K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2012, 17:34   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Sammenhæng mellem stress og mavesår blev afvist helt tilbage i 80-erne (undervist i dette i uddannelse i sundhedssektoren).

Ja, Jasch, ny tid og så lægger du pres på, hvis der ikke reageres.
Inden tiden, så lav en seddel, hvor du opskriver væsentlige forhold, så som hvor længe, hvornår (indtager et glas mælk eller cola m.v.) osv. alt, hvad du mener, der kan henføres til mave/tarm.

Bebrejd ikke dig selv, men få dit budskab klart frem!
hæ hæ korrekt at man bliver undervist på den led i sundhedssektoren!

men men men man bliver også undervist i at immunforsvaret kan svækkes ganske kraftigt ved stress, og da mavesår er en bakterieinfektion vil det naturligvis nemt kunne bryde ud igen ved stress.

De bakterier der fremkalder mavesåret er ganske almindelige i vores mave/tarm system, men de kan altså "tage overhånd" ved svækket immunforsvar.

Jeg synes det lyder skræmmende at du har det så dårligt, og ikke bliver taget alvorligt. Og jeg ved godt det er rigtig svært at holde fast, men jeg håber at du finder kræfterne til det og bliver ordentligt undersøgt - indtil man finder en årsag og en mulig behandling.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 18:46   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg vidste ikke lige med tilbagefald men klart når man tænker sig om med den langvarige stress.

Må have bestilt en ny tid, han mærkede osse på min mave men når man endelig er kommet til lægen har man det altid lidt bedre, og jeg jamrer som regel aldrig meget.

Nogle gange er det ens egen skyld, at man ikke kan fortælle hvordan man igrunden har det pga angst at man ikke bliver taget alvorligt.
Mht. fysiske lidelser og smerter forårsaget af stress, der er det sådan, at vi ofte hver især kan have et bestemt område hvor vi også reagere fysisk i forhold til den psykiske undertrykkelse stress kan være også ubevidst.

Ved en tidligere speciallægeundersøgelse spurgte en psykiater mig om jeg ofte var forkølet og snottet, det er/var jeg nærmerst aldrig, i stedet led jeg ofte af blære betændelse og når jeg rammer min grænser den dag i dag så får jeg fornemmelsen af blærebetændelser, dette til trods for at lidelsen heldigvis stoppede, da jeg stod af ræset for 6 år siden!!

Med alt dette er det dog stadig vigtigt også, at få belyst om der er fysiske lidelser involveret i f.eks din mave onde Jasch. Jeg fik i 2006 foretaget alverdens blodprøver samt scanninger af mine nyre og blære, jeg blev herefter henvist til en psykolog og der startede hele min udredning.

Anmod om nogle blodprøver og check, således at det ikke bare resonneres som en psykisk ting i forhold til det du alligevel lider med.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:28   #13
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
EE mine blodtal har i mange år været forhøjet og viser kronisk infektion såå det er ikke bare så nemt at bede om at tage nye prøver, viser det samme som altid.

Min læge har menet i mange år at mine for mange hvide blodlegemer skyldes at jeg røg, det var defor jeg altid var syg.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:31   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hhmmm, men mener du så at han er for lad i forhold til det du lider af pt. altså ondt i maven??

Det er jo ikke så godt med for mange hvide blodlegmer, bl.a i forhold til kræft har jeg fået at vide..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:31   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Hvis du selv mistænker mavesår og ikke orker at skulle omkring lægen, så findes der jo pantoloc (mener jeg de hedder) i håndkøb. De er syrehæmmende på samme vis som omeprazol. Hvis de hjælper, så har du ret i din formodning omkring mavesyre, hvis ikke må du omkring lægen til nærmere udredning.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:41   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg ved ikke helt om han er for lad, min læge han er bare en gammeldags konservativ læge, som alle dage har ment unge mennesker ikke fejler noget.

Det være være svært at trænge igennem, trods han har haft mig som patient i snart 40 år.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 20:20   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
hæ hæ korrekt at man bliver undervist på den led i sundhedssektoren!

men men men man bliver også undervist i at immunforsvaret kan svækkes ganske kraftigt ved stress, og da mavesår er en bakterieinfektion vil det naturligvis nemt kunne bryde ud igen ved stress.

De bakterier der fremkalder mavesåret er ganske almindelige i vores mave/tarm system, men de kan altså "tage overhånd" ved svækket immunforsvar.
Hmm, den sammenhæng ser man så heller ikke på et af landets største gastroafdelinger på Hvidovre Hospital...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 20:29   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej da ikke når de behandler de fysiske lidelser der. De skal jo "blot" konstatere om der er noget at "hente" i deres område og hvis ikke må ens personlige læge samle op herpå!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 11:32   #19
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej.

Kender selv alt til mavesmerter har kroniske mavesmerter hver dag og har haft det i omkring 10 år.
Er blevet opereret for blindtarmsbetændelse.
Har kronisk forstoppelse som skyldes 15 års forbrug af stærkt smertestillende medicin pga medfødt ryg sydom og stærke kroniske smerter.
Har mavesyre i spiserøret som jeg for Omeprazol mod.

Er der nogle herinde der kender nogle piller eller andet mod forstoppelse?

Tager Magnesia dak 500 mg 2-4 tabletter efter behov mod forstoppelsen.

Jeg har blandt andet prøvet Movikol, Laktulose ,Dulcolax, Perilax, Laxoberal , Toilax, Bisacodyl dråber, Picolon, Klysma, Amerikansk olie og andre former for olier og dråber, og alt samme havde ingen effekt.
Har været indlagt med forstoppelse ca. 6 gange.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 12:46   #20
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Har du kigget på din kost, om du spiser fibre nok?

Jeg spiser Kelloggs All-bran. Jeg ved ikke om det er nok for dig, men en stor portion hver morgen, så kommer der gang i sagerne.
Jeg ved at andre spiser loppefrøskaller, HUSK eller forskellige former for klid.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension