K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2012, 20:57   #1
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
HJÆLP

Hvad skal jeg gøre???? Mine sygedagpenge udløber d. 30 november, og jeg har været til den 3 samtale i hele mit sygeforløb idag, d. 9 oktober 2012. Jeg har været syg siden d. 22 oktober 2011. Jeg har idag fået lavet min resurseprofil, og så var det den samtale var slut for idag. Jeg skal til kirurg d. 23 november, for at tage stilling til, om jeg skal stivgøres i lænden, (jeg sagde nej sidste år). Min sagsbehandler sagde, at han kunne ikke gøre noget, før jeg har været til kirurg, men jeg skulle nok regne med at mine sygedagpenge udkøb. Men når han fik journalen fra min kirurg, ville han tage stilling til om den skulle forlænges, eller hvad der skulle ske.
Så er det jeg spørg, skal jeg bare acceptere det, eller hvad kan jeg gøre nu????? Vær sød at hjælpe mig. Jeg er fuldstændig på bar bund.
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 09-10-2012, 23:25   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ud fra de oplysninger du giver, kan du ikke gøre så meget andet end at vente på udtalelsen, da sagsbehandler ikke kan tage stilling til en evt forlængelse før da. Får du forlængelsen vil det være fra sygedagpengestop. Men du kastes jo ud i en ubehagelig tid med uvished

Har du selv sat dig ind i forlængelsesmulighederne? Hvis du mener sagsbehandler burde kunne tage stilling nu, skal du da kæmpe for det. Du giver for få info til at vi andre kan have en ide om det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 07:26   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som hovedregel må kommunerne IKKE medregne operationer som en behandlingsmulighed. Men i dit tilfælde dog alligevel. For her handler det om hvor hurtigt man kan gå i gang med en afklaring EFTER operationen.

Hvis du vælger at sige nej til operationen, vil lægerne så erklære din tilstand for stationær?

Hvis ja, så SKAL du forlænges hvis der er tvivl om din arbejdsevne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 10:58   #4
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Hej igen.
Jeg ved ikke lige hvad jeg også skal give for oplysninger, men i alle mine journaler, og lægepapir, står der at der er kroniske smerter jeg har, og at der ikke er så meget mere at gøre. Den kirurg jeg skal til i nov. har skrevet i den journal fra sidst, at han tvivler meget på om en opration ville hjælpe på min ryg, da jeg har noget mere med min ryghvirvel. Så har jeg begyndene slidgigt i nakken, og begge mine arme og hænder, har jeg også en varige lidelse, så jeg har desværre ikke kun en ting jeg fejler. I løbet af det her år, er mine lidelser blevet en hel del værre, og det har jeg også oplyst, til læger og sagsbehandler, og hvem der ellers skulle vide det. Jeg har nu læst § 27 og de stykker der høre til. Og ud fra § 27 kan jeg se, at der ikke er alt der er taget hensyn til om mig. Men jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt, at jeg bare skal vente.
er der ikke bare et lille smuthul i en eller anden lovgivning??????
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 11:13   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Drezz

,,,et lille smuthul,,, -det er da ikke nødvendigt, lovgivningen er skam god nok på netop dette område. Problemet, er, hvis man er for syg til at kæmpe imod sagsmishandlerens arbejdsmetoder

Kommunen må IKKE stoppe sygedagpengene før du er udredt... -så derfor er de 2x26 ugers forlængelse jo også nemme at få

Ps. Kommer med nogle links senere...

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 12:05   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Drezz

,,,et lille smuthul,,, -det er da ikke nødvendigt, lovgivningen er skam god nok på netop dette område. Problemet, er, hvis man er for syg til at kæmpe imod sagsmishandlerens arbejdsmetoder

Kommunen må IKKE stoppe sygedagpengene før du er udredt... -så derfor er de 2x26 ugers forlængelse jo også nemme at få

Ps. Kommer med nogle links senere...

.
Det er IKKE korrekt at kommunen ikke må stoppe sygedagpengene når man er ikke er udredt.

Derudover er der IKKE noget der hedder en forlængelse på 2 * 26 uger? Der er en på 2 * 52 uger, men det dur kun hvis der er en MEGET sikker indikation på helbredelse og tilbagevenden til helt almindeligt arbejde
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 14:35   #7
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Okay hvad ska jeg så forholde mig til nu????????
Jeg har hele tiden sagt til min sagsbehandler, at jeg rigtig gerne vil arbejde men jeg ved bare ikke hvor meget jeg kan klare for før jeg blev syg, var jeg arbejdsløs. Så jeg har ikke været på arbejdsmarkede, med det jeg fejler.
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 17:51   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at finde ud af hvor meget du kan klare skal du i en arbejdsprøvning (uanset om du har været arbejdsløs eller i arbejde eller på månen)

Men for at en arbejdsprøvning er værd at sætte tid og penge i, skal ALT du fejler være stationært, og alle behandlingsmuligheder udtømte, at noget er kronisk er altså IKKE = varig, kroniske smerter kan man godt slippe af med.

Kirurgen tvivler... tvivl kan du og systemet ikke bruge til en prut, systemet vil bruge det til deres fordel, inden bruges det til at det ikke eksistere, eller også bruges det til at der ER massere at gøre, at det kun er et spørgsmål om at finde ud af hvad.

Inden er der behandling, eller også er der ikke, midt i mellem eksistere ikke i dette system.

Dvs at en OP måske kan hjælpe, betyder også at du bliver nød til at tage imod det tilbud, hvis du vil afklares i forhold til hvad du kan klare (og mod fleks eller måske en FP) sådan er det så længe der er ord der antyder at noget måske vil hjælpe (som skrevet måske kan ikke bruges til noget det er inden eller)

At du skal have styr på din ryg giver sig selv, men dit gigt (og hvad du ellers døjer med) skal der også være helt styr på, så der ikke er flere behandlingsmuligheder, for varig gør det ikke alene, kan noget smertestillende måske forbedre din livskvalitet, ja så hænger du på den.

Umiddelbart ser jeg heller ikke at du kan gøre så meget andet end at se af at indrette dig efter at skulle leve af KHJ (eller ægtefælle forsørgelse) en ringe trøst må være at man lyn hurtigt lærer at skære en hver form for luksus væk, og lærer at rugbrødet ofte godt kan spises også dagen efter sidste salgsdato.
LUM er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 18:15   #9
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Okay så blev jeg så kloger.
Tak for svar. Det er da bare dybt forkert at, jeg egenligt ikke må sige nej til den OP. Jeg kan kun tåle panodil af medicin, så jeg ved ikke hvad der er godt. Ingen gigt medicin, og alle former for morfin kan jeg heller ikke tåle. Og det står så også i alle mine journaler.
Men jeg undgår så nok ikke at leve uden sygedagpenge. Øv øv. Kan jeg godt klage til ankestyrelsen, eller hvordan er reglerne for det???????
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 10-10-2012, 18:25   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis de påtænker at stoppe dine sdp, skal du partshøres, og bibeholder de deres vurdering at stoppe dine sdp, så har du ret til at klage over stoppet dernæst bliver hele din sag sendt i beskæftigelsesankenævnet.
jasch er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension