K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 11:34   #1
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Har nogen forstand på...

Den formulering at "man skal stå tilrådighed for arbejdsmarkedet" for at kunne modtage kontanthjælp...
Hvis man så bliver vuderet til ikke at kunne arbejde og man heller ikke kan aktiveres, er man så tilrådighed.....
eller kan man blive smidt af kontanthjælp?
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:45   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Man bliver ikke smidt af kontanthjælpen.
Personligt står jeg til rådighed for arbejdsmarkedet ved at kommunen betaler en anden aktør en hulens bunke penge om måneden for at have en samtale med mig en gang om ugen...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:55   #3
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Ok. Jeg bliver ikke aktiveret og det har bekymret mig siden første gang jeg læste formuleringen.
Hmmm så jeg er altså "bare" en ulovlig kontanthjælpsmodtager... Hvor opfindsomt af dem.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 13:29   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, det er kommunens pligt at indkalde dig til opfølgningssamtale hver 3. måned, hvor de skal iværksætte aktivering. Det behøver ikke være arbejdslignende aktivering - kan også være sådan noget som jeg er i.
I et tilfælde hvor man er i et aktiveringsforløb hos anden aktør, behøver man ikke til samtale hver 3. måned. Aktøren kan i samarbejde med borgeren vælge at søge forlængelse af forløbet, og det foregår uden fremmøde på kommunen.
Man kan fritages fra aktivering ved sygdom - men stadig få kontanthjælp.

Du kan vente og se om kommunen indkalder dig. Det gør de nok engang. Men du kan også selv kontakte dem og bede om en samtale.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 14:55   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Formuleringen er nu ikke så tosset igen, den kan nemlig bruges imod dem når de ulovligt vil smide folk fra en syge-ydelse til KHJ... netop det at man ikke står til rådighed Hvis man så blander det sammen med at når kommunen har erkendt at man ikke kan arbejde under norm vilkår, så SKAL de tage stilling til fleks eller FP, så står man ret stærkt i en anke sag

Jeg har selv haft brugt det, og resultatet blev så godt nok lige så ulovligt som KHJ, men økonomisk var vores ender redet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 16:44   #6
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Jeg bliver også indkaldt hele tiden, min bekymring ligger på at hvis det er ulovligt, så er det kun et spørgsmål om tid før man SKAL have mig af kontanthjælp.
Men jeg bliver fritaget fra aktivering og vi ved jo alle at man undgår pension, og uddannelsesstøtte og flexjob kan jeg vist også skyde en hvid pind efter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
når kommunen har erkendt at man ikke kan arbejde under norm vilkår, så SKAL de tage stilling til fleks eller FP
Har du nogle råd til hvordan man får kommunen til komme til den erkendelse?
De kan jo være lidt langsomme i opfattelsen... Kan man søge om en afgørelse direkte?
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:13   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
*gg* nej ikke på det led at du får dem til at erkende det, (det altså nød til at komme lidt af sig selv) men har du fx været i sygeaktivering (de der 10 timer) har de snakket revalidering ell som en mulighed for dig, så har du dem (husk det skal stå i notaterne eller du skal på anden måde have en skriftlig tilkendegivelse fra dem af) for det er det samme som at erkende at de er klar over at du ikke kan deltage på lige vilkår.

Og dog, du kan naturligvis altid spørge dem efter hvad de har tænkt sig der skal ske frem over i din sag, hvad deres handlingsplan er og hvad de mener er et realistisk mål.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:14   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man skal vel også selv gøre noget for at stå til rådighed på arbejdsmarkedet.

Man er kun fritaget for aktivering og er dermed ikke til rådighed på arbejdsmarkedet, hvis man f.eks. står i match 3.

Hvis jobcentret har vurderet, at du er rask nok til at arbejde og er placeret i match 1 eller 2, så står du stadigvæk til rådighed på arbejdsmarkedet.

Din læge skal være med til at kunne oplyse kommunen, hvis du ikke kan stå til rådighed eller komme i aktivering.

Du bliver kun smidt af kontanthjælp, hvis du ikke ønsker at stå til rådighed på arbejdsmarkedet - dvs. hvis du ikke tager imod et rimeligt tilbud fra jobcentret og ikke ønsker at samarbejde. Læs evt. det her: http://www.ug.dk/job/artikleromjobog...eftigelse.aspx (aktivering af kontanthjælpsmodtagere)

Du kunne spørge din sagsbehandler, hvilken match, du er i.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:06   #9
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Match 5.
Det var 4 tilbage i tiden lige efter komunereformen, men nu vudere de mig til sidstepladsen.
Jeg har iøvrigt været på kontanthjælp siden jeg var 19 i 1999.
Jeg har da også endeløse mængder af sygemeldinger.
Desværre bortkommer papirende hver eneste gang jeg lykkes i at få skrevet ind at man nævner reva. Desværre glemmer man at skrive det ned nogen steder når man siger til mig man rejser en pensionssag.
Desværre, desværre og der er bare aldrig nogen plan...
Så kan tiden jo gå med det.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:22   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
GlemMig.
Det er længe siden, at du har haft en snak med kommunen, hvis du er match 5, for den matchgruppe findes ikke længere.
Nu er der match 1, match 2 og match 3.

Citat:
Matchgruppe 1: Jobklar. Borgere, der er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder.

Matchgruppe 2: Indsatsklar. Borgere, der ikke er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder, men som kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.

Matchgruppe 3: Midlertidigt passiv. Borgere, der har så alvorlige problemer, at de i øjeblikket hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, fordi de fx er alvorligt syge.
Personligt er jeg matchgruppe 2 selvom jeg overhovedet ikke kan se hvad det er for en indsats jeg er klar til... Men venter på at komme til samtale med dem der sider med flex og pension...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der har forstand på biler??? frup Alt det andet 6 08-08-2013 23:59
Reumatolog med forstand på bækkener? mukke Alt det andet 8 12-06-2012 01:16
Rygproblemer var at betragte som handicappet i lovens forstand zuza Nyt om loven 6 27-05-2009 20:16
Forstand på Kontanthjælp?? lisapigen Dit og Dat 7 19-10-2008 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension