K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2013, 18:00   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis man bliver forurettet, uanset om det er af bøller en mørk nat, eller offentligt ansatte, så er klagegangen den samme.
En dommer kan så afgøre om det var med rette man blev udsat for situationen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 18:25   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skriver du at du ikke har nogen der kan hjælpe dig....

Måske du skulle kontakte den sociale retshjælp http://www.socialeretshjaelp.dk/

De kan hjælpe gratis og jeg har læst at de også nogle gange tager med som bisidder....

Så prøv at kontakte dem for at høre om de kan hjælpe dig....det er da et forsøg værd og da det er gratis...ja så har du ikke noget at miste ved at gøre det...

De har en afd i København...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 11:41   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser

For at besvare hvad det er jeg vil:
Jeg vil have hjælp, stop dem,
de kan lige så godt rive tøjet af mig, der er intet der holder dem tilbage.
---------------------------------------
Jeg kender ingen, jeg er fuldstændigt udelukket fra nogen kontakt med samfundet, jeg kan ikke medbringe en bisidder.

Jeg kan ikke optage episoderne.
---------------------------------------
Ingen lader til at interessere sig særligt meget for den optagelse der er af vagterne der omringer og griber i mig.

Borgerrådgiveren lader til at være bekymret for at min sag vil have konsekvenser for alle på kontanthjælp, hvilket jeg ikke forstår da jeg er sygemeldt.
----------------

L.S, jeg sender dig en privat mail, med hvilken afdeling der er tale om, som offentligt tillæg vil jeg tilføje:
---------------------------------------------

Jeg vil også gerne høre alt I måtte tænke om situationen, fordi det driver mig til vanvid at sidde med alene.

Med venlig hilsen Glemt




Tak for din PB.

Det kan være svimlende uoverskueligt, især som psykisk fladmast, at holde tungen lige i munden, og lade være med at rive sig med følelsesmæssigt, når disse situationer opstår.

Samtidig hæfter jeg mig ved, at du føler dig 100% alene med tingene - det KAN ingen - ikke engang helt raske og velfungerende mennesker - klare!

Mange brugere herinde har oplevet, at selv den mindste 'skramme i generaliebladet' - især psykisk/fysisk sygdom - lynhurtigt kan stemple én som kværulant og ulidelig, i systememets fejlfyldte og inkomplette journaler.

- Journaler/informationer, som i øvrigt har det med at 'forsvinde', når det kan støtte borgerens anbringende, og sjovt nok dukke op med mange mange års forsinkelse, blive fordrejet/være uddateret, og alligevel blive brugt IMOD borgeren selv. Når dét passer i systemets politisk/økonomisk styrede kram.

Sker dét først, er kampen om at blive hørt, og behandlet respektfuldt og korrekt næsten tabt på forhånd.
Og ingen forløsning vil vil være i sigte - hverken på den korte eller lange bane.

Hvilken ingen psyke kan holde til.


Jeg vil derfor indtrængende anmode dig om, at søge de eksisterende gratisrådgivninger, som netop yder støtten til de mest pressede og mindrebemidlede i samfundet.

Her er lidt flere: http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp

http://www.rusklaw.org/Retshjlp_RUSK...lpen_RUSK.html

http://www.skc.dk/
(skc er lige ved at lave ny hjemmeside, den er snart oppe at køre, så gem linket)

Støtte- og KontaktCentret
Linnésgade 24, 2. sal
1361 København K
Tlf.: 3314 9841
Fax: 3314 9891
E-mail: [email protected]

Disse steder er der mulighed for at få den hjælp du søger.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 14:18   #14
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Tusind tak for Jeres svar og gode forslag.

Jeg vil prøve at skrive dertil også.

Jeg har intet imod at en sagsbehandler kan misforstå mig eller blive bange for en person hun ikke kender, selv om jeg oplever at jeg ganske enkelt starter "spiralen" fordi jeg er begyndt at blive ubehagelig tilpas over dem efter rigtig mange år med møderne, fordi jeg ikke forstår hvorfor de udsætter den almindelig sagsbehandling.

Men de smider mig ud & kalder mig ind igen & smider mig ud - og jeg kan kun stoppe det selv... ved at lade dem stoppe for udbetalingen af understøttelse og sulte og jeg er desperat - meget desperat faktisk.

-> det er nok derfor lovgivningen kræver at man skal huske at tilbyde borgeren en mæling som blandt andet sikre borgeren en mulighed for at afvikle konflikten - Hver gang de beder mig om at gå, skal jeg gøre som de siger ELLERS vil der blive grebet i mig.

Det er ikke en trusel eller noget, jeg er bare en ung kvinde som de alle sammen ved ikke har noget netværk - der lige skal gøre som der bliver sagt.

I 2 år.

Jeg er meget taknemmelig over at I bruger Jeres tid på mig overhovedet.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 15:59   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er under distriktspsykiatrien, samt hvis du lider af noget psykisk
der kan du får tildelt en sagsbehandler, som kan tage med til møderne
det kræver dog du er under behandling i distriktspsykiatrien

alle skal til møder på kommunen, når man er på kontanthjælp
det er absolut ikke kun dig der skal det

nu ved jeg ikke hvad du selv har tænkt på, det skal ende ud i
men før du kommer videre med kommunen
så skal alt lægefagligt være på plads først.
alså om alle behandlingsmuligheder er udtømte og en vurdering af din funktionsevne
først her kan kommunen gå ind og lave afgørelser i din sag
og lave en arbejdsprøvning for at vurdere din arbejdsevne
andre tiltag vil udelukkende være en form for aktivering
hvis man ikke vil deltage i nogen former for tiltag
så vil man ende på kontanthjælp resten af livet
husk det er ikke kommunen der har lavet den nye reform, så fleksjob og pension stort set er umuligt og få tilkendt
heller ikke din sagsbehandler

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-09-2013 kl. 16:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 16:42   #16
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Ja jeg ved det godt. Dpc er ret tætte af at jeg bliver syltet også.
Jeg er færdigbehandlet og er blevet sendt tilbage til DPC, så mange gange, at jeg ikke KAN komme til dem mere.
Det siger ret megt om hvor meget jobcentret belaster DPC, der trods alt levere nødbehandlig til alle hvis de henvender sig. DPC har jo andet at tage sig til end at lade jobcentret parkere mig hos dem. Og de brugere der er der har brug for at komme der, uden at jeg sidder i vejen som en permanent uheldbredelig og fuldstændig ligegyldig skattedrypklud.

Jeg har skam også kommet og været samarbejdsvillig også - lad os slå det fast.
Disse mennesker har hygget sig med min persondata længere end de fleste.
Der står ret mange ting i de papire som jeg gerne så blev begrænset i dets cirkulære faktisk.
Så længe de ansatte har frihed til at udskyde det for evigt, er der intet jeg kan gøre.
Det er en livstidsdom

Nå man stiller en granvoksen mand op og siger "nu gør du som jeg siger, ellers" og "ellers" betyder så rør jeg ved dig - SÅ GØR JEG SOM DE SIGER JEG SKAL, hvis man selv er mand forstår man måske ikke dynamikken helt der, så der må jeg bare sige at sådan er det altså for mig desværre.

Jeg kunne godt tænke mig at få sagsbehandlingen tilbage på noget proffesionelt.

Jeg har alle de lægepapire man kunne tænke sig. Det sociale nævn har for flere år siden afgjort at Forvaltningen skal give mig en grundig gennemgang af mine muligheder - dette har de ansatte nægtet. Hvad kan jeg sige.

De nægter ganske enkelt at behandle mig som syg. Ligemeget hvor længe psykiatrien og min persondata siger noget andet.

Jeg har skrevet rundt til de foskellige forslag, som jeg har fået og jeg håber at jeg får nogle supergode råd derfra også.

Men igen tak, jeg er utrolig glad for Jeres venlighed.

Sidst redigeret af GlemMig; 01-09-2013 kl. 16:54.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 17:10   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Efter alt du har skrevet...ja så er det tydeligt at du skal have noget hjælp på din sag...

Jeg håber du gør brug af nogle af de links vi har lagt så der kan komme nogle ind over din sag som er mere professionelle og som ikke skal tænke på kommunens økonomi...

Jeg håber at du vil skrive herinde og fortælle hvordan det går...feks hvilke hjælp du har fået og hvad der er kommet ud af det...det vil kunne hjælpe andre som står i samme situation...

Det er at du GØR HVAD DE SIGER når der stiller sig en granvoksen mand op foran dig....det er faktisk rigtig godt....for uanset om du er kvinde eller mand....ja så får man intet ud af at stille sig på bagbenene når først det er kommet helt derud....

Nej det kræver at du får nogen til at hjælpe dig og være der sammen med dig....

Det vil også få kommunen til at opføre sig helt efter bogen...og ikke prøve alle mulige mærkelige ting...

Så jeg håber virkelig at du får kontaktet feks den sociale retshjælp eller andre og at de vil gå ind i din sag og få styr på den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 17:41   #18
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Jeg håber også på en god og hurtig reagtion fra et kompetancecenter jeg har søgt rådgivning fra.

Jeg er glad for at have noget at prøve i det mindste - så har jeg da håb.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 17:27   #19
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Jeg har fået en rigtig god response & en medarbejde fra socialstyrelsen er trådt ind på mine vejne.

Jeg kommer ikke til flere møder uden en bisidder fra socialstyrelsen er med, og det er kun hvis Jobcentret fuldstændig nægter at afstå fra møder med mig(hvilket selvfølgelig koster afdelingen penge).

Ellers skal jeg igennem en FP-søgning og bliver derefter overflyttet helt væk fra Jobcentret til et tilbud under dem.

Jeg skal nok oplyse hvordan det hele går
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 17:07   #20
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Mine kontaktpersoner under socialstyrelsen har efter kontakt med Jobcentret erfaret at jeg var blevet indkaldt til ordinær jobsamtale ved en fejl.

Ingen på teamet lod til at vide hvad der var sket, eller hvem jeg skulle tale med i det hele taget.

Mødet er aflyst og jeg skal først til møde igen når pensionsteamet & socialstyrelsens kontaktperson kan lave en aftale.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Journalpligt ved magtanvendelse? GlemMig Alt det andet 12 06-10-2010 21:10
myndighedsudøvelse Ulovlig? empowerment Politik og Samfund 7 28-06-2010 23:20
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Magtanvendelse på Jobcenter Aabenraa zuza Lægekonsulenternes Rolle 14 16-08-2008 12:45
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension