds- og avissider. Mange lader til at have luret, at specielt hans indfald med, at folk på kh skal tvinges til at flytte efter arbejde ikke hænger sammen. Mange spørger fx, hvem der skal betale de flytninger? Og om kravet også gælder for fx husejere i yderområderne, der ikke kan sælge deres huse...? Jeg kan så tilføjende spørge: skal der være loft over, hvor mange gange man kan kræve, at en børnefamilie, hvor én har fast, lavtlønnet arbejde og den anden mister sit job skal flytte efter arbejde...? Eller skal kravet være, at folk skal flytte rundt i én uendelighed...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 17:33   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det V gør her er jo pisse mest muligt på Enhedslisten, på den måde får de Enhedslisten til at stemme nej til Finansloven, og dermed vælte regeringen, og så er Løkke igen Danmarks statsminister...

Det har jo hele tiden været planen, at få mest muligt igennem der kan pisse Enhedslisten af, for derved at få dem til, at stemme nej til finansloven..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 18:24   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
BINGO! - og godt ses Supersus - håber dæle der er flere der gennemskuer det.

U-A-N-S-E-T hvad der sker fremover, er det 100% sikkert, at med en Løkke/blå regering, vil ALT kun blive værre for os 'underfolk'.

Den smule mulighed vi har nu for at skabe uro i geledderne og påvirke ting i det små, om ikke andet, vil forsvinde så hurtigt, at man ikke engang når at sige " vi protes.........HOV?!

Naomi Klein: 'Shockdoktrinen', beskriver nøje den neoliberalistiske samfundsmodel, som har nedbrudt andre velfungerende lande i bl.a. Syd og Centralamerika, og som er Løkkes NATLÆSNING!

De 'reformer' (stramninger/kvælergreb) der er lavet indtil nu i dagens Danmark, er 'lige efter bogen' - så at sige!!!

Læs den, læs den, læs den.

Sidst redigeret af L.S.; 10-08-2012 kl. 19:05.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 18:44   #15
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg er imponeret over, at det til stadighed kan lade sig gøre, at angribe de kæmpe stråmænd, som de fleste politikere efterhånden har stillet op.
»Vi skal tilbage til den holdning, at det er forbundet med prestige at tjene sine egne penge og forsørge sig selv«
Og lignende udtalelser om, at folk ikke gider rejse sig fra sofaen (læste det lige tidligere i en artikel, som jeg nu ikke kan finde )

Hvor kommer de ting fra ud over politikernes egne kringlede hjerner, som kun opsætter disse stråmænd for, at kunne virke som de store bekæmpere af alle de "dovne arbejdsløse og syge"?
Hvor er den kritiske journalistik, som holder deres fødder til ilden og beder dem vise om det nu også er sådan landet ligger?

"Han nævner som eksempel, at danske virksomheder flere gange i løbet af sommeren har oplevet, at ingen danskere var interesserede i de job, de slog op"
Igen en direkte løgn, der er masser af ansøgere til de jobs, men ejerne foretrækker jo de udenlandske ansøgere, da de nemmere kan presse dem.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 18:46   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan ikke være mere enig, Giant! Jeg bed mærke i selv samme ting.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 19:01   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Jeg er imponeret over, at det til stadighed kan lade sig gøre, at angribe de kæmpe stråmænd, som de fleste politikere efterhånden har stillet op.
»Vi skal tilbage til den holdning, at det er forbundet med prestige at tjene sine egne penge og forsørge sig selv«
Og lignende udtalelser om, at folk ikke gider rejse sig fra sofaen (læste det lige tidligere i en artikel, som jeg nu ikke kan finde )

Hvor kommer de ting fra ud over politikernes egne kringlede hjerner, som kun opsætter disse stråmænd for, at kunne virke som de store bekæmpere af alle de "dovne arbejdsløse og syge"?
Hvor er den kritiske journalistik, som holder deres fødder til ilden og beder dem vise om det nu også er sådan landet ligger?

"Han nævner som eksempel, at danske virksomheder flere gange i løbet af sommeren har oplevet, at ingen danskere var interesserede i de job, de slog op"
Igen en direkte løgn, der er masser af ansøgere til de jobs, men ejerne foretrækker jo de udenlandske ansøgere, da de nemmere kan presse dem.
Naomi Klein er journalist.
noget så sjældent som en jødisk amerikansk venstrefløjsforkæmper.

Og selvom hun kommer fra et andet land og beskriver overgreb foretaget i USA og endnu fjernere lande, er der skræmmende lighedspunkter mellem de i Shockdoktrinen overgribende og vore (ærligt udmeldte) blå politikeres HELT OFFICIELLE holdninger!

Af og til skal man rejse udenlands, for at se på de hjemlige kornmarker med nye øjne.
Og af og til skal man se sin egen rede gennem fremmede øjne - og se nye vinkler på det der foregår...

Når det så er sagt er det selvfølgelig ganske korrekt, at vi i dén grad mangler kritiske og spids-tandede journalister i DK!
- så håber at jer med stavepladen og argumentationen i orden, ildner til OPSTAND på andre fora end k10.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
»Vi skal tilbage til den holdning, at det er forbundet med prestige at tjene sine egne penge og forsørge sig selv«
Og dette citat af Løkkesvinet er simpelthen så kvalmende en pissen på de der er ved endestationen - førtidspension.

( Det hedder i øvrigt 'framing' - at komme med en udtalelse der forudsætter en bestemt herskende mening/tilgang/situation/præmis)

Alle jeg i årenes løb har mødt på k10 og i det fysiske univers, vil være enig i, at der er både 'prestige', livsglæde og meningsfylde i at tjene sine egne penge - vi betaler alle dagligt den smertelige pris for tabet af disse kvalitéter!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 19:33   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
...kæmpe stråmænd, som de fleste politikere efterhånden har stillet op.
Der skal jo være en stor, fælles fjende, som superhelten Løkke et al kan redde os allesammen fra. Og nu den virkede så godt med det fordrejede Carina eksempel, sååå fortsætter vi da bare i den dur... Dem på bunden er skurken - ikke dem, der bevidst snyder i skat og andre løjerligheder...

Ps. Mr. Bean: din avatar gør mig bange...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 20:12   #19
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Naomi Klein er journalist.
noget så sjældent som en jødisk amerikansk venstrefløjsforkæmper.

Og selvom hun kommer fra et andet land og beskriver overgreb foretaget i USA og endnu fjernere lande, er der skræmmende lighedspunkter mellem de i Shockdoktrinen overgribende og vore (ærligt udmeldte) blå politikeres HELT OFFICIELLE holdninger!

Af og til skal man rejse udenlands, for at se på de hjemlige kornmarker med nye øjne.
Og af og til skal man se sin egen rede gennem fremmede øjne - og se nye vinkler på det der foregår...

Når det så er sagt er det selvfølgelig ganske korrekt, at vi i dén grad mangler kritiske og spids-tandede journalister i DK!
- så håber at jer med stavepladen og argumentationen i orden, ildner til OPSTAND på andre fora end k10.
Kender skam udemærket Naomi Klein og hendes bøger.
Men det er virkelig skræmmende, at vi mangler nogle journalister der har n*sserne (pardon my French) til, at holde politikerne op på de fuldstændige uholdbare udtalelser de kommer med. Jeg kan overhovedet ikke komme på nogen der konkret har konfronteret politikerne og ikke ville lade sig afspise med flere floskler. Jo jo, der er nogen der har kritiseret dem i enkelte kronikker og lignende, men det batter jo tydeligvis ikke noget når politikerne kan fortsætte med det.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 20:35   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er ved at brække mig over politikere der kommer med den der nedlandende tone og rædselsfulde retorik med ''at man skal lette sig fra sofaen'' og at kontanthjælpsmodtagere er ''dovne'' osv osv............og ikke én journalist gør anmærkninger
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension