K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2012, 07:55   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Lundberg 1960

Hvis du alligevel skal forbi lægen og have chekket hormon-balancen, synes jeg også at du skal få undersøgt din vitamin og mineral status. Du skriver at du har fået en gastric bypass, og så vidt jeg ved, kan man få store problemer med at optage vitaminer og mineraler korrekt efter sådan en operation. Og kuk i vitaminer og mineralerne kan altså også give mange underlige og mærkelige symptomer.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 08:05   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ang. Partshøring bør man have modtaget sin ressurceprofil til gennemgang. Har du fået udarbejdet sådan én med sagsbehandler?

Partshøring bør ske mindst 14 dage før stop af sygedagpenge.

I Partshøring har du nemlig mulighed for komme med kommentarer og aflevere nye oplysninger, som du mener de mangler.

De bør i det mindste oplyse det klart, at det er en Partshøring, hvis de ville gøre det mundtlig, og ikke lade dig bruge dage på at gennemgå ressurceprofil.
Spørg sagsbehandleren, om de har glemt at partshøre dig..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 18:26   #13
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Lundberg 1960

Hvis du alligevel skal forbi lægen og have chekket hormon-balancen, synes jeg også at du skal få undersøgt din vitamin og mineral status. Du skriver at du har fået en gastric bypass, og så vidt jeg ved, kan man få store problemer med at optage vitaminer og mineraler korrekt efter sådan en operation. Og kuk i vitaminer og mineralerne kan altså også give mange underlige og mærkelige symptomer.

Velcro
hvis hun er opereret, gastric bypass, skal hun jævnligt til tjek og ha taget blodprøver for at tjekke niveau af vit, mineral.. :-)

hun burde få b12, injektioner ca hver 3 md, og hun skal hver dag tage en vitaminpille til 50+ og kalk.. om hun gør det ved jeg ikke.. men det burde hun.. :-)

Men har man fibromyalgi er man tømt for d vitamin hvis man ikke tager multivitamin.. så det kan jo være svært at måle hvis hun tager sine vitaminer..

Jeg vil gerne linke til den her side, fordi den kan give en væsentlig guideline til dagligdagen og hvad man skal være obs på hvis det er fibromyalgi man har..

det er lidt tung læsning, men helt sikker tiden værd.. og den fortæller også hvad der i kroppen kan tyde på fibromyalgi ifm af manglende d-vit, hormonforstyrelser osv osv

http://radiodoktoren.dk/radiodoktore.../17/fibromya-2
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 20:03   #14
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Question Fibromyalgi og FP paragraf 17

Hej allesammen
Har været til reumatolog og fået diagnose fibromyalgi samt en mørk skygge på min højre nyre som nu skal undersøges ved egen læge. Han mener der er 3-4 års ventetid på Frb hospital til behandling. Han mener endvidere at jeg måske kan komme igen på arbejdsmarked med skånehensyn men først efter jeg har modtaget behandling. Min livskvalitet vil blive forbedret med tiden.
Men skal jeg have kontanthjælp i al den tid, ka man det?
Min a-kasse siger jeg ka anke og søge soc.pension paragraf 17, er der nogen der har prøvet at have fibromyalgi og selv søgt Førtidspension ?
Venligst susanne
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 20:48   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er på kontanthjælp nu, så kan du godt søge
men du vil helt sikkert få afslag og du vil få afslag af BAN
1 behandlingsmulighederne er ikke udtømte og du har ikke en ubetydelig arbejdsevne
2 du skal i arbejdsprøving, når alle behandlingsmuligheder er udtømte.

så desværre bliver det nok kontanthjælp indtil du har modtaget behandling
da lægen også ser lyst på dine mulighed for et arbejde senere, det kan udmærket være fleks. især med den nye reform som er på vej.

husk det er din arbejdsevne du får pension på og ikke din sygdom
din arbejdsevne skal være varigt nedsat og det kan man ikke vurdere i din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 20:52   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lundberg1960 Se meddelelser
Hej allesammen
Har været til reumatolog og fået diagnose fibromyalgi samt en mørk skygge på min højre nyre som nu skal undersøges ved egen læge. Han mener der er 3-4 års ventetid på Frb hospital til behandling. Han mener endvidere at jeg måske kan komme igen på arbejdsmarked med skånehensyn men først efter jeg har modtaget behandling. Min livskvalitet vil blive forbedret med tiden.
Men skal jeg have kontanthjælp i al den tid, ka man det?
Min a-kasse siger jeg ka anke og søge soc.pension paragraf 17, er der nogen der har prøvet at have fibromyalgi og selv søgt Førtidspension ?
Venligst susanne
No. 1 - din A-kasse ved intet i forhold til sygedagpenge, så der finder du ingen "hjælp". Jeg har ikke læst og kan ikke lige overskue din tråd mht. sdp. men at søge §17 er SIDSTE udvej.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 07:25   #17
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
hvis hun er opereret, gastric bypass, skal hun jævnligt til tjek og ha taget blodprøver for at tjekke niveau af vit, mineral.. :-)

hun burde få b12, injektioner ca hver 3 md, og hun skal hver dag tage en vitaminpille til 50+ og kalk.. om hun gør det ved jeg ikke.. men det burde hun.. :-)

Men har man fibromyalgi er man tømt for d vitamin hvis man ikke tager multivitamin.. så det kan jo være svært at måle hvis hun tager sine vitaminer..

Jeg vil gerne linke til den her side, fordi den kan give en væsentlig guideline til dagligdagen og hvad man skal være obs på hvis det er fibromyalgi man har..

det er lidt tung læsning, men helt sikker tiden værd.. og den fortæller også hvad der i kroppen kan tyde på fibromyalgi ifm af manglende d-vit, hormonforstyrelser osv osv

http://radiodoktoren.dk/radiodoktore.../17/fibromya-2
Jeg har lige fået diagnosen Fibromyalgi (udover Ehlers-danlos), troede det var ED der gjorde at jeg feks ikke så godt kan læse el lægge tal sammen mere, uden at "tabe tråden" Det har påvirket centralnervesystemet meget, og lægen fortalte at det var pga fibromyalgien
Jeg glæder mig meget til at læse linket du har sat ind.
Skal til Niels Fanø igen i slutningen af måneden, hvor han vil fortælle mig mere om fibromyalgi.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 14:36   #18
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Må lige høre.

Vedr. fibromyalgi. Hvilke undersøgelse har du selv iværksat, og venter svar fra?

Jeg har bla denne diagnose, var hos speciallæge Niels Fanø på Køge, og fik da stillet diagnosen med det samme...

Jeg har også Ehlers-danlos syndrom, så anede ikke noget om Fib... Troede bare alt var pga ED.
Nu hvor jeg har Fib, så giver det mig svar på hvorfor jeg bla ikke kan læse en bog, lægge tal sammen mere, skælne lyde osv... Dét er MEGET svært, pludselig ikke at kunne dette mere.
Og har faktisk gået og troet at der var noget galt oppe i mit hoved :-)

Har du været hos en speciallæge?
Hej ja jeg har været til speciellæge, blevet røntgenfotograferet, og fået taget blodprøver.
Mine tricker-punkter er alle aktive og mine blodprøver viste intet, min røntgenbilleder viste lidt slidgigt rundt omkring og at min nyre skal undersøges, men ellers intet. så han gav mig diagnosen fibromyalgi.
men nu skal jeg også lige have undersøgt min nyre så jeg har bestilt tid hos egen læge.
Jeg har anket min dagpengesag. og jeg har fået a-kassens socialteam med på banen det har været en stor hjælp, da hun kan det der sociale..GG...
jeg har konstant en febertilstand, har ondt skiftevis alle vegne, kan ikke gå langt, kan ikke sidde for længe, og har hovedpine. mine fingre svulmer op og det gør ondt i leddene, som om jeg havde gigt. endvidere har man fundet ud af jeg har schauermann sygdom, pukkeryg, og jeg har tit hold i ryggen hvor jeg intet kan. tja så tror jeg snart jeg er færdig..GG
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 14:38   #19
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Red face

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg må lige spørge. Men er du blevet MR scannet?
nej men er blevet røntgenfotograferet hele skelettet, kontrastvæske i årene, billederne viser lidt slidgigt og noget med nyren det skal så undersøges, men ellers intet så reumatologen gav diagnosen fibromyalgi.
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 07:37   #20
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Har man febersygdom ved fibromyalgi? Jeg spørger fordi jeg intet ved om dette, men der må være en hel del her på forumet som besidder den viden.
Kom nemlig til at tænke på om du også kunne have kronisk træthedssyndrom?
http://www.kronisktraethedssyndrom.dk/
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg men Ingen diagnose.... buster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 10 07-02-2012 14:25
Diagnose- hvad betyger det på godt dansk limaje Alt det andet 18 21-11-2011 10:25
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
Ingen fleksjob - hvad så? sun-lady Manglen på Fleksjob 4 01-07-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension