K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 12:49   #1
wtfidc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
wtfidc er ny på vejen
TV: førtids pensionist og 26 år

http://www.dr.dk/tv/se/danskernes-ak...spensionist#!/
wtfidc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 12:51   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Og så får vi bare endnu mere brændstof til den offentlige forargelse over førtidspensionister og andre overførselsindkomster.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 13:09   #3
wtfidc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
wtfidc er ny på vejen
enig, hele tonen er bare for meget
wtfidc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 13:33   #4
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hvorfor i alverden siger de at man som førtidspension, får min. 197.000?

Hvad med at vi er mange, som skriver til dr's "detektor". Et program, som kontrollerer fakta.

http://www.dr.dk/P1/Detektor/20101123141337.htm
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 13:38   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
FOR HELVEDE hvor er jeg så SKIDE HAMRENDE træt, led og ked af at medierne KONSTANT igen og igen og igen fremstiller ALLE førtidspensionister over én kam og nedgører os som en gruppe.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 13:47   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er et gammelt program, men sikkert kommet frem igen, pågrund af den nye reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 14:01   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er et gammelt program, der blev vist i en temadag på Danskernes Akademi på DR2. Der var også noget om det rummelige arbejdsmarked. Programmerne genudsendes på DR2 lørdag, d.17.11.12 fra kl. 13:55.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 16:33   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er et gammelt program, men ved gensyn tænker jeg præcis som sidst, hvorfor lige tage de to sager op??

Kvinden der virker doven og ugidelig og som man nærmest sidder og bliver harm på, og en ung mand som får stoppet pensionen ned i halsen, selvom han ikke er interesseret - to sager, som egentlig ikke er typiske førtidspensionssager..

Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine og som har erhvervsevnetab på 25%, har ikke noget tilfælles med den stærkt handicappede som ikke engang kan få hjælp til rengøring eller et simpelt hjælpemiddel som gør at de kan komme rundt...
Ydermere har kvinden fået lejlighed gennem kommunen, hvor efter irritationen hos seeren bliver total. Men hvad med alle dem, der ikke engang kan få en ældrebolig og som har endnu større handicaps?

Og hvor ofte er det at kommunen stejlt holder fast i at man skal have førtidspension, selvom man selv vil ud og arbejde??

IMO er det to skrækscenarier der bliver opridset, og som bonus, får man også lige serveret, at man bare kan flytte ud af fx Københavns kommunen og få tilkendt pensionen på Lolland - selv førtidspensionisten kan ikke forstå hvordan to kommuner på samme lægepapirer kan vurdere så forskelligt....

Og så bliver der helt klart også lagt stor vægt på, at loven siger alle former for behandling skal være udtømt og tilstanden varig - og så viser de to modsætningsfulde sager som præcis fortæller, at sådan hænger det da slet ikke sammen........og dermed fik de lige skåret alle førtidspensionister over én kam.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 17:12   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine
Jeg er alvorligt handicappet og jeg vil ikke engang kunne få hjælp til sådan noget. Jeg havde engang 1 times ugenligt hjælp, men selv det blev skåret væk af kommunen og selvom jeg skrev en hel tætskrevet A4 side med grunde til hvorfor jeg havde behov for hjælpen blev ankesagen også afvist.

Jeg har lidt mistanke at der sidder nogen LAer(Liberal alliance) i nogen af de medie virksomheder.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 17:39   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps, det er et gammelt program, men ved gensyn tænker jeg præcis som sidst, hvorfor lige tage de to sager op??

Kvinden der virker doven og ugidelig og som man nærmest sidder og bliver harm på, og en ung mand som får stoppet pensionen ned i halsen, selvom han ikke er interesseret - to sager, som egentlig ikke er typiske førtidspensionssager..

Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine og som har erhvervsevnetab på 25%, har ikke noget tilfælles med den stærkt handicappede som ikke engang kan få hjælp til rengøring eller et simpelt hjælpemiddel som gør at de kan komme rundt...
Ydermere har kvinden fået lejlighed gennem kommunen, hvor efter irritationen hos seeren bliver total. Men hvad med alle dem, der ikke engang kan få en ældrebolig og som har endnu større handicaps?

Og hvor ofte er det at kommunen stejlt holder fast i at man skal have førtidspension, selvom man selv vil ud og arbejde??

IMO er det to skrækscenarier der bliver opridset, og som bonus, får man også lige serveret, at man bare kan flytte ud af fx Københavns kommunen og få tilkendt pensionen på Lolland - selv førtidspensionisten kan ikke forstå hvordan to kommuner på samme lægepapirer kan vurdere så forskelligt....

Og så bliver der helt klart også lagt stor vægt på, at loven siger alle former for behandling skal være udtømt og tilstanden varig - og så viser de to modsætningsfulde sager som præcis fortæller, at sådan hænger det da slet ikke sammen........og dermed fik de lige skåret alle førtidspensionister over én kam.
kan kun være helt enig, den er lige smidt igen som en bombe inden reformen
genkender i hvertfald ikke nogen af de sager, at dem jeg kender som har FP på nogen måde.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu som førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-11-2011 18:04
Måske snart førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-11-2011 13:37
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Førtids pensionist fra 1/1-09 Dakota Din historie 10 25-05-2010 19:09
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension